Gå til innhold

Greit å kalle sønnen Anders...?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Spør du meg, så er Anders et grusomt navn i Nord-Norge - rett og slett pga uttalen "Anndæsj". I vest hvor det er Anders og Andars er det hakket bedre. Sør er det vel Annås, Annårs eller Andårs..., mens i øst er det Annesj. Jeg kan akseptere de variantene hvor bokstaven d ikke uttales. Men det blir jo litt "tungvint" likevel, hvis du er fra Nord-Norge, men får en venn fra sørlandet - siden han heter Annås og ikke Anndæsj. Jeg ser ikke for meg at sørlendingen er så overbegeistra for den nordnorske varianten :P 

Endret av Millimani
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Millimani skrev:

Spør du meg, så er Anders et grusomt navn i Nord-Norge - rett og slett pga uttalen "Anndæsj". I vest hvor det er Anders og Andars er det hakket bedre. Sør er det vel Annås, Annårs eller Andårs..., mens i øst er det Annesj. Jeg kan akseptere de variantene hvor bokstaven d ikke uttales. Men det blir jo litt "tungvint" likevel, hvis du er fra Nord-Norge, men får en venn fra sørlandet - siden han heter Annås og ikke Anndæsj. Jeg ser ikke for meg at sørlendingen er så overbegeistra for den nordnorske varianten :P 

Kødder du eller? Den såkalte "Nordnorske" varianten er jo den eneste hvor det faktisk uttales riktig (slik som det skrives) 

Anonymkode: 2a142...4cd

• Liker 2
Skrevet

Hva er galt med Anders? 

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Kødder du eller? Den såkalte "Nordnorske" varianten er jo den eneste hvor det faktisk uttales riktig (slik som det skrives) 

Anonymkode: 2a142...4cd

Hver sin smak. Navn som uttales forskjellig fra landsdel til landsdel er ikke alltid like fine, etter min mening.

10 hours ago, GulSitron said:

Hva er galt med Anders? 

Det har jeg allerede nevnt ;) 

Skrevet

Anders er i utgangspunktetet fint navn. Kjenner flere som heter det, både eldre og yngre. Dessverre frykter jeg at det vekker dårlige assosiasjoner pga ABB. Håper likevel at navnet blir "renvasket" siden det er såpass vanlig. Da identiteten til 22.juli-terroristen ble kjent, var en av mine første tanker at det er godt han har et vanlig fornavn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å gi breivik monopol på det navnet ved å aldri bruke det igjen, blir bare dumt. Sønnen blir heller ikke automatisk terrorist, bare fordi han får navnet Anders.

Anonymkode: 8166b...0ed

AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt meg lagt unna det navnet. 

Anonymkode: 5a1e5...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...