AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Jeg har hatt dårlige dager med stress, sorg og angst og nå har jeg vondt i hjertet, det går bort når jeg har det bra og ikke tenker på det som plager meg. Jeg er 30 år, kvinne, røyker ikke. Var hos legen for ca 8 år siden og alt var i orden, men det er en stund siden og jeg er redd jeg har utviklet hjertesykdom. Kan det være infarkt? Tør ikke å dra til legen, for hvis jeg har hjertesykdom så kommer jeg til å stresse med det og sykdommen blir sikkert verre 😥 Anonymkode: 9db88...9a2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Ingen her kan svare på det. Du må oppsøke lege. Anonymkode: e05d1...e10 1
Teardrop Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Mye kan skje på 8år. Ta en legesjekk om du er redd for hjertefeil. Men svaret er ganske sikkert NEI, men det kan være noe annet "feil" på hjertet. Sjekk det opp du.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 Akkurat nå, Teardrop skrev: Mye kan skje på 8år. Ta en legesjekk om du er redd for hjertefeil. Men svaret er ganske sikkert NEI, men det kan være noe annet "feil" på hjertet. Sjekk det opp du. 😭😭😭😭 Å nei nå ble jeg livredd Anonymkode: 9db88...9a2
Teardrop Skrevet 27. mai 2020 #5 Skrevet 27. mai 2020 Du er jo tydligvis redd fra før av siden du spør. Her inne får du på ingen måte noen sikre svar så ikke bekymre deg av mitt svar, jeg er absolutt ikke lege! Men jeg mener at om du har ubehag i hjeretområdet er det viktig å få sjekket det ut ordentlig, av en ordenlig lege, for å utelukke at det er noe galt og for at du skal slippe å uroe deg unødvendig om alt skal vise seg å være i orden, evt få hjelp om det faktisk skulle være noe.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 Du skriver at det går bort når du har det bra. Da høres det ut som det er angst, sorg og stress som du sier. mer hjerteinfarkt går ikke over når en ikke tenker på det eller har det bra. ta deg en legetime og ta en EKG og mål oksygenmetning, blodtrykk for å AVKREFTE at det ikke er noe feil med hjertet. Det i seg selv kan bidra til at angsten reduseres da du er engstelig for hjertet Anonymkode: 376b9...781 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 Ja men jeg tør ikke dra til legen.. Hvis jeg har hjertefeil kommer jeg til å dø på stedet. Anonymkode: 9db88...9a2
Belima Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 Hadde du hatt hjerteinfarkt, så har alle de pasientene jeg har hatt i ambulansen fortalt at det kjennes ut som om en elefant står på brystkassa deres. Det er en smerte som ikke kommer og går, men som blir værre og værre. Det er vanlig med ståling ut i venstre arm og også hos noen, nakkesmerter samtidig. Kalde og klamme er de også. Hos kvinner kan hjrteinfarkt i tillegg gi magesmerter i noen tilfeller. For meg høres det ut som stressrelaterte symptomer og du skriver også at du har en tung tid. 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #9 Skrevet 27. mai 2020 Sjansen for der er forsvinnende liten pga alder og kjønn. "Vondt i hjertet" kan være, og er mest sannsynlig, øm muskulatur, angst, sure oppstøt ect. Du hadde hatt andre symptomer på hjerteinfarkt enn det du beskriver. Anonymkode: ee62c...092 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #10 Skrevet 28. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja men jeg tør ikke dra til legen.. Hvis jeg har hjertefeil kommer jeg til å dø på stedet. Anonymkode: 9db88...9a2 I så fall er vel problemet løst? Det høres ut som det er psykisk siden det blir bedre når du har det bra, men det høres også ut som du stresser så pass mye over det allerede at det ikke ville blitt så mye verre om du hadde fått vite om at noe var galt. Statistisk sett er det svært sannsynlig at det bare er psykisk ut ifra det du forteller her, men det er ikke noe galt i å be om hjelp for å få det bedre. Både hjelp til å takle tanker og følelser og medisiner for å lindre smerter vil kunne føre til bedre livskvalitet, og det burde du jo ønske. Legen vil ikke kunne gjøre ting verre for deg om du "bare" klarer å ta deg sammen og komme deg dit. Anonymkode: 381f2...222
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 9 timer siden, Belima skrev: Hadde du hatt hjerteinfarkt, så har alle de pasientene jeg har hatt i ambulansen fortalt at det kjennes ut som om en elefant står på brystkassa deres. Det er en smerte som ikke kommer og går, men som blir værre og værre. Det er vanlig med ståling ut i venstre arm og også hos noen, nakkesmerter samtidig. Kalde og klamme er de også. Hos kvinner kan hjrteinfarkt i tillegg gi magesmerter i noen tilfeller. For meg høres det ut som stressrelaterte symptomer og du skriver også at du har en tung tid. Takk for svar. Jeg sov dårlig igår mens jeg tenkte på dette og isted mens jeg sov følte jeg et trykk på hjertet og våknet av det. Nå sitter jeg på legevakta og er sikker på at noe er galt, jeg venter på min tur og kan ikke tro at jeg i en alder av 30 sliter med hjertet 😭 Anonymkode: 9db88...9a2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #12 Skrevet 28. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Jeg sov dårlig igår mens jeg tenkte på dette og isted mens jeg sov følte jeg et trykk på hjertet og våknet av det. Nå sitter jeg på legevakta og er sikker på at noe er galt, jeg venter på min tur og kan ikke tro at jeg i en alder av 30 sliter med hjertet 😭 Anonymkode: 9db88...9a2 Det er mest sannsynlig psykisk, eller det kan være som andre her sier muskulært eller fra magesekken. Det er også mulig å ha betennelse i brusken mellom brystbein og ribbein som gir vondt i brystet (ufarlig men ubehagelig). Du må ikke være overbevist om at det er hjertet, du stresser bare deg selv opp. Symptomene på hjertefeil er ikke som du beskriver, heller ikke symptomene på hjerteinfarkt. Tro meg, jeg har hatt intense smerter og trykk på brystet kun pga. stress og angst.... Anonymkode: a1ea6...88a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #13 Skrevet 28. mai 2020 Men ja sikkert fint at du får hjelp på legevakten så de kan berolige deg. Håper du hører på det de sier og ikke bare er overbevist om at du har hjertefeil selv hvis de sier noe annet. Anonymkode: a1ea6...88a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #14 Skrevet 28. mai 2020 Jeg opplevde noe lignende for nesten 2 år siden. Når jeg ser tilbake på det er det klart at det bare var muskulære spenninger pga mye stress. Ingenting galt med hjertet. Burde gjerne tenkt meg til det. Smerten var ikke konstant, den varierte i styrke og flyttet seg litt rundt i brystkassen. Men når man er urolig er det ikke bare bare å tenke rasjonelt. Du bør gå til legen, både for å være på den sikre siden og for at du nok ikke klarer å roe deg før legen sier alt er greit. Anonymkode: cf088...463
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #15 Skrevet 28. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen her kan svare på det. Du må oppsøke lege. Anonymkode: e05d1...e10 Nei ingen kan si noe helt sikkert, men det hun beskrev høres da ikke ut som hjerteinfarkt! Ingen vits og stresse en person unødvendig. Dette er nok relatert til stress. Anonymkode: cdad0...052 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #16 Skrevet 28. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt dårlige dager med stress, sorg og angst og nå har jeg vondt i hjertet Stress, sorg og angst gir tilslutt typiske "hjertefeil"-symptomer. Hvor mange har ikke blitt sendt til legevakt på EKG pga stress og angst, men så er man fullstendig frisk? Ta deg en tur til legen for sikkerhetsskyld. Jeg tror at hadde du hatt hjerteinfarkt så hadde du ikke vært i tvil. Anonymkode: 5ca30...46b 1
Belima Skrevet 28. mai 2020 #17 Skrevet 28. mai 2020 Hva ble resultatet etter besøket på legevakta? Håper på det beste for deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå