Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alt hva folk godtar 🙄 Her kom huseier en gang og låste seg inn mens jeg lå syk, trodde ikke jeg var hjemme....det gjorde han ikke en gang til for å si det slik, jeg kjeppjaga han ut av huset og ringte politi, politiet tok en prat med han og ga klar beskjed om at dette var ulovlig. Har en ydmyk huseier idag. Finn et annet sted å bo, han har ikke lov å kaste henne ut, da må han gjennom namsmann og vise til husleie som ikke er betalt eller andre grove brudd på kontrakten. Ring politiet hver gang han kommer frem til hun flytter.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst flytt ut. En slik person vil alltid være et problem. Ønsker hun å ta saken videre, også med tanke på evt nye leieboere så send inn en politianmeldelse på trakassering. Det han gjør er ulovlig. Ring deretter politiet hver gang han bryter loven og henvis til politianmeldelsen. 

Anonymkode: ce7cb...a73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun sier hun har korona og er i karantene kanskje hun får «fri» noen uker?

Anonymkode: 51afd...76b

AnonymBruker
Skrevet

Hun bør ringe politiet hver gang han kommer inn uten tydelig avtale. Ved slike gjentatte brudd har hun også lov til å skifte lås og sende ham regningen, mener jeg å huske, tror hun må advare ham først. Han har ikke lov til å diktere hvordan renholdet skal være. En oppsigelse på et slikt grunnlag vil være ugyldig, hun må bestride den skriftlig. Da får han ikke kastet henne ut. 

Anonymkode: c583b...254

AnonymBruker
Skrevet

https://www.leieboerforeningen.no/Rettigheter/tabid/304/ID/711/Utleiers-adgang-til-boligen.aspx 

Jepp, hun kan skifte lås og sende ham regningen. Jeg ville gjort det uten å varsle i et så ekstremt tilfelle som her. Utleier kan ikke låse seg inn uten avtale med leietaker. Selv om utleier ønsker lovlig tilgang for å reparere noe, f.eks., så må leier godkjenne det. Hvis leier ikke godkjenner at utleier får tilgang lå utleier gå rettens vei for å kunne ta seg inn i boligen, det er ulovlig å låse seg inn uten avtale selv om grunnlaget for at utleier kommer er innenfor loven. Så det med utleiers tilgang til boligen er superstrengt, han her er helt gal. Få henne til å bestille låsesmed med en gang.

Anonymkode: c583b...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...