Gå til innhold

30 økter på 30 dager - start mandag 25 mai

Gjest Fett nok

Anbefalte innlegg

Gjest Fett nok

Hei! 

Jeg tenkte at jeg skulle motivere meg til litt ekstra innsats på treningsfronten de neste 30 dagene. Jeg er vanligvis veldig aktiv, men de siste månedene har koronaen og hverdagskaoset spist opp treningsinnsatsen og overskuddet.

Derfor starter jeg denne tråden. Alle som vil, kan få være med. Man kan også gjøre en lightvariant og kjøre 5 på 30. 10 på 30, 15 på 30. Kall det et anarki ;) Men gi gjerne beskjed på hva du sikter på før du begynner!

Jeg vet at dersom jeg først kommer i gang, klarer jeg å holde det ved like av meg selv etter en uke med innledende mas. Derfor tenkte jeg det kunne være kult med en liten gjeng å gjøre det sammen med. 

Jeg kommer til å telle med alle økter som består av minst (disse reglene for deg selv bestemmer du selvfølgelig helt selv, det kan være en kort spasertur, litt tøying eller en runde med pushups on du vil starte forsiktig)

• 10 kilometer på sykkel
  • 5 kilometers gange
  • 3 + kilometer løping/jogging
  • 5 kilometer på romaskin
  • Styrkeøkt som varer i minst 45 minutter og uten alt for lange pauser (kan ha lange pauser, men da skal økten også være lenger).
  • Yogapraksis på over 30 minutter

Hva jeg gjør hver dag er ikke så nøye. Koronaen gjør at det jeg synes er gøy varierer vilt fra uke til uke.

Dette tror jeg at jeg skal få til :) Er det noen som har lyst å være med?

EDIT: jeg endret innlegget fordi jeg fikk det til å fremstå som om mine egne regler skulle gjelde alle!

Endret av Fett nok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skulle gjerne vært med, men mine økter tilfredsstiller ikke kravene. Går en del korte fjellturer 30-60 min, men det er ganske bratt så det blir sjelden mer enn 3 km (ifølge fitbiten min). Styrkeøktene mine er på ca 30 min og jeg gjør vanligvis yoga i 10-20 min hver morgen. 

Jeg foretrekker variasjon så derfor består dagen heller av ulike, litt kortere økter av diverse. 

Hadde vært virkelig hyggelig å være med da jeg akkurat er kommet i gang, så dumt at det skal være krav. Folk har tross alt ulik form og utgangspunkt. 

Anonymkode: a23ac...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne vært med, men mine økter tilfredsstiller ikke kravene. Går en del korte fjellturer 30-60 min, men det er ganske bratt så det blir sjelden mer enn 3 km (ifølge fitbiten min). Styrkeøktene mine er på ca 30 min og jeg gjør vanligvis yoga i 10-20 min hver morgen. 

Jeg foretrekker variasjon så derfor består dagen heller av ulike, litt kortere økter av diverse. 

Hadde vært virkelig hyggelig å være med da jeg akkurat er kommet i gang, så dumt at det skal være krav. Folk har tross alt ulik form og utgangspunkt. 

Du kan selvfølgelig lage dine egne regler! De var egentlig ment for meg selv, og ikke for hele tråden! Beklager misforståelsen dette skyldes bare elendig formuleringsevne fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Fett nok skrev:

Du kan selvfølgelig lage dine egne regler! De var egentlig ment for meg selv, og ikke for hele tråden! Beklager misforståelsen dette skyldes bare elendig formuleringsevne fra min side.

Ahh, beklager missforståelsen🙈

Da er jeg med!😃 Har eksamen i denne perioden, men tenker at jeg uansett setter meg mål om 30 dager, om så noen dager bare blir 20 min med yoga. 

-E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ahh, beklager missforståelsen🙈

Da er jeg med!😃 Har eksamen i denne perioden, men tenker at jeg uansett setter meg mål om 30 dager, om så noen dager bare blir 20 min med yoga. 

-E

Velkommen inn! Og heia heia 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dag 1/30 er gjennomført! 

Hadde en styrkeøkt for overkropp på ca 25 min, og gikk en fjelltur på ca 1t/4km (usikker på hvor korrekt avstanden er da det er fitbiten min som måler og den er uten gps).

Veldig fornøyd med dagens innsats!😃

-E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også være med! Har gått 7 km fjelltur nå etter jobb, samt syklet til jobb (men det er bare to km hver vei så ikke så innmari til innsats) Mitt mål er å gjøre noe trenings/aktivitetsbasert hver dag som gjør meg varm - og glad😊😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dag 1/30 er gjennomført! 

Hadde en styrkeøkt for overkropp på ca 25 min, og gikk en fjelltur på ca 1t/4km (usikker på hvor korrekt avstanden er da det er fitbiten min som måler og den er uten gps).

Veldig fornøyd med dagens innsats!😃

-E

51 minutter siden, reiseglad skrev:

Jeg vil også være med! Har gått 7 km fjelltur nå etter jobb, samt syklet til jobb (men det er bare to km hver vei så ikke så innmari til innsats) Mitt mål er å gjøre noe trenings/aktivitetsbasert hver dag som gjør meg varm - og glad😊😊

Kjempebra begge to! Jeg hadde planer om å trene styrke, men endte i stedet opp med å gå lang tur med en toddler som ikke ville sove annet enn i vogn. Ble fem kilometer pluss så teller for dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Det kan være greit å minne seg selv på hvorfor jeg gjør dette. For litt over fem måneder siden tok jeg fitness-age testen og fikk sjokk. Jeg hadde lurt meg selv til å tro at selv om jeg var litt tjukk og ganske dårlig til å trene kondisjon, sto det bra til med helsa. Den gang ei. Jeg hadde en anslått biologisk alder på nesten 50 år som 34-åring. For meg ble det et vendepunkt, og jeg begynte å gå systematisk til verks for å forbedre formen. Det har virket, selv om jeg ikke er helt i mål (jeg ønsker å komme meg under reell alder, gjerne også under tredvetallet) 

Grafen kommer fra PAI-portalen

Les mer om PAI her.

image.png.71101c6357b1edd9f2456b951f93abab.png

Som de som ser godt kanskje får med seg har trenden småsnudd litt den siste måneden, det er altså det jeg prøver å få bukt med nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Fett nok skrev:

Det kan være greit å minne seg selv på hvorfor jeg gjør dette. For litt over fem måneder siden tok jeg fitness-age testen og fikk sjokk. Jeg hadde lurt meg selv til å tro at selv om jeg var litt tjukk og ganske dårlig til å trene kondisjon, sto det bra til med helsa. Den gang ei. Jeg hadde en anslått biologisk alder på nesten 50 år som 34-åring. For meg ble det et vendepunkt, og jeg begynte å gå systematisk til verks for å forbedre formen. Det har virket, selv om jeg ikke er helt i mål (jeg ønsker å komme meg under reell alder, gjerne også under tredvetallet) 

Grafen kommer fra PAI-portalen

Les mer om PAI her.

image.png.71101c6357b1edd9f2456b951f93abab.png

Som de som ser godt kanskje får med seg har trenden småsnudd litt den siste måneden, det er altså det jeg prøver å få bukt med nå. 

Den testen likte jeg. Er 30år, men ifølge testen er jeg på nivå med en 20-åring😁

Anonymkode: 87940...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den testen likte jeg. Er 30år, men ifølge testen er jeg på nivå med en 20-åring😁

Anonymkode: 87940...127

Herlig! Gratulerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Dagens trening er også i boks! Deilig å få det unnagjort på morgenkvisten. Ble 5 kilometer roing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Fett nok skrev:

Dagens trening er også i boks! Deilig å få det unnagjort på morgenkvisten. Ble 5 kilometer roing :)

Jeg også gjennomførte dagens «økt» på morgenen, men langt ifra samme omfang som deg🙈

Har hatt 8 timer eksamen, så det ble med 15 min yoga, men er fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 km sykkeltur, muuulig det blir tellende for morgendagen også. 🤔 + 4 km sykle til jobb og tilbake.

Den testen var ikke helt bra.... Er 52 år, men testen mente jeg er 56 år. På tide å gjøre noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Allerede har denne tråden gitt avkastning! . I formiddag hadde jeg tatt en spasertur men den ble for kort fordi jeg plutselig måtte hjem. Til vanlig ville jeg trukket på skuldrene og satt meg i sofaen på kvelden, men siden jeg ikke hadde nok kilometer endte jeg med å ta 5 kilometer på romaskinen på trass 🚣‍♂️😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3/30 i går ble kun å sykle 4 km til/fra jobb. Må trasse gjennom noe bedre i dag 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

I går ble det ca. 30 min med styrke hjemme. Har sett så mange på Youtube som har prøvd Chloe Ting sine program, så jeg måtte prøve. Det var virkelig slitsomt og jeg er helt støl i dag! 

I dag ble det fjelltur på 1,5 time. 

4/30 dager fullført 😄 

- E

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt nydelig vær for tiden, så nok en gang ble det fjelltur på 1,5 time. Det er ganske bratt enkelte steder, så jeg kjenner det veldig godt i beina. Lurer på om jeg må gå for noe annet imorgen🙈 

Dag 5/30 gjennomført!

-E

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så flinke dere er!

Jeg blir gjerne med, men med 10 økter som mål før 25. mai :) Er i opptrening etter operasjon og lang sykdomsperiode, og må derfor ta det mye mer piano enn jeg vil. Har såvidt trent noe styrke i et par mnd nå, trengte en pause. Har mye smerter i kroppen som blir verre etter trening, så må porsjonere ut og planlegge med hverdagen. Gjør dette i samarbeid med fysio hvis dere reagerer på at jeg blir verre etter trening, men det er et nødvendig onde for tiden. 

Økter jeg kommer til å telle:

Styrkeøkt, så lenge jeg gjør øvelsene jeg skal og helst et par ekstra
Gåtur på 30 min eller mer
Jeg skal også prøve meg på et par joggeturer, første på lenge. 

Jeg kan fort falle på at jeg kan ha flere dårlige dager på rad, og da ikke få til noe, men tror 10 skal være oppnåelig, i alle fall når jeg teller gåturer. Styrkeøkt er pri 1, gåtur pri 2, jogging pri 3 (men det jeg har mest lyst til) :) 

-N

Anonymkode: 88bf3...952

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...