AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Skrevet 25. mai 2020 Henviser til denne artikkelen: https://forskning.no/psykiske-lidelser/na-er-ketamin-godkjent-som-legemiddel-mot-depresjon-i-norge/1622252 Noen som har erfaring med dette? Også: https://www.emmasofiaklinikk.no/ketamin Noen som har erfaring med behandling der? Takker for seriøse svar. Anonymkode: aff82...6ec 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #2 Skrevet 25. mai 2020 Den er vel ikke i salg enda i Norge, så tviler på at noen har noen erfaringer å dele om dette enn så lenge. Det finnes heller ikke på felleskatalogen sine sider enda "Torsdag 14. januar 2020 fikk nemlig Janssen markedsføringsgodkjennelse til å produsere esketamin, ifølge forskning.nos opplysninger fra Statens legemiddelverk. Det betyr at legemiddelet snart selges på blå resept på Apoteket rundt om i landet. Derimot vet vi ennå ikke hva prisen blir å være for det utseendemessig sukkerlignende stoffet." https://www.liberaleren.no/2020/01/28/ut-av-depresjon-med-partydop/ https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/02/20/ketamin-er-et-lovende-anestesimiddel-for-depresjon/ Anonymkode: 05e72...c26
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #3 Skrevet 25. mai 2020 34 minutter siden, AnonymBruker said: Den er vel ikke i salg enda i Norge, så tviler på at noen har noen erfaringer å dele om dette enn så lenge. Det finnes heller ikke på felleskatalogen sine sider enda "Torsdag 14. januar 2020 fikk nemlig Janssen markedsføringsgodkjennelse til å produsere esketamin, ifølge forskning.nos opplysninger fra Statens legemiddelverk. Det betyr at legemiddelet snart selges på blå resept på Apoteket rundt om i landet. Derimot vet vi ennå ikke hva prisen blir å være for det utseendemessig sukkerlignende stoffet." https://www.liberaleren.no/2020/01/28/ut-av-depresjon-med-partydop/ https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/02/20/ketamin-er-et-lovende-anestesimiddel-for-depresjon/ Anonymkode: 05e72...c26 Det er jo brukt som behandling allerede her til lands, så noen må jo vite. Anonymkode: 6caea...fc6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 litt off topic, men kan ketamin lindre fysiske smerter? jeg var satt opp på intravanøs behandling(for corona, men kom aldri så langt). men er usikker på om det var ketamin eller kratom🙈tror det skulle blandes med lidokain. Anonymkode: 552d4...1d4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #6 Skrevet 26. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: litt off topic, men kan ketamin lindre fysiske smerter? jeg var satt opp på intravanøs behandling(for corona, men kom aldri så langt). men er usikker på om det var ketamin eller kratom🙈tror det skulle blandes med lidokain. Anonymkode: 552d4...1d4 Ketamin og lidokain blir brukt mot kroniske smerter ja. Ofte der pasientene har prøvd mye annet først. Blir gitt en gang i mnd. Anonymkode: 8ec57...4b7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #7 Skrevet 26. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ketamin og lidokain blir brukt mot kroniske smerter ja. Ofte der pasientene har prøvd mye annet først. Blir gitt en gang i mnd. Anonymkode: 8ec57...4b7 takk for svar. klarer ikke å bestemme meg om jeg skal prøve. immunsystemet mitt kollapset ved kun lidokain intravanøst. så hvis det skjer igjen, og med min uflaks får jeg vel en psykose av ketamin🤭sååå vet jeg ikke om jeg tør😥 Anonymkode: 552d4...1d4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #8 Skrevet 26. mai 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: takk for svar. klarer ikke å bestemme meg om jeg skal prøve. immunsystemet mitt kollapset ved kun lidokain intravanøst. så hvis det skjer igjen, og med min uflaks får jeg vel en psykose av ketamin🤭sååå vet jeg ikke om jeg tør😥 Anonymkode: 552d4...1d4 20 mg ketalar så veldig liten dose. Du merker det ikke engang. Også liten dose lidokain men sammen virker de på en merkelig måte slik at mange blir smertefrie. Størst dose nacl egentlig. Anonymkode: 8ec57...4b7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #9 Skrevet 26. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 20 mg ketalar så veldig liten dose. Du merker det ikke engang. Også liten dose lidokain men sammen virker de på en merkelig måte slik at mange blir smertefrie. Størst dose nacl egentlig. Anonymkode: 8ec57...4b7 ja det var jo ikke høy dose; skal høre med legen. men forsto det slik at jeg måtte ha en positiv effekt fra lidokain først for å få den andre komb.jeg traff en pasient som har i full jobb takket være lidokain behandlingene, så det er godt å høre at det hjelper noen. synes det er generelt litt lite opplysninger om smertelindrings-behandlinger; jeg har slitt i årevis og ikke fått noen tidligere tilbud om hjelp, bortsett fra type paralgin, neurotin og antideppressiva😏ikke så nøye med levra😬og bi-effekter. grr Anonymkode: 552d4...1d4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #10 Skrevet 26. mai 2020 Jeg har lest mye om det og har ei venninne som er aktuell for det, men det er vist snakk om rask og kortvarig bedring for videre arbeid ifølge det de sa til hun. Men absolutt verdt å teste ut om vanlige medisiner og terapi ikke fungerer. Anonymkode: 93d60...901
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #11 Skrevet 26. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest mye om det og har ei venninne som er aktuell for det, men det er vist snakk om rask og kortvarig bedring for videre arbeid ifølge det de sa til hun. Men absolutt verdt å teste ut om vanlige medisiner og terapi ikke fungerer. Anonymkode: 93d60...901 jeg er egentlig mer positiv til dette enn morfinpreparater, epillepsimedisiner og antidepp. som er det legene foreslår. om det feks er intravanøs behandling en gang i mnd, er det lite stress mot de to-tre avtalene jeg har ukentlig nå(type kiropraktor, fysio, legetimer) Anonymkode: 552d4...1d4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #12 Skrevet 26. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg er egentlig mer positiv til dette enn morfinpreparater, epillepsimedisiner og antidepp. som er det legene foreslår. om det feks er intravanøs behandling en gang i mnd, er det lite stress mot de to-tre avtalene jeg har ukentlig nå(type kiropraktor, fysio, legetimer) Anonymkode: 552d4...1d4 Hun som får det får fortsatt nær oppfølging. Hun er på sykehuset for å få det, er to ganger i uka hos psykologen samt psykomotorisk fysio 2-3 ganger i mnd. Hun har tettere og nærere oppfølgimg enn før. Samt kravene er mye høyere. Anonymkode: 93d60...901
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #13 Skrevet 26. mai 2020 høres ut som det er ganske alvorlig med henne😔jeg skal forsøke å få mer offentlig hjelp. mine private behandler er ca 1500kr hver gang🙈men har slitt og sliter med så mye smerter at jeg nesten har lyst å gi opp. da betyr pengene ingenting(selv om gjelden har økt absurd mye) Anonymkode: 552d4...1d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå