Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått neglsopp på stortåneglen og sliter med å bli kvitt det😯 har lest om noe som heter nailnerpenn som sksl brukes i 7 dager. Har noen erfaring med dette? Ellet har noen gode råd å komme med?

Anonymkode: 95e8c...90d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk gode råd av en fotpleier for noen år siden, og det funket - men forutsetter at du er nøye og gjør dette hver dag: 

- «luft» generelt tærne mest mulig, flaks det er varmere tider og du kan gå barbeint. 
- drypp/pensle på Vademecum (et par-tre dråper) på neglen og rundt og over kanten morgen og kveld

- dryss på talkum (fåes på apotek) hver morgen og kveld for å holde tørt og unngå fukt

- vask føttene daglig og tørk de skikkelig godt

- klipp neglene kort jevnlig.

Målet er å tørke ut/drepe soppen. Men tar litt tid før neglen blir helt fin siden tånegler vokser så seint. 

jeg smurte i tillegg på neglolje med litt soppdrepende egenskaper etter vademecumen var tørket hver morgen og kveld, fåes kjøpt på salonger som driver med fotterapi og/eller apotek.  

kan eventuelt anbefale tur til fotterapeut for å få litt behandling og rens og, men det er dyrt og behandling tar som sagt litt tid. Tror neglen ble helt fint etter 3-4 måneder  

Anonymkode: 53c45...bad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...