Gå til innhold

Dere kvinner med lang nese

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dere fornøyd med nesa deres?

Min stikker så langt ut i luften. Fikk kommentar på det fra et fremmed barn en gang også.. Hater den.

Anonymkode: 287ca...ee6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Hater nesen min. Fikk beskjed av en klassekamerat på barneskolen at jeg hadde stor nese, og det sitter stuck i meg fortsatt. Jeg jobbskygget også min tidligere lærer da jeg gikk i 9.klasse og fikk igjen beskjed av en 2. klassing at jeg hadde stor nese. Det ødelegger litt for selvtilliten. Mange sier at man kan lære seg å bli glad i de delene av seg selv, men jeg har ikke blitt det enda, og er 20 år. Jeg gikk til en konsultasjon for plastikk kirurgi, men ble avvist. Kirurgen mente det ikke var noe å fikse på og at jeg ikke hadde lang eller stor nese. Det gjorde meg forvirret. Hvorfor har jeg da fått kommentarer opp gjennom oppveksten? Hmmm, nei. Jeg blir ikke god på det. Tror jeg skal snakke med en til kirurg, og hvis han sier det samme, så skal jeg legge det bak meg 😂

Anonymkode: f3498...174

AnonymBruker
Skrevet

Ba4n sier mye rart. 

Fikk med lange neser blir sett på som klokere, så noe positivt er det også😊

Anonymkode: 350b0...889

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Hater nesen min. Fikk beskjed av en klassekamerat på barneskolen at jeg hadde stor nese, og det sitter stuck i meg fortsatt. Jeg jobbskygget også min tidligere lærer da jeg gikk i 9.klasse og fikk igjen beskjed av en 2. klassing at jeg hadde stor nese. Det ødelegger litt for selvtilliten. Mange sier at man kan lære seg å bli glad i de delene av seg selv, men jeg har ikke blitt det enda, og er 20 år. Jeg gikk til en konsultasjon for plastikk kirurgi, men ble avvist. Kirurgen mente det ikke var noe å fikse på og at jeg ikke hadde lang eller stor nese. Det gjorde meg forvirret. Hvorfor har jeg da fått kommentarer opp gjennom oppveksten? Hmmm, nei. Jeg blir ikke god på det. Tror jeg skal snakke med en til kirurg, og hvis han sier det samme, så skal jeg legge det bak meg 😂

Nå fikk keg faktisk troen tilbake på at ikke hele plastikk kirurgi bransjen er skrudd😊

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lang nese, og var ikke glad i den da jeg var tenåring. I voksen alder ser jeg jo at den passer til mitt lange smale ansikt, jeg hadde sett helt ko-ko ut med en søt liten oppstopper 😁

Anonymkode: c3323...d6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med stor mener du bred da eller?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har lang nese, og var ikke glad i den da jeg var tenåring. I voksen alder ser jeg jo at den passer til mitt lange smale ansikt, jeg hadde sett helt ko-ko ut med en søt liten oppstopper 😁

Hvor langt er lang?

Er dette stygt? https://www.google.com/search?q=long+nose&client=tablet-android-samsung&prmd=isvn&sxsrf=ALeKk0089-8ks9TYA2j_T0p0j-GhwT2aJw:1590424710113&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiRkY3fuc_pAhVxyqYKHUBHDdEQ_AUoAXoECA0QAQ#imgrc=XIthfIY2TXb3tM 

AnonymBruker
Skrevet

Selv lang nese som jeg endelig hadde "blitt venn med" etter store komplekser i mange år. Men så bestemte søsteren min å operere seg, og resultatet hennes ble helt perfekt, de har ikke endret mye, men den ser så mye mer balansert ut for ansiktet. Så nå vurderer jeg det samme. 

Anonymkode: 6386d...59f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv lang nese som jeg endelig hadde "blitt venn med" etter store komplekser i mange år. Men så bestemte søsteren min å operere seg, og resultatet hennes ble helt perfekt, de har ikke endret mye, men den ser så mye mer balansert ut for ansiktet. Så nå vurderer jeg det samme. 

Hvem opererte hun hos? Var det i oslo?

AnonymBruker
Skrevet

Hvem opererte hun hos? Var det i oslo?

Ja, Aleris Oslo

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stor og krokete nese. Jeg tenkte aldri over den før en gutt i klassen kommenterte den i 9 klasse. Siden har jeg hatt komplekser. I mine mørkeste øyeblikk har jeg prøvd å skade den fordi jeg fikk for meg at hvis den knakk/ble knust så ville jeg fått dekket en rekonstruksjon og at jeg da kunne be om å få den mindre og rettere. 
Jeg prøvde å få fotballen i trynet i gymmen feks og jeg fantaserte om å slå inn ansiktet med en hammer. 

Når jeg var 19 hadde jeg penger på konto til konsultasjon og operasjon, men jeg feiget ut. Jeg orket ikke kommentarene over at jeg gjorde det eller at folk skulle "se" at jeg hadde operert. Folk er skikkelig nedlatende mot de som opererer seg.

Nå er jeg 30 år og jeg angrer som en hund på at jeg ikke igjennomførte som 19 åring. Ingen av de jeg omgikk den gangen omgås jeg med nå og de jeg henger med idag hadde aldri trengt å vite at jeg hadde operert. Nå har jeg huslån, billån, barn og forsikringer og har ikke råd til operasjon. 
Nesa er fortsatt like stygg. Jeg ser ut som en mann i ansiktet.

Mitt råd til de som ønsker å operere er GJØR DET. Gjør det mens du er ung og har råd!!

Anonymkode: bc02b...ee8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den er helt innenfor normalvariasjonene😊 

Anonymkode: 350b0...889

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er en mellomting av disse. Ikke en fantastisk "bilde i profil-nese", men ellers passer den faktisk til ansiktet mitt.  Nå er jeg glad for at ikke plastiske operasjoner var like tilgjengelig da jeg var ung, i så fall hadde jeg sikkert endret på den.

image.jpeg.6889d9fea2e9edccddd2334208a5dc9e.jpeg   image.jpeg.108eb6085d4f4fc05fc090a571a01765.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har stor og krokete nese. Jeg tenkte aldri over den før en gutt i klassen kommenterte den i 9 klasse. Siden har jeg hatt komplekser. I mine mørkeste øyeblikk har jeg prøvd å skade den fordi jeg fikk for meg at hvis den knakk/ble knust så ville jeg fått dekket en rekonstruksjon og at jeg da kunne be om å få den mindre og rettere. 
Jeg prøvde å få fotballen i trynet i gymmen feks og jeg fantaserte om å slå inn ansiktet med en hammer. 
Når jeg var 19 hadde jeg penger på konto til konsultasjon og operasjon, men jeg feiget ut. Jeg orket ikke kommentarene over at jeg gjorde det eller at folk skulle "se" at jeg hadde operert. Folk er skikkelig nedlatende mot de som opererer seg.

Nå er jeg 30 år og jeg angrer som en hund på at jeg ikke igjennomførte som 19 åring. Ingen av de jeg omgikk den gangen omgås jeg med nå og de jeg henger med idag hadde aldri trengt å vite at jeg hadde operert. Nå har jeg huslån, billån, barn og forsikringer og har ikke råd til operasjon. 

Du skjønner vel selv at den ikke kan se så fryktelig stygg ut hvis du ikke hadde lagt merke til det før noen kom med en kommentar i 9. klasse??  Du ser helt sikkert bra nok ut som du er 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har made peace med at jeg har ikke bare lang men også bred nese. Man kan få greit liv med det også. Livskvalitet avhenger ikke av nesa. Men satan så mye tid jeg har brukt på å hate den. 

Anonymkode: 34cff...7b9

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt råd til de som ønsker å operere er GJØR DET. Gjør det mens du er ung og har råd!!

Jeg hadde også kroknese. Jeg har hatt ekstreme komplekser gjennom hele ungdomstiden. Det gikk betydelig utover livskvaliteten min. Orket ofte ikke å gå ut i offentligheten, gjemte nesen med håret mitt slik at den ikke synes fra profil, holdt hånden "tilfeldig" slik at den skygget nesen om noen stod slik at de kunne se den fra profil og mye, mye mer. Jeg tenkte på nesen min hele tiden. Det satt utrolig langt inne for meg å i det hele tatt tenke på operasjon fordi jeg ikke er så glad i normaliseringen av kosmetiske inngrep. Samtidig skjønte jeg at det ikke var verdt å leve slik, og jeg opererte meg rett etter videregående. Fikk tilbud om å gjøre det tidligere, men jeg ventet til da fordi jeg skulle flytte til en annen by og studere. De eneste som er i livet mitt fra før operasjonen er noen familiemedlemmer og fire venner. Jeg har en veldig liten familie som kun består av en forelder og søsken. Familien respekterte valget mitt, og det har alltid vært en ikke-sak både blant familie og venner. Det har aldri blitt snakket om utenom med mamma rett før operasjon. Ellers er resten av nettverket mitt bestående av personer som kun kjenner meg som jeg er nå. 

Det er en av de beste beslutningene jeg har tatt i mitt liv. Jeg er i midten av 20-årene nå. Jeg lette aldri etter perfeksjon, men en nese jeg kunne leve med. Det gjør jeg nå, og jeg tenker aldri lenger over nesen min. Ikke har jeg tatt eller ønsker noen andre kosmetiske inngrep heller. 

Jeg skjønner at du angrer på at du ikke gjorde det som 19-åring, og det kan godt hende at jeg hadde gjort det om jeg lot mine egne negative tanker om operasjon hadde tatt overhånd. Men gjort er gjort, og du har fortsatt mulighet til å gjøre noe med det på et senere tidspunkt om du fremdeles vil og har økonomi til det. Ikke at jeg oppfordrer deg til å gjøre det. Jeg synes jo egentlig at man skal være fornøyd med den man er, men man må jo se an sin egen livskvalitet og ta valg for deg selv og ikke alle andre enten i den ene eller andre retningen. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner vel selv at den ikke kan se så fryktelig stygg ut hvis du ikke hadde lagt merke til det før noen kom med en kommentar i 9. klasse??  Du ser helt sikkert bra nok ut som du er 😊

Du skjønner vel selv at man som barn ofte ikke tenker over sånt, og at slike komplekser typisk kommer når man blir mer bevisst på hvordan man ser ut. Med kroknese er det jo også i profil nesen er fremtredende, og det er ikke noe man ser så godt når man ser seg selv i speilet forfra. Det er uansett ikke uvanlig å få et mer anstrengt forhold til egne ansikts- og kroppstrekk på grunn av kommentarer fra andre. Jeg har for eksempel blitt kalt heks på grunn av nesen min og det har blitt hvisket og flirt ved prat om andre verdenskrig og jødenes ansiktstrekk (siden nesen typisk var bøyd). Det var ikke det som slo ut mine komplekser, men det la stein til byrden. Uansett er det vel åpenbart at det bare ikke er en vond kommentar som ligger til grunn her når vedkommende har gått så langt at hun ville skade nesen sin med vilje og i tillegg har samme oppfatning av nesen sin som 30-åring - 15 år senere. 

Jeg tipper også at hun ser helt fin ut slik som hun er, men det er tross alt hun som skal leve livet sitt. 

Anonymkode: cb15e...df5

• Liker 2
Gjest Peanut
Skrevet

Heller en lang enn en kort nese. 

For øvrig er jeg av den oppfatning at neser med en hump på neseryggen er estetisk fint. 
Det er liksom noe grasiøst og forfinet over ^^, 

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har også hatt mye komplekser for nesen min. Imidlertidig har jeg lært å ikke fokusere på det. Hvis du vil tone inntrykket av for stor nese litt ned kan du f.eks. få råd av frisøren til hvilken frisyre du bør ha og som passer ditt ansikt. I beste fall kan din lange nese bli et positivt særtrekk for ditt utseende :)

Anonymkode: 8dddc...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...