AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Skrevet 25. mai 2020 Oppdaget produkter fra the ordinary, men sliter med å finne riktig kombinasjon. Anonymkode: 1fffc...9c0
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #2 Skrevet 25. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oppdaget produkter fra the ordinary, men sliter med å finne riktig kombinasjon. Anonymkode: Ts. Jeg er i 30-årene. Kombinasjonshud, begynnende rynker. Litt arr, får lett kviser. Anonymkode: 1fffc...9c0
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #3 Skrevet 25. mai 2020 Retinoider om kvelden og niacinamid om morgenen. AHA og BHA (eksfoliering), eller glycolsyre toneren. Samt evt fuktighetskremen deres. Anonymkode: cd2a9...a8a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Skrevet 25. mai 2020 Vil bare si at du må huske å bruke solkrem hver dag hvis du skal bruke f.eks. den røde peelingen med syrer. Mange som ikke er klar over det. + at solkrem omtrent er det eneste som kan forebygge flere rynker Anonymkode: f4f41...18c 1
Roci Skrevet 25. mai 2020 #5 Skrevet 25. mai 2020 Noen av TO sine produkter er ganske "potente", slik at det kan være greit å starte gradvis og så eventuelt introdusere flere produkter etterhvert, spesielt hvis huden din ikke er vant til f.eks. syrer og retinoider. Her er et forslag: Morgen: Rens - den fra TO eller en hvilken som helst annen mild, ikke-irriterende rens. Serum: Niacinamide 10% + Zink 1%. Fukt: Natural Moisturizing Factors + HA Solbeskyttelse: Fra TO eller en annen du liker. Bredspektret SPF 30-50. Kveld: Rens + evt. sminkefjerner. Serum: Salicylic Acid 2% solution. Fukt: Natural Moisturizing Factors + HA Hvis du vil tilføre huden ekstra næring om natten, så kan du f.eks. prøve enten 100% Virgin Chia Seed Oil eller 100% Organic Cold Pressed Rose Hip Seed Oil. Begge disse oljene inneholder godt med naturlige antioksidanter og roer ned hud som har lett for å få kviser. Hvis dette går greit, kan du etter noen uker innføre f.eks. vitamin c (på dagtid) og et retinoid (på kveldstid). Vær oppmerksom på at ikke alle typer vitamin c kan eller bør kombineres med niacinamide, og at syrer ikke bør brukes samtidig som retinoider. Dette kan løses f.eks. ved å bruke produktene annen hver dag/kveld. Et lite PS når det gjelder niacinamide-serumet - jeg har kombinert hud, og opplever at huden kan kjennes litt stram ved bruk av dette produktet. Hvis dette skjer med deg, kan du forsøke å bruke det bare annen hver dag, og bruke enten c-vitamin eller BHA de andre dagene.
Djungelvrål Skrevet 25. mai 2020 #6 Skrevet 25. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare si at du må huske å bruke solkrem hver dag hvis du skal bruke f.eks. den røde peelingen med syrer. Mange som ikke er klar over det. + at solkrem omtrent er det eneste som kan forebygge flere rynker Anonymkode: f4f41...18c Verken syrer, retinol og c-vit i hudpleie bør brukes på denne tiden av året. Fikk store brune flekker i ansiktet etter å brukt en syrepeeling på 10 % for tett opp i mot en sydentur. Brukte spf 30 og 50 men det hjalp ikke stort. Er ikke helt kvitt de enda. Vent til aug/sept. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #7 Skrevet 25. mai 2020 6 minutter siden, Apocalypte skrev: Verken syrer, retinol og c-vit i hudpleie bør brukes på denne tiden av året. Fikk store brune flekker i ansiktet etter å brukt en syrepeeling på 10 % for tett opp i mot en sydentur. Brukte spf 30 og 50 men det hjalp ikke stort. Er ikke helt kvitt de enda. Vent til aug/sept. Oi. Trodde ikke dette gjaldt c-vitamin produktene? Noen forslag til safe produkter fra TO som kan brukes nå? Anonymkode: 1fffc...9c0
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #8 Skrevet 25. mai 2020 13 minutter siden, Roci skrev: Noen av TO sine produkter er ganske "potente", slik at det kan være greit å starte gradvis og så eventuelt introdusere flere produkter etterhvert, spesielt hvis huden din ikke er vant til f.eks. syrer og retinoider. Her er et forslag: Morgen: Rens - den fra TO eller en hvilken som helst annen mild, ikke-irriterende rens. Serum: Niacinamide 10% + Zink 1%. Fukt: Natural Moisturizing Factors + HA Solbeskyttelse: Fra TO eller en annen du liker. Bredspektret SPF 30-50. Kveld: Rens + evt. sminkefjerner. Serum: Salicylic Acid 2% solution. Fukt: Natural Moisturizing Factors + HA Hvis du vil tilføre huden ekstra næring om natten, så kan du f.eks. prøve enten 100% Virgin Chia Seed Oil eller 100% Organic Cold Pressed Rose Hip Seed Oil. Begge disse oljene inneholder godt med naturlige antioksidanter og roer ned hud som har lett for å få kviser. Hvis dette går greit, kan du etter noen uker innføre f.eks. vitamin c (på dagtid) og et retinoid (på kveldstid). Vær oppmerksom på at ikke alle typer vitamin c kan eller bør kombineres med niacinamide, og at syrer ikke bør brukes samtidig som retinoider. Dette kan løses f.eks. ved å bruke produktene annen hver dag/kveld. Et lite PS når det gjelder niacinamide-serumet - jeg har kombinert hud, og opplever at huden kan kjennes litt stram ved bruk av dette produktet. Hvis dette skjer med deg, kan du forsøke å bruke det bare annen hver dag, og bruke enten c-vitamin eller BHA de andre dagene. Takk for forslag! Bruker c-vitamin produktene, samt hyaluron-syre, men fikk mer kviser av det...Skal lese litt mer om produktene du foreslår 😊 Anonymkode: 1fffc...9c0
Roci Skrevet 25. mai 2020 #9 Skrevet 25. mai 2020 13 minutter siden, Apocalypte skrev: Verken syrer, retinol og c-vit i hudpleie bør brukes på denne tiden av året. Fikk store brune flekker i ansiktet etter å brukt en syrepeeling på 10 % for tett opp i mot en sydentur. Brukte spf 30 og 50 men det hjalp ikke stort. Er ikke helt kvitt de enda. Vent til aug/sept. For så vidt enig når det gjelder Retinol, men tror ikke det skal være noe problem med 2% BHA som jeg foreslår. BHA gjør ikke huden mer solømfintlig på samme måte som AHA. C-vitamin bidrar til å øke hudens motstandsdyktighet mot sol og kan "booste" effekten av solprodukter, så det skal i utgangspunktet ikke være noen grunn til å unngå dette. Men man bør starte med en mildere form for C-vitamin og venne huden gradvis til det.
Roci Skrevet 25. mai 2020 #10 Skrevet 25. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for forslag! Bruker c-vitamin produktene, samt hyaluron-syre, men fikk mer kviser av det...Skal lese litt mer om produktene du foreslår 😊 Anonymkode: 1fffc...9c0 Hvilke c-vitaminprodukter bruker du? C-vitamin skal vanligvis ha positiv effekt på kviser, men kanskje du reagerer på et av de andre stoffene i produktet. Det er forøvrig tilstrekkelig å bruke ett c-vitaminprodukt.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #11 Skrevet 25. mai 2020 30 minutter siden, Roci skrev: Noen av TO sine produkter er ganske "potente", slik at det kan være greit å starte gradvis og så eventuelt introdusere flere produkter etterhvert, spesielt hvis huden din ikke er vant til f.eks. syrer og retinoider. Her er et forslag: Morgen: Rens - den fra TO eller en hvilken som helst annen mild, ikke-irriterende rens. Serum: Niacinamide 10% + Zink 1%. Fukt: Natural Moisturizing Factors + HA Solbeskyttelse: Fra TO eller en annen du liker. Bredspektret SPF 30-50. Kveld: Rens + evt. sminkefjerner. Serum: Salicylic Acid 2% solution. Fukt: Natural Moisturizing Factors + HA Hvis du vil tilføre huden ekstra næring om natten, så kan du f.eks. prøve enten 100% Virgin Chia Seed Oil eller 100% Organic Cold Pressed Rose Hip Seed Oil. Begge disse oljene inneholder godt med naturlige antioksidanter og roer ned hud som har lett for å få kviser. Hvis dette går greit, kan du etter noen uker innføre f.eks. vitamin c (på dagtid) og et retinoid (på kveldstid). Vær oppmerksom på at ikke alle typer vitamin c kan eller bør kombineres med niacinamide, og at syrer ikke bør brukes samtidig som retinoider. Dette kan løses f.eks. ved å bruke produktene annen hver dag/kveld. Et lite PS når det gjelder niacinamide-serumet - jeg har kombinert hud, og opplever at huden kan kjennes litt stram ved bruk av dette produktet. Hvis dette skjer med deg, kan du forsøke å bruke det bare annen hver dag, og bruke enten c-vitamin eller BHA de andre dagene. På flaska til den "Niacinamide 10% + Zink 1%" står det at man ikke skal kombinere det med vitamin C (scorbinsyre) fordi det gjør at niacinamiden ikke omdannes til niacin og produktet mister effekten sin. Anonymkode: f4f41...18c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #12 Skrevet 25. mai 2020 7 minutter siden, Roci skrev: Hvilke c-vitaminprodukter bruker du? C-vitamin skal vanligvis ha positiv effekt på kviser, men kanskje du reagerer på et av de andre stoffene i produktet. Det er forøvrig tilstrekkelig å bruke ett c-vitaminprodukt. Reservatrol &ferulic acid 3 % og vitamin c suspension..Har en mistanke om at hyaluronsyren forårsaker kvisene kanskje? Anonymkode: 1fffc...9c0
Roci Skrevet 25. mai 2020 #13 Skrevet 25. mai 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: På flaska til den "Niacinamide 10% + Zink 1%" står det at man ikke skal kombinere det med vitamin C (scorbinsyre) fordi det gjør at niacinamiden ikke omdannes til niacin og produktet mister effekten sin. Anonymkode: f4f41...18c Stemmer, man skal ikke bruke dem samtidig, men det er ingen ting i veien for å bruke dem f.eks. annenhver dag, eller niacinamide om morgenen og vit. C om kvelden.
Roci Skrevet 25. mai 2020 #14 Skrevet 25. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reservatrol &ferulic acid 3 % og vitamin c suspension..Har en mistanke om at hyaluronsyren forårsaker kvisene kanskje? Anonymkode: 1fffc...9c0 Ikke godt å si, faktisk. Hyaluronsyre skal normalt ikke gi kviser, men hud er så individuelt, kan hende at kombinasjonen rett og slett blir feil for din hud. Du kan jo kutte ut hyaluronsyren en stund og se hva som skjer. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #15 Skrevet 25. mai 2020 1 time siden, Roci skrev: Noen av TO sine produkter er ganske "potente", slik at det kan være greit å starte gradvis og så eventuelt introdusere flere produkter etterhvert, spesielt hvis huden din ikke er vant til f.eks. syrer og retinoider. Her er et forslag: Morgen: Rens - den fra TO eller en hvilken som helst annen mild, ikke-irriterende rens. Serum: Niacinamide 10% + Zink 1%. Fukt: Natural Moisturizing Factors + HA Solbeskyttelse: Fra TO eller en annen du liker. Bredspektret SPF 30-50. Kveld: Rens + evt. sminkefjerner. Serum: Salicylic Acid 2% solution. Fukt: Natural Moisturizing Factors + HA Hvis du vil tilføre huden ekstra næring om natten, så kan du f.eks. prøve enten 100% Virgin Chia Seed Oil eller 100% Organic Cold Pressed Rose Hip Seed Oil. Begge disse oljene inneholder godt med naturlige antioksidanter og roer ned hud som har lett for å få kviser. Hvis dette går greit, kan du etter noen uker innføre f.eks. vitamin c (på dagtid) og et retinoid (på kveldstid). Vær oppmerksom på at ikke alle typer vitamin c kan eller bør kombineres med niacinamide, og at syrer ikke bør brukes samtidig som retinoider. Dette kan løses f.eks. ved å bruke produktene annen hver dag/kveld. Et lite PS når det gjelder niacinamide-serumet - jeg har kombinert hud, og opplever at huden kan kjennes litt stram ved bruk av dette produktet. Hvis dette skjer med deg, kan du forsøke å bruke det bare annen hver dag, og bruke enten c-vitamin eller BHA de andre dagene. Har de TO sin solkrem i Norge?😮 Anonymkode: cd2a9...a8a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #16 Skrevet 25. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har de TO sin solkrem i Norge?😮 Anonymkode: cd2a9...a8a Ser ikke sånn ut 🤔 Anonymkode: 1fffc...9c0
Roci Skrevet 25. mai 2020 #17 Skrevet 25. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har de TO sin solkrem i Norge?😮 Anonymkode: cd2a9...a8a Nei, men du kan bestille direkte fra Deciem sin nettbutikk. Du kan jo bruke en annen solkrem også 🙂
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #18 Skrevet 25. mai 2020 5 timer siden, Roci skrev: Noen av TO sine produkter er ganske "potente", slik at det kan være greit å starte gradvis og så eventuelt introdusere flere produkter etterhvert, spesielt hvis huden din ikke er vant til f.eks. syrer og retinoider. Her er et forslag: Morgen: Rens - den fra TO eller en hvilken som helst annen mild, ikke-irriterende rens. Serum: Niacinamide 10% + Zink 1%. Fukt: Natural Moisturizing Factors + HA Solbeskyttelse: Fra TO eller en annen du liker. Bredspektret SPF 30-50. Kveld: Rens + evt. sminkefjerner. Serum: Salicylic Acid 2% solution. Fukt: Natural Moisturizing Factors + HA Hvis du vil tilføre huden ekstra næring om natten, så kan du f.eks. prøve enten 100% Virgin Chia Seed Oil eller 100% Organic Cold Pressed Rose Hip Seed Oil. Begge disse oljene inneholder godt med naturlige antioksidanter og roer ned hud som har lett for å få kviser. Hvis dette går greit, kan du etter noen uker innføre f.eks. vitamin c (på dagtid) og et retinoid (på kveldstid). Vær oppmerksom på at ikke alle typer vitamin c kan eller bør kombineres med niacinamide, og at syrer ikke bør brukes samtidig som retinoider. Dette kan løses f.eks. ved å bruke produktene annen hver dag/kveld. Et lite PS når det gjelder niacinamide-serumet - jeg har kombinert hud, og opplever at huden kan kjennes litt stram ved bruk av dette produktet. Hvis dette skjer med deg, kan du forsøke å bruke det bare annen hver dag, og bruke enten c-vitamin eller BHA de andre dagene. Virker som du har peiling. Mener ingen kritikk, du har mer peiling enn meg, og jeg er bare nysgjerrig. Hva er årsaken til at du foreslår niacinamide som serum på morgenen? Bare for fukt? Det inneholder i tillegg zink, så vil ikke det tørke ut mer enn hva det gir i fukt? Er det ikke bedre å starte rett på med et c-vitaminserum? Både for eksfoliering, men også for å gjøre solfaktoren mer effektiv. Har niacinamide + zink noen andre egenskaper jeg ikke er klar over? Jeg selv bruker det før jeg bruker retinol, både for å gi huden ekstra fukt, men også for å stabilisere retinolen på huden. Anonymkode: 4dee7...126
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #19 Skrevet 25. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Virker som du har peiling. Mener ingen kritikk, du har mer peiling enn meg, og jeg er bare nysgjerrig. Hva er årsaken til at du foreslår niacinamide som serum på morgenen? Bare for fukt? Det inneholder i tillegg zink, så vil ikke det tørke ut mer enn hva det gir i fukt? Er det ikke bedre å starte rett på med et c-vitaminserum? Både for eksfoliering, men også for å gjøre solfaktoren mer effektiv. Har niacinamide + zink noen andre egenskaper jeg ikke er klar over? Jeg selv bruker det før jeg bruker retinol, både for å gi huden ekstra fukt, men også for å stabilisere retinolen på huden. Anonymkode: 4dee7...126 Ikke meg du spør, men Niacinamide er en super ingrediens for mye. Det hjelper mot kviser, hudormer, porer, hvis man har mye olje da altså en fet hud, kan ha en lysnende effekt på huden og pigmentflekker mm. Anonymkode: f7194...7e1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #20 Skrevet 25. mai 2020 Ts her. Da har jeg vært og kjøpt niacinamid+sink. Skal bruke det på morgenen og så fortsetter jeg med vitamin c suspension på kveld. Kan man bruke hyaluronsyren rundt øynene?? Føler jeg trenger ekstra fukt under øynene, får fort veldig tørr hud der. Takk for alle råd og kom gjerne med flere😉 Anonymkode: 1fffc...9c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå