Gå til innhold

Bh str i B cup..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er «vanlig» bh str? Jeg bruker 75b og syntes dette er veldig lite. Flere med samme bh str som føler det samme?

Anonymkode: ddfaa...fe5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

B er lite. D er vel vanlig. Jeg skulle gjerne hatt D. 

Anonymkode: a4131...a18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk ser seg blind på bokstaver som A, B, C, D, DD, E, osv. Det er målet rundt ryggen og resten av kroppen din som avgjør om puppene ser små, store, eller rett og slett normale ut på deg. 

Anonymkode: f7bb3...edf

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Sier ikke så mye om hva som er «vanlig» men jeg har vært å kjøp BH akkurat og ble fortalt at cup størrelse ikke sier noe om størrelsen på puppene alene, du må se det sammen med omkretsen den har. 

Eks en 70B og 90B har stor forskjell på cup størrelsen, selvom begge heter B

Eks jeg har alltid kjøpt 85B men fikk beskjed nå om at jeg heller burde bruke 80C.

Hun sa at altfor mange bruker feil BH størrelse, og mange får tom ryggplager av det...

Anonymkode: 62906...c2e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forskjell på 70B og 90B, hva slags omkrets har du?

Uansett; jeg har 70E/F og jeg kan trøste deg med at jeg må selge sjela for å i det hele tatt oppdrive den størrelsen. Og så må jeg ofre en jomfru for at den skal passe sånn ellers. Det er et slit og et pes, og av en eller annen grunn finner jeg ikke sports bh i min størrelse om jeg ikke virkelig har lyst til å slå på stortromma og tømme lommeboka. Men da får jeg ikke med high support, bare light og medium support. Jeg hadde drept for å ha mindre pupper, for det er et evinnelig styr. Ikke bare BH, men klær generelt. Har googlet brystreduksjon i ren frustrasjon etter enkelte handlerunder. Og så mye kjeft jeg har fått for å "vise meg frem" og om jeg ikke kan "legge dem bort" når jeg har på en føkkings hoodie. Ja, hold up, skal bare skru dem av og legge dem i veska liksom!
Så, vi kan godt bytte :fnise: 
Fra spøk til alvor: tenker nok de er fine akkurat slik som de er TS:)

Anonymkode: 495d4...c1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke at det hjelper så mye, men for 20 år siden var B helt vanlig. Jeg er (nesten helt) sikker på at B pleide å være omtrent medium, bher kom gjerne i A, B og C. Nå er visst B lite, og A er knapt å oppdrive. Det er rart.

Anonymkode: c0463...5ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at det hjelper så mye, men for 20 år siden var B helt vanlig. Jeg er (nesten helt) sikker på at B pleide å være omtrent medium, bher kom gjerne i A, B og C. Nå er visst B lite, og A er knapt å oppdrive. Det er rart.

Anonymkode: c0463...5ca

Enig med deg. Det kommer nok av at flere har silikon pupper og at damer er frodigere i dag enn for 20 år siden

Anonymkode: f0a0f...fd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 75H. De høres altså gigantiske ut, men er ikke det. De er en håndfull og litt til. 
Misforstå meg rett, jeg skulle gjerne hatt en cup eller tre mindre. Men de er ikke så store at jeg vurderer operasjon liksom. 
Ser en nevner at det er vanskelig å få tak i store størrelser. Dette er nok riktig i «vanlige» butikker, men det er ikke noe problem i undertøysbutikker.

Anonymkode: 26310...99b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

65B og er veldig fornøyd!

Anonymkode: 8d481...792

AnonymBruker
Skrevet

Du vet at når omkretsen øker så går man ned i cup? Det viktigste med bher er at du har en som passer deg. 

Anonymkode: 5f3d8...9a2

Skrevet

Brukte 75B i «alle år», og ja- syntes det var lite. Tok silikon i relativt voksen alder, og vet du hva? Det endret ikke en dritt 😂 Angrer ikke og lever greit med de nye puppene, men med det prøvd ut: det hadde jeg gjort med de gamle også. Selvbildet er absolutt helt likt som før operasjon. 

75B er helt flott, det er definitivt pupper som kan ses og føles, men de er ikke i veien for trening og ikke belastende for rygg eller skuldre. De er store nok til å fremheves- om man ønsker, og små nok til å «skjules» om man vil bruke klær som ikke dekker all verdens- uten å se vulgær ut. Vær fornøyd! 

(Det er heller ikke sikkert du bruker riktig BH-størrelse, de fleste kan gå ned litt i omkrets og dermed opp i cup)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

85b er vel den mest vanlige bhstørrelsen har jeg hørt, men det sies at det kommer av at de fleste bruker feil størrelse. Mange liker ikke at det strammer feks. Jeg bruker 70F/75E, noe som betyr jeg er 70-75 cm rundt brystkassa, under puppene. Jeg synes de er akkurat passe, selv om de kanskje høres store ut. Er ikke alle billigbutikker som fører E-D størrelser, men heldigvis gjør cubus det. Du kan ta mål for å se om du bruker rett størrelse, du finner mye info om du søker på internett. 

Anonymkode: 64abd...d38

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også 75b og er helt fornøyd! Men jeg liker at den ikke er så stram, så skal nok egentlig ha mindre. Har alltid syns små pupper er finest! Det betyr som regel at du er slank:) 

Anonymkode: e93bc...cb8

• Liker 2
Skrevet

Jeg har funnet ut at det er forskjell på hvor en kjøper BH. Change har helt andre mål enn på Det lille under på Paleet. Så derfor er det umulig for meg å være sikker på hvilken str jeg har. Kan ikke svare hvis noen spør, før jeg har sjekket fra hvilken butikk jeg har handlet den jeg har på.
Så sjekk denne fra Change og finn ut hva dette merket sier du skal ha.
https://www.change.com/no/bra-guide

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 75B og er fornøyd. Jeg har en god håndfull, puppene er fortsatt spretne på tross av tre svangerskap og jeg har fin kløft. Ville ikke endret puppene mine, de passer fint til resten av meg.

Anonymkode: 67e5c...e81

AnonymBruker
Skrevet

Når 70% av befolkningen er overvektig, er det også naturlig at mange har større bryster enn før og derfor trenger større BH. De fleste som er veldig slank har ikke naturlig kjempestore bryster, fordi bryster består mye av fett, og derfor vil kvinner med generell lav fettprosent også ha lav fettprosent her. Jeg bruker selv 70B (egentlig 65C, men jeg liker ikke at det føles stramt), og har aldri tenkt at jeg burde ha større bryster. De står jo i perfekt stil med resten av min lille kropp. 

Anonymkode: c1615...859

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Belima skrev:

Jeg har funnet ut at det er forskjell på hvor en kjøper BH. Change har helt andre mål enn på Det lille under på Paleet. Så derfor er det umulig for meg å være sikker på hvilken str jeg har. Kan ikke svare hvis noen spør, før jeg har sjekket fra hvilken butikk jeg har handlet den jeg har på.
Så sjekk denne fra Change og finn ut hva dette merket sier du skal ha.
https://www.change.com/no/bra-guide

Jeg har samme størrelse i BHer fra Change, Chantelle, Femilet (?), CK etc. Kjøper alltid i undertøysbutikker som tar mål. Har også trenings BHer i samme størrelse?

Anonymkode: 28c62...c27

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme størrelse i BHer fra Change, Chantelle, Femilet (?), CK etc. Kjøper alltid i undertøysbutikker som tar mål. Har også trenings BHer i samme størrelse?

Anonymkode: 28c62...c27

Så merkelig at du har det sånn når jeg har helt annen cupstr hos Change enn på Det lille under. Ja, det er ikke alt en forstår, men bare må godta. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde 75B var det vanligste. I alle fall før. De er store nok til å få kløft, men små nok til å kunne passe de fleste topper uten at det blir vulgært. De er store nok til å synes i de fleste klær, men små nok til at de ikke er i veien eller plagsomme. 

Anonymkode: 1dd32...98f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 75A og syns det er helt fint. Men du kan ikke se deg helt blind på bokstavene. 75A er samme cupsize som 70B og 65C. Var mer usikker på puppene mine da jeg var tidlig i 20-årene, men nå er jeg veldig fornøyd. Selv om de er små er de veldig fine og faste

Anonymkode: f5c93...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...