Solstråle00 Skrevet 25. mai 2020 #1 Del Skrevet 25. mai 2020 Tittelen sier vel egentlig seg selv!🤗 Vurderer å kjøpe meg en Fiat 500. Vil ha en helt enkel bybil, og tenker den er midt i blinken for meg og min lommebok. Tenker en litt «eldre» årsmodell. Typ 2010-2012. Altså ikke en av de nyeste.. Spørsmålet mitt er vel egentlig om det er noen av dere som har erfaring med Fiat 500? Vet at det er en bil som det kan dukke opp mye feil på.. men har virkelig forelsket meg i den lille bilen. Tar gjerne imot negative og positive erfaringer med bilen! Er det også noen kjente feil jeg bør se etter?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #2 Del Skrevet 25. mai 2020 Har en 2011-modell. Mesteparten av verditapet er tatt på Fiat 500-modeller som er såpass gamle, så økonomisk er det en grei deal. Har ikke hatt store reparasjonskostnader. Fikk hjelp av en person som har peiling på bil før jeg kjøpte, og vedkommende fant ut at den hadde toppscore i sikkerhetstester det året den kom. Det er altså en rimelig sikker bil, noe som var viktig for meg. Min har takvindu, og den er utrolig lys og behagelig å kjøre. For ei byjente uten barn er det den perfekte bilen! Dersom jeg på noe tidspunkt skal bytte den ut, blir det sannsynligvis en nyere elbil-versjon av Fiat-500. Det var min første bil, så jeg har ikke så mye sammenligningsgrunnlag. Men venner som er vant med å kjøre andre bilmerker sier at giret er litt uvant. Du trenger også noen ekstra koblinger for å få koblet høyttaleranlegget til telefonen dersom du vil streame musikk eller podcaster mens du kjører. Jeg har ikke giddet, så jeg hører bare på radio 😉 Og - hanskerommet er åpent, ikke lukket med en luke. Det føles litt rart, men ettersom bilen har scoret så godt på sikkerhetstester tror jeg ikke at det utgjør noen stor risiko ved f.eks. en kollisjon. Anonymkode: 2245c...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle00 Skrevet 25. mai 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 25. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en 2011-modell. Mesteparten av verditapet er tatt på Fiat 500-modeller som er såpass gamle, så økonomisk er det en grei deal. Har ikke hatt store reparasjonskostnader. Fikk hjelp av en person som har peiling på bil før jeg kjøpte, og vedkommende fant ut at den hadde toppscore i sikkerhetstester det året den kom. Det er altså en rimelig sikker bil, noe som var viktig for meg. Min har takvindu, og den er utrolig lys og behagelig å kjøre. For ei byjente uten barn er det den perfekte bilen! Dersom jeg på noe tidspunkt skal bytte den ut, blir det sannsynligvis en nyere elbil-versjon av Fiat-500. Det var min første bil, så jeg har ikke så mye sammenligningsgrunnlag. Men venner som er vant med å kjøre andre bilmerker sier at giret er litt uvant. Du trenger også noen ekstra koblinger for å få koblet høyttaleranlegget til telefonen dersom du vil streame musikk eller podcaster mens du kjører. Jeg har ikke giddet, så jeg hører bare på radio 😉 Og - hanskerommet er åpent, ikke lukket med en luke. Det føles litt rart, men ettersom bilen har scoret så godt på sikkerhetstester tror jeg ikke at det utgjør noen stor risiko ved f.eks. en kollisjon. Anonymkode: 2245c...419 Takk for svar! Dette var veldig betryggende å høre😊 Har også hørt at giret kan være litt vrient, men det tenker jeg man tilpasser seg fort. Veldig bra at du ikke har hatt noen store kostnader på den! Har ei venninne som også har Fiat, ho har heller ikke hatt store problemer med den.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Del Skrevet 26. mai 2020 Det kan jo gå litt begge veier, men sannsynligheten for store driftsutgifter er høy med en Fiat. Du kan jo bare sette deg en grense, f.eks. mer enn 30000 kr/året? Da selger du den bare. Ikke senk endeløs med penger i en gammel, dårlig bil. Anonymkode: 877fe...a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edwardnigma Skrevet 26. mai 2020 #5 Del Skrevet 26. mai 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: vedkommende fant ut at den hadde toppscore i sikkerhetstester det året den kom. Det er altså en rimelig sikker bil, noe som var viktig for meg. Bare sånn for å kommentere dette: Biler blir testet mot stillestående gjenstander (vegg, stolpe etc) og mot biler i samme kjøretøyklasse. Altså har du særdeles lite å stille opp mot en stasjonsvogn eller SUV. Så nei, det er ikke en spesielt sikker bil. Den er bare i sin klasse. Dette er virkelig ikke en bil jeg hadde kjørt på veier med høyere fartsgrense enn 50 km/t... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. november 2023 #6 Del Skrevet 27. november 2023 Tungvinte og skru på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå