Gå til innhold

Hvordan finne tilbake til seg selv?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente på 24 år her. Jeg har eksamensperiode og jeg er kjempe sliten og stressa over det. Men i det siste så har jeg forandra meg. Jeg kjenner meg nesten ikke igjen. Jeg drikker mer enn før, jeg har nettsex med ei jeg ikke kjenner. Vi sender hverandre intime bilder og videoer. Og jeg har hintet til en gutt at jeg vil "leke" med han, selvom jeg er lesbisk. Og dette var helt utenkelig før. Jeg var aldri så intim med folk jeg ikke kjente før og jeg drakk nesten ikke før. Jeg kjenner ikke gutten så godt eller. Noe må ha skjedd med meg det virker som om jeg mister hemningene mine. Jeg er også i ferd med å bryte all kontakt med ei venninne som jeg ikke får noe igjen av. Jeg får ikke noe god energi fra henne lenger. 

Og jeg vil så gjerne prate med noen venner eller noen jeg stoler på, men jeg synes det er så skummelt om så personlige ting. Jeg føler jeg har blitt ei annen, og jeg savner mitt gamle meg som var mer kritisk til alkohol og intimitet. Jeg aner ikke hva som har skjedd. Kan bare eksamensperiode føre til alt dette?

Skal også sies jeg er forelsket i ei, men som jeg ikke klarer å vise det til da vi bor et stykke fra hverandre. Og vi begge har vårt å drive med. Skole og jobb. Er også redd for å bli avvist av hun. 

Hva kan jeg gjøre med dette?

Anonymkode: e1b39...4c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

4 Hei

Du sier jo selv at du er stressa og egentlig ikke har det bra. 

I tillegg er du bevisst på at du driver med ting du ikke synes er bra selv, som en slags flukt eller måte å takle stresset på? Det er en fordel at du faktisk ser adferden din som problematisk selv, for da har du god sjanse til å gjøre noe med det. 

Tenker at du vil få det bedre når eksamensperioden er over (?), for du skriver jo at det er noe som stikker seg ut som stressende nå. I mellomtiden bør du prøve å finne en annen måte å takle følelseskaoset på. Ikke noe spesielt bra svar av meg, siden du sikkert allerede vet dette. Men er ikke det noe du bare må ta sikte på? Det kan jo være hvilken som helst greie, så lenge det opptar deg nok til å gi deg denne flukten. Samtidig er det viktig med faste rutiner i hverdagen, f. eks. å sette seg ned og jobbe med pensum du skal gjennom. Du må føle at du har dette under kontroll på et vis. 

Trening, hagearbeid, tegning... Hva vet jeg, hva som helst annet enn overdrevet bruk av alkohol og ukritisk sex😄

Mener ikke å være noen besserwisser her og ser at dette er lettere sagt en gjort, så vil bare avslutte med å si at jeg føler med deg. Heia deg. Snart er det ferie og kjipe skolegreier er overstått 🥳🥳🥳

Anonymkode: 36296...8d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...