Gå til innhold

Bare sure, umodne folk på KG!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på kvinneguiden en stund, og ser at anonymiteten blir misbrukt til en ekstremt stor grad. Er det så innmari vanskelig å svare hyggelig uten å skal angripe så fort? Er helt sikker på at de fleste her som har en bruker ikke er like store i kjeften i virkeligheten.
 

Er dere 12 år gamle, dere som sitter bak telefonskjermen og er rett og slett lei bare fordi noen ikke har all verden med kunnskap, og gjerne om ting som «alle» vet? 
 

Makan til frekkhet! Håper dere går inn i dere selv om rett og slett skjerper dere. Håper for Guds skyld dere ikke er like fæle i virkeligheten. 
 

Trodde enkel folkeskikk og å være snill var noe man har lært helt siden man var bitteliten, men her har jeg nok misforstått. Enkelte blitt slaktet av de som skal være så «voksne«. Rett og slett mobbing er noe av dette her. 
 

Er dere voksne nok til å være på sosiale medier, så burde dere også skjønne enkel nettvett, noe mange har misset helt fullstendig. Ikke rart mobbing på sosiale medier hos barn er så vanlig, når jeg ser hvordan voksne på sosiale medier er. 

Rett og slett skam.

Anonymkode: 50ffc...584

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig. Her blir uskyldige folk slaktet og mobbet for hver minste ting de spør om. Folk tror de har en eller annen form for makt bare fordi de kan gjemme seg bak en skjerm. Usmakelig oppførsel

Anonymkode: 3a4e4...691

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Her blir uskyldige folk slaktet og mobbet for hver minste ting de spør om. Folk tror de har en eller annen form for makt bare fordi de kan gjemme seg bak en skjerm. Usmakelig oppførsel

Anonymkode: 3a4e4...691

Ikke rart deres barn plukker det opp....Har sett flere yngre personer her som svarer mer voksent og saklig enn de som er godt over 30 år, de har hvert fall skjønt nettvett, takk Gud. Da er det håp i framtidens sjeler.

Anonymkode: 50ffc...584

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er delvis enig, det kommer helt an på hvilke underforum man henger på.

Anonymkode: c87e7...741

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er delvis enig, det kommer helt an på hvilke underforum man henger på.

Anonymkode: c87e7...741

Men vanlig folkeskikk og høflighet burde ikke være vanskelig, selv om man er anonym og skal svare noen som ikke har så mye kunnskap om ditt og datt. Er det jeg sikter til. 

Anonymkode: 50ffc...584

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Blir det for ille kan jo selvsagt politiet blandes inn og den anonyme brukeren blir avslørt så 100% anonyme er de ikke.

Anonymkode: 05b2a...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Blir det for ille kan jo selvsagt politiet blandes inn og den anonyme brukeren blir avslørt så 100% anonyme er de ikke.

Anonymkode: 05b2a...dc6

Jo, en kan fint være 100% anonym. Set kommer an på hva du er pålogget med og hvilket nettverk du benytter.

Anonymkode: 114d5...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg vært på kvinneguiden en stund, og ser at anonymiteten blir misbrukt til en ekstremt stor grad.

Anonymkode: 50ffc...584

*Glise*

Anonymkode: fcb72...401

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, en kan fint være 100% anonym. Set kommer an på hva du er pålogget med og hvilket nettverk du benytter.

Anonymkode: 114d5...258

Brukeren er som regel tilknyttet en e-Mail adresse også. Kort og greit, er du ikke moden nok til å være hyggelig og svare ordentlig, så burde man ikke ha sosiale medier.

Anonymkode: 05b2a...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Brukeren er som regel tilknyttet en e-Mail adresse også. Kort og greit, er du ikke moden nok til å være hyggelig og svare ordentlig, så burde man ikke ha sosiale medier.

Anonymkode: 05b2a...dc6

Og hvordan skal mailadressen knyttes til en person?

Anonymkode: 114d5...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt ironisk at du selv ts er sur og klager over AB-funksjonen, all den tid du også er sur og velger å bruke AB-funksjonen selv (og innlegget ditt kan jo sies å være litt frekt det også). ;)

Jeg tenker at KG er hva man gjør det til selv. Jeg har mange hyggelige og fine diskusjoner på KG, men det kommer også selvsagt an på hvordan man velger å diskutere - og hvor man velger å ta diskusjonen. Noen rom er enklere å holde en god tone i enn andre, synes jeg. :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvordan skal mailadressen knyttes til en person?

Anonymkode: 114d5...258

Man må jo skrive navn når du registrer deg. Ingen gjør så mye bare for å trolle rundt. Da har du ekstremt lite liv hvis det er det eneste man gjør om dagen.

Anonymkode: 50ffc...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er delvis enig, det kommer helt an på hvilke underforum man henger på.

Anonymkode: c87e7...741

Så hvilke forum blir man akseptert? Er det liksom sånn st noen tror de eier KG og har makt over andre her? Det virker sånn. Og de som hele tiden "enda en sånn tråd" , eller en person som har det tøft og vondt spør om noe så må noen svare frekt så man trykker vedkommende lenger ned i søla. Tror ikke folk tenker her..

Anonymkode: 3a4e4...691

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enig. Jeg har vært en svært aktiv forumgjenger på forskjellige forum i ca. 15 år nå, der det selvsagt har vært mange diskusjoner, også opphetede. Men alle skrev da under eget nick (må ikke være full navn liksom, men nick i det minste) Ganske sjokka da jeg ble medlem her rundt nyttår... så utrolig mange frekke og spydige folk. Så vidt jeg tør og spørre om noe som helst.

Anonymkode: a738b...357

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SPOCA skrev:

Jeg synes det er litt ironisk at du selv ts er sur og klager over AB-funksjonen, all den tid du også er sur og velger å bruke AB-funksjonen selv (og innlegget ditt kan jo sies å være litt frekt det også). ;)

Jeg tenker at KG er hva man gjør det til selv. Jeg har mange hyggelige og fine diskusjoner på KG, men det kommer også selvsagt an på hvordan man velger å diskutere - og hvor man velger å ta diskusjonen. Noen rom er enklere å holde en god tone i enn andre, synes jeg. :) 

Ingen av brukerne på KG er brukt med fulle navn? Din bruker også er jo anonym? Vi vet ikke hvem som er bak aliaset.

Anonymkode: 05b2a...dc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Rant skrev:

👆 Tenkte nettopp det samme.

Din bruker er jo også anonym, uavhengig om du bruker anonymfunksjonen. 

Anonymkode: 05b2a...dc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av brukerne på KG er brukt med fulle navn? Din bruker også er jo anonym? Vi vet ikke hvem som er bak aliaset.

Anonymkode: 05b2a...dc6

Anonymkoden er ikke konstant. Det er som oftest brukernavnet. Da vet man iallfall hvilken bruker som poster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må jo skrive navn når du registrer deg. Ingen gjør så mye bare for å trolle rundt. Da har du ekstremt lite liv hvis det er det eneste man gjør om dagen.

Anonymkode: 50ffc...584

Man må skrive navn....? En kan skrive hvilket som helst navn ved reg av en mailadresse. Dette er ikke å "gjøre mye".

Jeg prøver bare å si at det er lett å være 100% anonym om en vil. Jeg har ikke sagt noe om hvor lite liv en har eller hva en gjør om dagene.

 

Anonymkode: 114d5...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rant skrev:

Anonymkoden er ikke konstant. Det er som oftest brukernavnet. Da vet man iallfall hvilken bruker som poster.

Man vet jo fortsatt ikke hvem som står bak skrivingen? Da er du jo fortsatt anonym. 

Anonymkode: 50ffc...584

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...