Gå til innhold

Venstresiden er en gjeng hyklere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg føler at jeg bare må få det ut. Jeg ser på folk på venstresiden som en gjeng hyklere. Det er mange som er venstre og er slik som jeg beskriver nå.

Har sett dette i praksis, mange vil hjelpe de som ikke bor i Norge, men gir blankt faen i de som lider i Norge. Snakker om at man må hjelpe de fattige, men driter i studentene som lever flere år på bare nudler og bor tett i lag i et bråkete bokollektiv, driter i folk som ikke får behandling for sykdommer som er for ''dyre'' å behandle, fordi myndighetene påstår medisinene er for dyre... Ensomheten er også et problem, men folk rekker bare ut handa på facebook ''Husk at folk bryr seg ❤️'' i form av virtue signaling, men når det kommer til det virkelige liv blir de samme menneskene sjeldent å se!

Det hele er for å få ''woke points'' , ganske tydelig. Det er mange som lider i Norge men dette er ikke viktig nok for deres ''sak''...

 

Hvordan sover dere om natten egentlig? 😐

Anonymkode: a999b...af3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg føler at jeg bare må få det ut. Jeg ser på folk på venstresiden som en gjeng hyklere. Det er mange som er venstre og er slik som jeg beskriver nå.

Har sett dette i praksis, mange vil hjelpe de som ikke bor i Norge, men gir blankt faen i de som lider i Norge. Snakker om at man må hjelpe de fattige, men driter i studentene som lever flere år på bare nudler og bor tett i lag i et bråkete bokollektiv, driter i folk som ikke får behandling for sykdommer som er for ''dyre'' å behandle, fordi myndighetene påstår medisinene er for dyre... Ensomheten er også et problem, men folk rekker bare ut handa på facebook ''Husk at folk bryr seg ❤️'' i form av virtue signaling, men når det kommer til det virkelige liv blir de samme menneskene sjeldent å se!

Det hele er for å få ''woke points'' , ganske tydelig. Det er mange som lider i Norge men dette er ikke viktig nok for deres ''sak''...

 

Hvordan sover dere om natten egentlig? 😐

Anonymkode: a999b...af3

Morsom du ! NOT. Høyresiden er selvsagt mye bedre når de gir PERVERSE skattelettelser til de aller rikeste - altså folk som allerede har mer enn nok penger fra før av. Høyresiden fortsetter å rive velferdsstaten og gir stadig mindre til minstepensjonister og uføre på minimumsats. Høyresiden har kuttet i dagpenger og hvor mye man skal kunne tjene her før dette begynner å gjelde. Høyresiden har også kuttet i AAP for visse aldersgrupper nå, og nei, høyresiden har heller aldri gjort noe for studentene.

Noe av det første høyresiden gjorde etter høsten 2013 var å avlyse 11 måneders støtten til studentene som ble lagt inn i statsbudsjettet av de rødgrønne. Høyresiden kalte dette for en "snubletråd". 

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/oRj8j/mener-gavepakke-til-studentene-er-en-snubletraad-for-de-borgerlige?

Nå later høyresiden selv som om de har "innført" 11 måneders studiestøtte, men dette ble innført ved å blant annet kutte andre steder i Lånekassen. Noe som betyr at høyresiden tilførte IKKE ekstra penger til studentene, men bare flyttet pengene rundt som allerede var inne i "systemet" for høyere utdanning.

https://khrono.no/sv-studiestotte-stipendomlegging/nye-beregninger-studentene-selv-har-finansiert-11-maneders-studiestotte/247323

Foreslår at du jekker litt ned på dine Alt-Right nettsider. Makan til oppgulp skal man lete lenge etter. Det burde forskes på egentlig hvordan folk kan oppfatte en situasjon som 100% motsatt av det den egentlig er, og samtidig gir skylden til (venstresiden), når det er høyresiden som har gjort ting mye vanskeligere for en del sårbare grupperinger her til lands. 

Anonymkode: 75fc4...ce5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg føler at jeg bare må få det ut. Jeg ser på folk på venstresiden som en gjeng hyklere. Det er mange som er venstre og er slik som jeg beskriver nå.

Har sett dette i praksis, mange vil hjelpe de som ikke bor i Norge, men gir blankt faen i de som lider i Norge. Snakker om at man må hjelpe de fattige, men driter i studentene som lever flere år på bare nudler og bor tett i lag i et bråkete bokollektiv, driter i folk som ikke får behandling for sykdommer som er for ''dyre'' å behandle, fordi myndighetene påstår medisinene er for dyre... Ensomheten er også et problem, men folk rekker bare ut handa på facebook ''Husk at folk bryr seg ❤️'' i form av virtue signaling, men når det kommer til det virkelige liv blir de samme menneskene sjeldent å se!

Det hele er for å få ''woke points'' , ganske tydelig. Det er mange som lider i Norge men dette er ikke viktig nok for deres ''sak''...

 

Hvordan sover dere om natten egentlig? 😐

Anonymkode: a999b...af3

Studenter som lever på nudler og øl og bor i bråkete kollektiv med sin egen seng har det mye bedre enn mange fattige. Og man kan hjelpe mange flere mennesker om man ikke gir de dyreste medisinene og behandlingene til noen få. Ser ikke at det er hyklersk. Ellers er jeg enig i at mange legger ut falske statuser på facebook. 

Anonymkode: 9ce4c...f3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 26.5.2020 den 13.02, AnonymBruker skrev:

Studenter som lever på nudler og øl og bor i bråkete kollektiv med sin egen seng har det mye bedre enn mange fattige. Og man kan hjelpe mange flere mennesker om man ikke gir de dyreste medisinene og behandlingene til noen få. Ser ikke at det er hyklersk. Ellers er jeg enig i at mange legger ut falske statuser på facebook. 

Anonymkode: 9ce4c...f3c

Studenter kommer seg som regel ut av fattigdommen da fattigdommen deres er midlertidig. Folk som har vært så uheldige å bli skadet/syke og endt opp på ufør minstesats er fattige ut livet.

Anonymkode: be0a1...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så drittlei ordet woke, som folk slenger rundt seg hver eneste gang det handler om en eller annen på venstresiden som har pratet om sensitivitet, gjerne overfor minoriteter. Generelt er jeg drittlei av at mennesker som frir litt til moralen blir kalt dydhetsposører, som om moral ikke egentlig finnes, som om gode handlinger ikke er noe å strekke seg etter, men bare er et spill for å sanke dydspoeng. Forbanna kynisk, å avvise godhet og sensitivitet på den måte. Ellers tenker jeg du har rett på noen måter, selv om du generaliserer noe voldsomt. Er selv på venstresiden og har sett denne tendensen blant noen, men langt fra alle. Ellers må jeg si jeg gir litt pokker i studenter og jeg er studenter selv. Korona viste at studenter med deltidsjobb dessverre sto nesten uten de samme arbeidsrettigheter som andre - DET var kjipt. Men de får klare å leve på nudler (eventuelt bytte dem ut med linser og bønner for ikke å få næringsmangel) og i bråkete kollektiv, fordi det er sånn studentlivet er.

Anonymkode: ad5f0...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Som student i Norge lever man på toppen av næringskjeden. De fleste studenter kommer aldri til å oppleve virkelig elendighet (og det er bra). Livet på Blindern er på samfunnets solside. Tror ikke de aller fleste studenter sliter seg ut på studiene heller.

Det mest positive med høyresiden er at de i mindre grad en venstresiden prøver å fremstille seg som bedre enn de er. Det er lenge siden det har vært en "arbeider" i ledelsen i AP. Det handler bare om nettverk, familie og penger uansett hvilken side man tilhører.

Anonymkode: a8c18...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hykleri er noe man finner på både høyre og venstresiden, men jeg merker meg at høyresiden er veldig flinke til å ignore hykleri fra høyresiden akkurat som venstresiden er veldig flinke til å ignorere hykleri fra venstresiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...