Gå til innhold

Har jeg en ukjent søster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begge mine besteforeldre på den ene siden har dødd innenfor det siste året. Vi har ikke hatt kontakt med den siden av familien siden jeg gikk i barnehagen, så jeg husker dem ikke så godt selv. I forbindelse med siste dødsfall har jeg overhørt mine foreldre snakke om tre barn. Min bror og jeg er to barn. Flere ganger har jeg hørt snakk om dette tredje barnet, en jente. Har hørt ene forelderen spesifikt si "niesene og nevøen" som ikke fikk ha kontakt med sine tanter.  Min forelder som ikke har kontakt med familien hadde to søstre. Disse andre søstrene har beholdt kontakten alle disse årene. Hun ene har en datter og to sønner, hun andre har bare sønner. Altså kan ikke den andre niesen være hun ene datteren. 

 

Dette ble forvirrende, men det jeg lurer på er: Er det noen som vet hvordan jeg finner ut om jeg har en søster? Hvor kan jeg begynne å lete? Og nei, jeg kan ikke spørre foreldrene mine. Har tenkt muligheten for at jeg hadde en søster som døde mens jeg ennå var så liten at jeg ikke kan huske henne, men da syns jeg det er rart at ikke jeg har fått høre om henne før. 

Anonymkode: 4aec2...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig forvirrende, men er det ikke heller sånn at du har en onkel/tante og ett søskenbarn du ikke vet om?.

Anonymkode: 7ed74...431

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig forvirrende, men er det ikke heller sånn at du har en onkel/tante og ett søskenbarn du ikke vet om?.

Anonymkode: 7ed74...431

Nei, for det var snakk om mine foreldre sine barn. 

Anonymkode: 4aec2...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke sjekke gamle aviser feks fødsler?

Eller gå til tanten og onklen din og si du vil ha greie på hva de snakker om?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I forbindelse med siste dødsfall har jeg overhørt mine foreldre snakke om tre barn.

Du skal spørre dine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er så enkelt. Kanskje tror foreldrene dine at du vet om det. Kanskje du ble fortalt det som barn men ikke husker det. 

Min bestevennine på skolen brukte 3 år på å finne ut om broren hennes virkelig var broren hennes. Hun turte ikke å spøre, og ente opp med å gå alle andre mulige veier for å finne svaret. Hun fant navnet på en mann, og prøvde å finne ut alt om denne mannen, fordi hun trodde der kune være faren hans. Da hun til slutt så en pakke til broren som var fra "mor og far" som ikke var fra foreldrene hennes måtte hun bare spøre moren sin. "nei han er da ikke din ekte bror. Dette vet du jo?" svarte moren.. 🙄

Anonymkode: ac562...a9f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis du er nervøs for å spøre så kan du jo spøre på en litt useriøs måte. "jeg har vel ingen søsken jeg ikke vet om sant? Er vel bare meg og brodern? hahaha.." (er sånn jeg pleier å stile spørsmål til mine foreldre når jeg er nervøs for svaret 🤭

Anonymkode: ac562...a9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette virkelig så latterlig enkelt, så hadde tråd-starter neppe behøvd å opprette en tråd her på Kvinneguiden i det hele tatt. 

Anonymkode: 1e54d...4db

Jeg vet ikke om det er enkelt, men det er åpenbart det enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...