Gjest Fortvilet Skrevet 28. juni 2005 #1 Skrevet 28. juni 2005 Hvor store er egentlig sjansene for å bli steril ved abort?
Gjest gest Skrevet 28. juni 2005 #2 Skrevet 28. juni 2005 Ikke store i det hele tatt. Det var et problem i gamle dager da prosedyrene var mindre gode.
Gjest Fortvilet Skrevet 30. juni 2005 #3 Skrevet 30. juni 2005 Er det sånn at det kun er en sjanse for at man kan ha blitt steril dersom man opplever infeksjoner og komplikasjoner i ettertid? Altså, kan man regne med at man ikke ble steril dersom inngrepet gikk helt fint?
SuperNova Skrevet 30. juni 2005 #4 Skrevet 30. juni 2005 Først og fremst: Tror kanskje du skal spørre en lege om dette. Så ta det jeg skriver for hva det er: Antagelser. Jeg tror du kan regne med at du ikke er blitt steril hvis du ikke har hatt noen komplikasjoner. På den andre siden: Kanskje det er en eller annen bitteliten mulighet for at noen viktige organer har blitt skadet under inngrepet. Men jeg tviler egentlig på det. Inngrepet foretas jo ved at fosteret "suges ut", så vidt jeg vet, så dermed er det jo lite trolig at en slumsete kirurg skal ha f.eks snitta egglederne eller whatever under inngrepet.
amarq Skrevet 30. juni 2005 #5 Skrevet 30. juni 2005 Det jeg opplevde var at jeg ble redd at jeg aldri kunne bli gravid igjen etter abort. Jeg trodde det var straffen. Hvis man går rundt og er redd for å ikke bli gravid, kan det være at man ikke blir gravid på grunn av det. Jeg hadde en spontanabort ca. fem år etter inngrepet. Det var bevis for meg, min straff var at jeg ikke kunne få barn. Nå er teorien min ødelagt. Jeg sitter her med tre barn som jeg fikk på ett og et halvt år. Jeg har aldri hørt om noen som blir steril etter abort, tror ikke det er vanlig. Men lurer du, ta kontakt med lege
Gjest Gjesten Skrevet 1. juli 2005 #6 Skrevet 1. juli 2005 Er det ikke heller sjelden nå til dags at abort er et "kirurgisk inngrep"? Foregår ikke de fleste aborter medisinsk?
Hjalmarlover Skrevet 1. juli 2005 #7 Skrevet 1. juli 2005 Er det ikke heller sjelden nå til dags at abort er et "kirurgisk inngrep"? Foregår ikke de fleste aborter medisinsk? Det kommer ann på hvor langt man er kommet i svangerskapet... Ville bare legge til symtomer på at noe galt KAN ha skjedd etter en abort: feber, store blødninger, illeluktende utflod. Det er skjelden at noe galt skjer etter en abort!
Gjest gaja ii Skrevet 1. juli 2005 #8 Skrevet 1. juli 2005 slike spørsmål tror jeg man får bedre svar på hos www.klara-klok.no. sorry hvis jeg gjentar meg selv når det gjelder å henvise til den nettsiden, men den er dritbra :-) flinke folk som er ansatte til å svare, fullstendig anonymt, og de svarer seriøst på alle spørsmål uten å moralisere!!! (dessuten er det morsomt å se hva folk lurer på )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå