Gå til innhold

Antidep. og alene med barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært uten arbeid i ett par år nå (ufrivillig) og det har tæret på psyken å være hjemmeværende så lenge. Har dog søkt meg inn på skole til høsten. Har lenge også lett etter ny leilighet, for å bo mer sentralt ift. jobb/skole og aktiviteter, og vi endte opp med å få ny leilighet utenfor kommunen, midt i korona-pandemien.

Da gikk jeg plutselig hjemme med barnet mitt på 8 år også hver dag, og selv om skolen har begynt igjen nå, er det lange dager. Jeg har nylig begynt på antidep. pga depresjon og sosial angst, og har nok med meg selv. Tabl. gjør meg også veldig trøtt, og jeg har slitt i flere mnd'er nå med lite energi. Alt er ett ork, og jeg gjør ting jeg må, men ikke noe mer. Jeg får barnet på skolen og lager matpakke, vasker klær og støvsuger etter behov, men det stopper der. Barnet har ikke fått noe venner her enda heller, fordi h*n fortsatt går på den gamle skolen, og det krever mye ekstra av meg i hverdagen. Jeg har ikke energi til noe ekstra, og klarer ikke stimulere barnet nok.

Barnet har blitt veldig utagerende, fordi jeg er dårlig på grensesetting. Så legging på kveldene er ett mareritt, og jeg har bare gitt opp.. Og mye stress og mas på kveldene, gjør at jeg ikke får sove på nettene, fordi jeg aldri får ordentlig ro.

Barnet er hos sin far annenhver helg, men det holder ikke for meg akkurat nå. Jeg og han samarbeider ok, men vi klarer ikke kommunisere, og han vet ikke hvordan jeg har det og tror ikke han hadde forstått det heller. Når barnet er der, er ikke han heller flink til å aktivisere, så barnet ringer og tekster meg hele tiden, og vil gjerne komme hjem.

Vet ikke hva jeg spør om, men er det flere som har hatt det sånn? Hvordan kom dere gjennom det? Råd?

Anonymkode: 4c3c8...4d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du kontakte barnevernet og legge fram saken? De kan hjelpe med avlastning osv. Barnet ditt blir skadet om dette fortsetter. Det er IKKE din skyld at du er blitt syk, men det er ditt ansvar å forhindre at barnet ditt blir lidende. Dette ser jo ikke greit ut, så be om hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...