AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Skrevet 25. mai 2020 Jeg har det, og sosial angst, hatt hele livet. Har depresjoner pga det. Har likevel jobbet hele livet, men kjenner det blir tyngre og tyngre. Jobber med eldre mennesker, som ofte har dårlig hukommelse osv. Jeg sliter selv mye med konsentrasjon og dårlig hukommelse pga det psykiske. Føler meg dum når det snakkes om det, går ikke rundt og sier at jeg sliter psykisk. Har lite familie, dårlig forhold til enkelte, og de bor langt borte. Har gått til psykolog før, men hadde ikke «kjemi» med henne. Er nå 38 år, og noe må gjøres, hvis ikke kommer jeg sikkert til å ende opp ufør. Fremtiden virker utrolig skremmende. Men hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 48e65...4c6
Cordelia Skrevet 25. mai 2020 #2 Skrevet 25. mai 2020 Kan du prøve a å finne en annen behandler? Kan være du får bedre kjemi med en ny? Har du mulighet til å be om å bli overført til en avdeling med mer oppegående pasienter? Fullt klar over at det er en utfordring å gå til sjefen, men det kan jo gjøre jobbhverdagen litt bedre. Ellers bør du jo sjekke ut muligheter for utdanning. Karriereskifte er nok ikke dumt.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #3 Skrevet 25. mai 2020 Har «alltid» jobbet med dette, og det er nok det jeg fungerer best til, å jobbe med eldre. Og det med dårlig hukommelse er jo vanlig da, men ikke like vanlig før man er 40 (og vil ikke folk skal merke det, for da vil de gjerne finne grunnen. Folk er jo generelt nysgjerrig. Og jeg med sosial angst tenker jo automatisk på hva andre tenker om meg. Vil ikke de skal vite at jeg har psykiske problemer.) Anonymkode: 48e65...4c6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Skrevet 25. mai 2020 Har hatt det helt likt som deg, er nå 36 år. Gått til ørten psykologer osv, men endelig funnet en som skjønner meg. Er nå under utredning for ADD, og det forklarer så mye. Sosial angst og depresjon kan skyldes ADD. Og at du også har konsentrasjonsvansker gjør at jeg ville bedt en psykolog om en innledende test. Da finnes det behandling og medisiner. Anonymkode: 62b5f...736 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #5 Skrevet 25. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt det helt likt som deg, er nå 36 år. Gått til ørten psykologer osv, men endelig funnet en som skjønner meg. Er nå under utredning for ADD, og det forklarer så mye. Sosial angst og depresjon kan skyldes ADD. Og at du også har konsentrasjonsvansker gjør at jeg ville bedt en psykolog om en innledende test. Da finnes det behandling og medisiner. Anonymkode: 62b5f...736 Har lest at konsentrasjons-og hukommelsesproblemer er vanlig når man har slitt psykisk lenge. Har tatt mr av hodet fof noen år siden for å se om det var pga en ulykke for mange år siden. Hadde håpet det var det så jeg hadde hatt noe «akseptabelt» å skylde på, men det var ikke det. Anonymkode: 48e65...4c6
Gjest AnnaW Skrevet 25. mai 2020 #6 Skrevet 25. mai 2020 Kjenner meg igjen...sliter med angst i sosiale settinger og er unnvikende til nye mennesker og rutiner. Fant ut for 2 år siden at jeg har aspergers i bunn. Jobber 100% på sykehjem, men var mye sykemeldt. Nå er jeg 60% ufør og 40% tilrettelagt jobb og sliter mindre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå