AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Jeg er bare en massiv byrde for familien og jeg bare vet ikke helt hva jeg skal gjøre lengre. Har måttet bo hjemme de siste månedene med mine foreldre og yngre søster. Jeg takler det å bo sammen med dem veldig dårlig. Har lenge slitt psykisk på mange måter og det er mye verre nå. Takler ikke livet, takler ikke folk så nært på. Vet de bryr seg om meg, men jeg gjør bare hverdagen mye verre for dem alle. Jeg tåler veldig lite, blir irritert, sint eller lei meg for småting. Jeg er bare til bry og i veien. Hvordan kommer man seg vekk? Anonymkode: 18c32...563
Candiru Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Kan du ikke tenke ut noen måter som du kan bidra til fellesskapet på da? Bare for at du skal føle deg litt bedre selv? jeg er sikker på at de ikke ser på deg som en byrde, du er kanskje i en tilstand nå hvor det er naturlig å svartmale ting. Lag middag til familien, hjelp til i hus og hage osv. Og snakk med dem. De er familien din, de er glade i deg, de vil at du skal ha det bra.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 Alle er en byrde for andre i perioder i livet, sånn er det å leve. Jeg måtte passe nisen min en uke fordi søsteren min var syk og jeg liker ikke barn. Men noen ganger er det hun som trenger hjelp, andre ganger er det meg. Man biter tenna sammen og gjør det beste ut av situasjonen. Og neste gang er det den andre som trenger din hjelp. Om alle skulle stikke av når de var en byrde, hadde vi hatt mange hus langt ute i skogen.... Man løser heller ingen problemer med å bygge seg et hus i skogen for å unngå være en byrde. Man finner ut hva man kan gjøre for å bedre egen situasjon. Kanskje ta oppvasken en dag. Kanskje støvesuge et rom eller to på lørdag. Man begynner veldig smått med enkle ting man klarer. Kanskje en annen dag snakker du med noen og føler deg kjempeirritert, men du sier bare "jeg føler meg dårlig, jeg trenger ro" og går til soverommet ditt. Da ble du ikke sur på andre, du klarte stanse deg selv og gå til et sted der du kan roe deg ned. Da har du også gjort noe lite for å bli bedre og reagere bedre Anonymkode: aa670...315 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå