AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Skrevet 25. mai 2020 Ville ta opp et tema nå om hår. Jeg er frisør og ser mye rart hver dag, møter forskjellige mennesker . Jeg ser at det er så utrolig mange som sparer på disse utrolig lange og slitte lokkene sine . (Spesielt 40+ kvinner) For det første så må man se på din ansiktsform, det er ikke alle som kler langt! Jeg selv har hatt hår ned til rumpa hele livet og tenkte at dette var så fint osv, det jeg ikke så selv var at håret trakk ned ansiktet mitt. (Nå har jeg en «long Bob» skulderlengde) utrooolig fint til meg og mitt ansikt ! Føler meg mye freshere. Poenget er at folk burde lære seg mer om sitt ansikt og ansiktsform , sjekk ut hva du kan kle! Langt langt hår er ikke fint i lengden , det bare henger ned. Her kan du sjekke ditt: Rundt ansikt: Kler Lang Bob , og lengere. Dere med rundt ansikt må være forsiktig med å ikke ha det kortere enn kjevepartiet. (Helst under kjeven) Langt ansikt: Skulderlengde eller kortere . IKKE langt langt! Det drar med ansiktet Hjerteformet (smalest mot haka og kjeven, og bredere ved hodet) : Long Bob all the way! Du kan også ha frisyrer ved kjevepartiet, flatterende! Men ikke for langt, fordi da vil det dra ned ansiktet. Anonymkode: c91e3...b6e 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #2 Skrevet 25. mai 2020 Hva med triangelansikt, samme som hjerteformet, eller? Hvor langt er lang Bob? Anonymkode: b2aa8...418 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #3 Skrevet 25. mai 2020 (PS , langt ansikt med langt hår vil få ansiktet til å se enda lengere ut) Anonymkode: c91e3...b6e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med triangelansikt, samme som hjerteformet, eller? Hvor langt er lang Bob? Anonymkode: b2aa8...418 Ikke noe som heter triangel, men diamant . Diamant er fint med oppklipte lengder mot ansiktet og hår til skuldrene Anonymkode: c91e3...b6e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #5 Skrevet 25. mai 2020 Takk for input. Jeg er snart 40 og har halvlangt hår av praktiske grunner. Det er den eneste frisyren jeg kan vedlikeholde uten masse styling som jeg ikke har tid til. Det må være langt nok til hestehale. Å trene med en kortere frisyre blir bare stress. Ansiktsform eller ei. Anonymkode: 92aa6...d2e 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #6 Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for input. Jeg er snart 40 og har halvlangt hår av praktiske grunner. Det er den eneste frisyren jeg kan vedlikeholde uten masse styling som jeg ikke har tid til. Det må være langt nok til hestehale. Å trene med en kortere frisyre blir bare stress. Ansiktsform eller ei. Anonymkode: 92aa6...d2e Halvlange frisyrer kler de fleste omtrent. Det er nok fint på deg:) uansett en lang Bob ligger ned på skuldrene Anonymkode: c91e3...b6e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #7 Skrevet 25. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med triangelansikt, samme som hjerteformet, eller? Hvor langt er lang Bob? Anonymkode: b2aa8...418 En lang Bob ligger på skuldrene Anonymkode: c91e3...b6e 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #8 Skrevet 25. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for input. Jeg er snart 40 og har halvlangt hår av praktiske grunner. Det er den eneste frisyren jeg kan vedlikeholde uten masse styling som jeg ikke har tid til. Det må være langt nok til hestehale. Å trene med en kortere frisyre blir bare stress. Ansiktsform eller ei. Anonymkode: 92aa6...d2e enig! jeg er 46 med rundt ansikt, men må kunne bruke hårstrikk. har virvler, bustete hår(selv om jeg får det klipt ca hver 7.uke). får ikke til noe styling, og synest jeg ser best ut med hestehale🤭 Anonymkode: 0a581...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #9 Skrevet 25. mai 2020 Syns ikke bob er så veldig pent på noen. Anonymkode: ad13e...6e3 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #10 Skrevet 25. mai 2020 men burde ikke tråden ligget i et annet forum Anonymkode: 0a581...fa0 5
youcancallmejune Skrevet 25. mai 2020 #11 Skrevet 25. mai 2020 Helt enig med deg, frisøren. Ser veldig mange yngre kvinner også som hadde sett mye bedre ut med litt kortere hår, men de skal nå på død og liv ha det samme lange håret som alle andre, gjerne i en strikk det meste av tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #12 Skrevet 25. mai 2020 Tenker det er spennende at ikke alle velger alt fra hårstil til klesstil osv utifra hva som kler dems hudtone og former. Er faktisk ikke det som gjør mennesker vakre. Selv har jeg lang langt hår, og synes selv det er pent på meg, da er det ikke så viktig om det finnes noe jeg kler bedre eller hva andre synes ville vært finere. Anonymkode: 145e8...b41 3
Zienna Skrevet 25. mai 2020 #13 Skrevet 25. mai 2020 Hår dreier seg ikke bare om hva man kler, men vel så mye hva som kreves for at det skal være pent og kledelig. Ikke alle er villige til å vaske håret hver morgen, for så å bruke 30 min for å stayle. Selv er jeg over 60 år, og har skulderlangt slett hår. Etter hårvask (ukentlig) bruker jeg slette tang for å lage mer volum og fall i håret. Når jeg står opp, tvinner jeg håret i nakken og setter i en liten klipe. Tar meg sekunder å bli klar for dagen. Går til frisør hver sjette uke for vask, klipp, striping og føn. Min frisør vil gjerne klippe håret mitt kortere, til en skulderlang bob, antar jeg. Er usikker på om det er et godt råd, er redd for at jeg må bruker mer tid på hårstell enn nå. Jeg har et litt rundt, kanskje hjerteformet ansikt 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #14 Skrevet 25. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns ikke bob er så veldig pent på noen. Anonymkode: ad13e...6e3 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns ikke bob er så veldig pent på noen. Anonymkode: ad13e...6e3 Jeg snakker om lang Bob finnes forskjellige typer bober.. synes heller ikke at korte frisyrer er noe fint , men snakker om skulderlengde Anonymkode: c91e3...b6e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #15 Skrevet 25. mai 2020 Detter er lang Bob feks Anonymkode: c91e3...b6e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #16 Skrevet 25. mai 2020 Hva med firkantet ansikt? Anonymkode: 412c5...474
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #17 Skrevet 25. mai 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: (PS , langt ansikt med langt hår vil få ansiktet til å se enda lengere ut) Anonymkode: c91e3...b6e Langt ansikt med langt hår... Anonymkode: 1ee56...c27 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #18 Skrevet 25. mai 2020 7 minutter siden, Zienna skrev: Hår dreier seg ikke bare om hva man kler, men vel så mye hva som kreves for at det skal være pent og kledelig. Ikke alle er villige til å vaske håret hver morgen, for så å bruke 30 min for å stayle. Selv er jeg over 60 år, og har skulderlangt slett hår. Etter hårvask (ukentlig) bruker jeg slette tang for å lage mer volum og fall i håret. Når jeg står opp, tvinner jeg håret i nakken og setter i en liten klipe. Tar meg sekunder å bli klar for dagen. Går til frisør hver sjette uke for vask, klipp, striping og føn. Min frisør vil gjerne klippe håret mitt kortere, til en skulderlang bob, antar jeg. Er usikker på om det er et godt råd, er redd for at jeg må bruker mer tid på hårstell enn nå. Jeg har et litt rundt, kanskje hjerteformet ansikt Bober er så mangt, det finnes lange og korte. Det du beskriver nå kan være en lang Bob. Fordi den type klipp rekker til skuldrene og over. Med en lang Bob trenger man ikke å style det for at det skal se bra ut. Jeg kan på mitt hår med denne type Bob ha en hestehale og Anonymkode: c91e3...b6e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #19 Skrevet 25. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Detter er lang Bob feks Anonymkode: c91e3...b6e Den lengden er jo bare kjedelig. Ser ut som hun ikke har klart å bestemme seg for om hun skal ha langt eller kort hår. Anonymkode: ad13e...6e3 1
Gjest Blondie65 Skrevet 25. mai 2020 #20 Skrevet 25. mai 2020 Jeg har alltid trodd at en bob var kortere i nakken enn foran. Jeg ser at bildet er tekstet med lang bob men jeg ville aldri kalt den frisyren en bob. Ja ja, en lærer noe nytt hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå