AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Hei. Fra vinduet mitt ser jeg en sliten stakkar som sitter på et busstopp og sover/gynger. Burde jeg ringe noen? Isåfall hvem? Jeg tør ikke gå ut og spørre selv. Anonymkode: 12dad...e16
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 Ring politiet. Si du er redd han skal fryse i hæl. Så henter de han. Anonymkode: 986f6...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #3 Skrevet 25. mai 2020 Stakkars menneske. Kirkens bymisjon kan kanskje hjelpe ham med et herberge, eller et sted å sove for hjemløse ? Anonymkode: 61b89...18f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Skrevet 25. mai 2020 Er han uteligger er han nok klar over hvilke tilbud det er for nordmenn, og mangelen på slike tilbud om han er utenlandsk. Å ringe til noen vil dermed ha lite hensikt. Er han nordmann så er det mulig å få et sted å sove for natten ved å dra til NAV, evt om nav ikke er åpent kan du gå til legevakten og si at du ikke har noe sted å sove for natten så vil de sørge for at du får et sted å sove selv om du ikke har penger/etc. Er han ikke nordmann, er det diverse sporadiske tilbud som noen ganger lar folk overnatte, men ikke noe trygt og varig og ofte har de ikke plass, dette fordi en vil ikke incentivere at turister kommer hit for å være uteliggere. Anonymkode: b33bf...1b0
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 Er du i Oslo kan du ringe Uteseksjonen, de hjelper folk Anonymkode: 5e998...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå