AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Jeg vil ikke høres selvlidende ut, men dette har blitt et problem med tiden Jeg tror folk rundt meg også tenker jeg har det, fordi jeg snakker veldig mye, og er kjempe usikker på meg selv. Jeg er ikke fornøyd med hvordan jeg ser ut, eller atferden min. Kjæresten min påpeker alltid småting med meg, og i enkelttilfeller går det fint, men i lengden blir det kjempemye. Først får jeg kommentarer om klærne jeg går i. Han liker de ikke fordi han synes jeg kler meg som 17 åring. Kanskje han er lei av å se meg hå i sorte jeans og tshorter. Jeg tjener så vidt penger til å betale ned husleien hjemme hos mine foreldre, og har ikke råd til å sitte å kaste alt jeg har og kjøpe nytt. Mamma kommenterer alltid sminken min og sier jeg sminker meg stygt. I det siste har jeg slitt kjempe masse med å gå ut. Har vært tilfeller der jeg har gått ut for å være med noen venninner, og når jeg har kommet til bussholdeplassen, så snur jeg. Jeg blir så rød i ansiktet mitt og får type feber temperatur i ansiktet. Jeg klarer ikke å gå ut, og jeg skammer meg noe jævlig. Beklager for dette referatet, men argh. Jeg vet faktisk ikke hvor jeg skal skrive eller vende meg til. Håper jeg får noen fornuftige råd. Jeg er 21 år. Det kan være relevant for tipsene jeg får ❤️ Anonymkode: be69e...12b
Troyamin Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 Jeg vet dette høres vanskelig ut, men du må tørre å si klart fra til både kjæresten din og moren din at dersom de ikke har noe hyggelig å si til deg, får de la være. Og en ting til. Du kan ikke bytte ut moren din, men du kan bytte ut kjæresten din. Du trenger ikke en kjæreste som driver og påpeker småting ved deg som gjør at du ikke føler deg bra. Den du er sammen med skal være med på å få deg til å føle deg bra. Innerst inne så håper jeg at du vet dette. Du fortjener bedre! Finn på noe sammen med din beste venninne. Snakk om det du går gjennom. Innimellom kan det hjelpe å si ting høyt. For mange kan det virke forløsende på innestengte følelser.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Du er ikke aleine! Det er så mange andre som er i samme båt som deg, inkludert meg... Ettersom jeg sliter med det samme selv, blir det litt vanskelig for meg å komme med noen råd, men du bør stå opp for deg selv! Vis de som tråkker deg ned at du fortjener bedre! Det er du og bare du som bestemmer hva slags sminke du skal bruke og hva slags klær du skal ha på deg! Selvom det er vanskelig å tro på, er du bra nok akkurat slik som du er! Vær så snill! Ikke forandre på deg! De usikre menneskene som ødelegger selvtilliten din bør skamme seg og begynne å passe på seg selv istedenfor å plage deg! Selvtillit og selvfølelse er noe som bygges opp over tid... Det skjer ikke over natta... En er nødt til å jobbe for det, men det er verdt det! Lykke til! Jeg heier på deg! Anonymkode: 0b539...c4d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå