Gå til innhold

Ingenting kjennes sunt nok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en utvikling i løpet av de siste 4-5 årene hvor jeg gradvis har begynt å spise sunnere og gradvis har blitt mer aktiv, ikke fordi jeg har ønsket vektnedgang, men fordi jeg ble lei av å gå rundt med dårlig samvittighet for å spise usunt og trene lite. 

Et problem som har dukket opp er at den dårlige samvittigheten har kommet tilbake, men grensen for hva som er usunt er flyttet. Dermed er det kun et svært begrenset utvalg matvarer jeg kan spise uten å føle meg skikkelig skitten og ekkel etterpå. 

Det har ført til at jeg er på god vei til å bli undervektig, og rett og slett spise "så sunt" at det er usunt for meg. Er det noen som har noen tips, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: e2a74...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å prøve en matplan? De har gode på melk.no. velg enten den med 2100 kalorier, eller 2600, utifra hvor aktiv du er :) (ikke velg noe lavere enn dette, de er for dem som skal slanke seg. 2100 og 2600 er for vedlikehold)

Der bruker de god, næringsrik og sunn mat! Så vil du se at det ikke er noe å ha dårlig samvittighet for, men heller merke det positivt på selvfølelse og energi. På sikt vil du kanskje klare å spe på med enda mer mat som er "skummelt"

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å vite siden jeg vet så lite om deg, men jeg får følelsen av at dette kan bli eller allerede er en spiseforstyrrelse. Er der selv, og jeg ville virkelig bedt om hjelp fra en lege eller lignende til å snu tankegangen. Jo før, jo bedre. Bestill time i kveld :) 

Her kan du også lese om det: https://nettros.no/

Anonymkode: 7ebfa...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...