Gå til innhold

Hund i bur

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på om noen har tips til tilvenningav bur for valp. 

Jeg vet at det er en stor diskusjon om hunder skal være i bur, og på sikt skal den få være løs i leiligheten. Så jeg vil bare ha tips, ikke kritikk. 

Valpen har sovet i bur siden jeg fikk den for fem dager siden, og det går greit. 

Jeg har ikke mulighet til å være hjemme med valpen mye lengre. Men den skal være med på jobb, og trenger da å ligge i bur.

Jeg begynte med å ha litt snop i buret, lukke døren og sitte slik at hun ser meg. Alle gangene har hun vært hysterisk. 2 ganger har hun roet seg, og jeg åpnet døren og gikk vekk. Når hun kommer ut, sovner hun på flekken. Jeg har alle gangene vært ute med henne før så hun er ikke trengende men trøtt.

Jeg har teppe over buret og leker inni. Hva har dere gjort som fungerer? 

Anonymkode: 314a3...d90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Buret skal være en fin og trygg plass. Ikke lukk døra. Hiv godbiter inn i buret og si 'bur' eller 'gå og legg deg' når hun går inn i buret. IKKE LUKK DØRA. La henne gå ut igjen etter at hun har tatt godbiten. Hiv inn en ny godbit, gjenta kommandoen når hun går inn i buret, og la henne gå ut av buret igjen. Repeat repeat repeat. Når hun går inn uten å nøle, begynn å lukk døren, men kun mens hun tar godbiten. Åpne døren igjen med en gang, så hun ikke rekker å få panikk over å bli innestengt.

Du kan gi maten hennes i buret (med døren åpen). Om hun får bein eller noe annet tyggeknask, så kan hun jo ligge i buret og kose seg med det. Om hun prøver å ta tyggebeinet med seg en annen plass, ta tyggebeinet og legg det tilbake i buret. Ikke ha døren lukket. Hun må først lære at buret er trygt og godt, hvor gode ting skjer. 

Anonymkode: 1a5ae...f58

• Liker 1
Skrevet

Takk for godt svar. Dette skal prøves 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...