Gå til innhold

Hvor mye har du i netto formue?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 29.5.2020 den 17.26, AnonymBruker skrev:

0..

Eier ikke leilighet eller bil. Har 350 000 i inkasso gjeld som har vært siden 2012 hvor renter og gebyrer utgjør halvparten.. Vært på aap fra år 2013 til 2017, og ufør fra 2017. Får kun betalt kr 1000 på gjelden i måneden, etter husleie og livsopphold er trukket i fra, så det minker aldri. Mannen har også gjeld fra gammelt. Trekker 8000 kr i mnd, så han kan ikke dekke opp noe ekstra så jeg får betalt mer, men han får i det minste betalt ned.. 

Har 20000 på en sperret konto, men det er depositumpenger. 

Vi er i 30 årene..

Anonymkode: 9f732...4de

Dette var vondt å lese 😥

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi bor i nedbetalt hus som er verdt 2,75Mnok, så min andel blir vel 1,4 avrundet. I tillegg har jeg oppsparte midler i aksjer og på sparekonto som utgjør ca 570k. Ikke medregnet individuell pensjonssparing, men det kommer godt med det også.

Anonymkode: 89ece...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Hvis vi solgte huset og sto uten et sted å bo med de 3 barna våre, så ville vi kanskje endt opp med 500.000,- hver. 

Anonymkode: ad74a...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

-3 400 000 i felles gjeld

Bil +400 000 (fordelt på 2 biler)

Hus +4 000 000

1 200 000 netto til sammen oss to, men jeg har ca 100 000 i studiegjeld. 

Rundt 500 000 netto på meg, mannen har 600 000

Ikke medregnet felles buffer på ca 100 000

Vi har akkurat bikket 30 år

Anonymkode: f01ff...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eier kåk. Ca 500 000kr igjen på den. Verdt ca 2600000mill. 120 000kr i fond som skal stå til ungen blir 20-25 år.

Anonymkode: 8b9ac...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg solgte leiligheten min og resten av boliglånet ble innløst, ville jeg sittet igjen med ca 1,4-1,5 mill cash etter salget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker
On 5/28/2020 at 5:36 PM, AnonymBruker said:

Familiebedriften vår, som faren og moren min har bygget opp, har endelig etter mange år fått enorm suksess. Jeg har en liten eierandel, og jeg mottar utbytte fra bedriften. Jeg og ektemannen min er hardtarbeidende frilansere i yrker med usikker inntekt, og gikk nettopp fra å ha 2 millioner i formue, til å ha 56 mill i formue! Hurra!!

Mange begynner sikkert å rope troll nå, men det bryr jeg meg ikke om! Jeg deler ikke slikt med folk i virkeligheten, så ville bare si det til noen! Man vet aldri når drømmen går i oppfyllelse, folkens, så stå på og hold ut!

Anonymkode: 0946a...72b

Tja😏 Vet ikke hvor jeg skal begynne? Nettopp fra 2 til 56 millioner😅 Så enkelt er det nemlig. Nå har vel ikke alle foreldre som har bygget opp et stort selskap. Kanskje starte fra bunnen av uten hjelp fra foreldre?Ja ja vi vet aldri når drømmen går i oppfyllelse😂

Anonymkode: 0c78e...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

58 år, skilt (med økonomisk tap...)  Har nå nedbetalt bolig verdt ca. 2,7 mill, og har muligheten til å spare 120.000 i året fremover samtidig som jeg lever bra :)  Planlegger også å finne en rimeligere/ mindre leilighet om noen år.  Får noe redusert pensjon pga mange år med deltidsjobb, men kommer nok til å leve helt greit som pensjonist likevel.

Anonymkode: d9868...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg savner svar i denne tråden fra noen av de som har svart i tråden «Hvordan har så mange råd til dyre boliger?». Alle de i begynnelsen av tredveårene som har opparbeidet seg enebolig til 15-20 millioner bør ha en formue på hvertfall 10 millioner.

Anonymkode: 6eff1...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
AnonymBruker
On 5/29/2020 at 5:26 PM, AnonymBruker said:

0..

Eier ikke leilighet eller bil. Har 350 000 i inkasso gjeld som har vært siden 2012 hvor renter og gebyrer utgjør halvparten.. Vært på aap fra år 2013 til 2017, og ufør fra 2017. Får kun betalt kr 1000 på gjelden i måneden, etter husleie og livsopphold er trukket i fra, så det minker aldri. Mannen har også gjeld fra gammelt. Trekker 8000 kr i mnd, så han kan ikke dekke opp noe ekstra så jeg får betalt mer, men han får i det minste betalt ned.. 

Har 20000 på en sperret konto, men det er depositumpenger. 

Vi er i 30 årene..

Anonymkode: 9f732...4de

Fikk dere løst problemet? :hjerte:

Anonymkode: 34caa...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...