Gå til innhold

Blir folk rarere og rarere?


Gjest Musculi

Anbefalte innlegg

Gjest Musculi

Bare tenker på eggdonasjon og sånt, hvorfor kan ikke folk bare dyrke kjernefamilen og få barn på en normal måte, krf virker det som eneste normale partiet egentlig 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verden går fremover, men for mørkemenn i KrF går det litt saktere.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musculi
5 minutter siden, prt90 skrev:

Verden går fremover, men for mørkemenn i KrF går det litt saktere.

 

 

Så kjærlighet mellom to mennesker og samleie er gammeldags måte å få barn på og eggdonasjon et fremskritt? 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Musculi skrev:

 

Så kjærlighet mellom to mennesker og samleie er gammeldags måte å få barn på og eggdonasjon et fremskritt? 😛

Det er ikke noe motsetningsforhold. Det som er gammeldags er å nekte hjelp til dem som trenger litt ekstra hjelp til å få barn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Musculi skrev:

Bare tenker på eggdonasjon og sånt, hvorfor kan ikke folk bare dyrke kjernefamilen og få barn på en normal måte, krf virker det som eneste normale partiet egentlig 😛

Eggdonasjon handler om kvinner som ikke kan få barn naturlig. 

Sånn det var, kan en familie få hjelp til å løse mannens fertilitetsproblemer, men ikke kvinnens. Nå er det likt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du at ufruktbare kvinner ble støtt ut for bare kanskje 100 år siden, det var ALLTID kvinnens feil hvis et gift par ikke fikk barn. Syns du ikke det er bra at folk kan få hjelp?  Sikter ikke til kvinner på 40+, de må bare innse at toget er gått og bør betale alt selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Druid skrev:

Eggdonasjon handler om kvinner som ikke kan få barn naturlig. 

Sånn det var, kan en familie få hjelp til å løse mannens fertilitetsproblemer, men ikke kvinnens. Nå er det likt.

TS bommer litt her. Assistert befruktning for single kvinner er et helt annet moralsk dilemma. Eggdonasjon for par er helt greit og rettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Musculi skrev:

 

Så kjærlighet mellom to mennesker og samleie er gammeldags måte å få barn på og eggdonasjon et fremskritt? 😛

Det er mye leger kan gjøre noe med nå. Så hvorfor ikke? Er ikke alt som kan fikses med bøn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Goddag
45 minutter siden, Musculi skrev:

Bare tenker på eggdonasjon og sånt, hvorfor kan ikke folk bare dyrke kjernefamilen og få barn på en normal måte, krf virker det som eneste normale partiet egentlig 😛

Eh? Fordi det ikkje er alle som er i stand til å få barn på ein "normal måte"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musculi
46 minutter siden, Goddag skrev:

Eh? Fordi det ikkje er alle som er i stand til å få barn på ein "normal måte"

 

Trenger de egentlig å få barn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/26/2020 at 9:48 PM, Musculi said:

 

Trenger de egentlig å få barn da?

Trenger? Hva trenger man sånn egentlig? 

Jeg er for surrogati også. Særlig om det er fars sperm, og mors egg. 

Kjenner til et ektepar, hun fikk livmorhalskreft, eller forstadier, og kan ikke bære frem et barn, men hun har fremdeles egg. De har adoptert et barn fra et annet kontinent. 

Jeg tror beste løsning hadde vært et surrogati med deres genetiske barn. 

De trenger jo egentlig ikke et barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk imot alle "kunstige" måter å få barn på, det finnes allerede alt for mange barn som mangler foreldre. Så hvis man virkelig ønsker seg et barn, hvorfor ikke adoptere??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musculi
21 timer siden, Madame Butterfly skrev:

Trenger? Hva trenger man sånn egentlig? 

Jeg er for surrogati også. Særlig om det er fars sperm, og mors egg. 

Kjenner til et ektepar, hun fikk livmorhalskreft, eller forstadier, og kan ikke bære frem et barn, men hun har fremdeles egg. De har adoptert et barn fra et annet kontinent. 

Jeg tror beste løsning hadde vært et surrogati med deres genetiske barn. 

De trenger jo egentlig ikke et barn. 

 

Ja, skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/26/2020 at 8:26 PM, Musculi said:

 

Så kjærlighet mellom to mennesker og samleie er gammeldags måte å få barn på og eggdonasjon et fremskritt? 😛

Jeg skal love deg at vi kommer til å fortsette med både kjærlighet og samleie, at det gammeldagse består. Det er bare at nå blir det enda flere små barn der ute i verden som kommer til å få kjærlighet som noen har sterkt behov for å gi. Denne endringen kommer ikke til å drepe verken seksualdrift eller kjærlighet.

Det er fremskritt at vi åpner opp for noe som vi har ligget bak andre land på, det er vanskelig å se på det som noe skritt bakover i hvert fall.

Men, tråden begynner med å fortelle at ~4%-partiet er de eneste normale/ikke rare. Jeg ville tenkt meg grundig om hvis jeg kom i en posisjon der jeg følte at "alle" andre i verden var snåle, bare ikke meg selv og noen få som meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musculi
2 minutter siden, Jaybird skrev:

Jeg skal love deg at vi kommer til å fortsette med både kjærlighet og samleie, at det gammeldagse består. Det er bare at nå blir det enda flere små barn der ute i verden som kommer til å få kjærlighet som noen har sterkt behov for å gi. Denne endringen kommer ikke til å drepe verken seksualdrift eller kjærlighet.

Det er fremskritt at vi åpner opp for noe som vi har ligget bak andre land på, det er vanskelig å se på det som noe skritt bakover i hvert fall.

Men, tråden begynner med å fortelle at ~4%-partiet er de eneste normale/ikke rare. Jeg ville tenkt meg grundig om hvis jeg kom i en posisjon der jeg følte at "alle" andre i verden var snåle, bare ikke meg selv og noen få som meg.

 

Jo, men syns du ikke det er litt smårart å ikke få barn på en annen måte enn samleie, hva er poenget egentlig også? 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% sikker på at vi blir bare rarere og rarere :Nikke:

(Helt generelt altså, ikke ift premissene satt her)

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...