Gå til innhold

Problem med alkohol?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente på 24 år her! Jeg drikker ikke såå ofte, men noen ganger kan jeg drikke en hel helg alene i perioder og ukedager, men drikker aldri på skolen, og drikker bare om kveldene. Jeg drikker som oftest om kveldene. Når jeg har en utrolig kjip dag, så pleier jeg å trøste meg med alkohol. Selvom jeg ikke er så glad i smaken bestandig, men jeg liker rusen den gir meg. Jeg slapper liksom mer av og bekymrer meg mindre over ting. Har par stykker i familien som er alkoholiker. Er det å være alkoholiker arvelig? jeg er jo ikke det, men kan det utvikle seg? Jeg føler jeg har kontroll. 

Jeg kan innrømme at jeg drikker helt til jeg merker rusen og litt til, men føler jeg har kontroll. Er dette noe som burde følges opp eller er det normalt?

Anonymkode: 6faf2...40d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jente på 24 år her! Jeg drikker ikke såå ofte, men noen ganger kan jeg drikke en hel helg alene i perioder og ukedager, men drikker aldri på skolen, og drikker bare om kveldene. Jeg drikker som oftest om kveldene. Når jeg har en utrolig kjip dag, så pleier jeg å trøste meg med alkohol. Selvom jeg ikke er så glad i smaken bestandig, men jeg liker rusen den gir meg. Jeg slapper liksom mer av og bekymrer meg mindre over ting. Har par stykker i familien som er alkoholiker. Er det å være alkoholiker arvelig? jeg er jo ikke det, men kan det utvikle seg? Jeg føler jeg har kontroll. 

Jeg kan innrømme at jeg drikker helt til jeg merker rusen og litt til, men føler jeg har kontroll. Er dette noe som burde følges opp eller er det normalt?

Her tenker jeg at varselklokkene må begynne å ringe. Jeg ville søkt hjelp før det er for sent, og ja alkoholisme er arvelig. 

Anonymkode: ac8d1...c5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva om livet blir kjipt i 6mnd? tenker du drikke hele tiden da? Å drikke for å slukke sorger betyr at du allerede er på vei inn i alkoholismen. Alle føler de har kontroll i begynnelsen. Man blir alkoholiker veldig gradvis, ikke over natten. 

Ja, det ligger i genene å være alkoholiker

Anonymkode: cd336...f12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er et faresignal når alkohol brukes som trøst og at man drikker alene for rusens skyld. Det kan fort utvikle seg til et problem.

Anonymkode: 07942...ad8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er skjebnen bestemt at jeg kommer til å bli alkoholiker om jeg ikke kutter ut alkohol? 

Jeg har vurdert å slutte helt! Og bestemte meg to ganger siden jul, men sprakk 😕 Jeg vet eller ikke hvordan jeg kan få støtte til det da ingen vet dette. Jeg tørr ikke åpne meg fordi jeg er redd familien vil skamme seg og jeg er redd for å miste vennene mine om jeg først åpner meg at jeg burde stoppe å drikke fordi jeg allerede har en usunt forhold til alkohol. Jeg føler ikke det er noe problem enda, men det kan jo bli verre

Hvordan åpner man seg om dette da?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er skjebnen bestemt at jeg kommer til å bli alkoholiker om jeg ikke kutter ut alkohol? 

Jeg har vurdert å slutte helt! Og bestemte meg to ganger siden jul, men sprakk 😕 Jeg vet eller ikke hvordan jeg kan få støtte til det da ingen vet dette. Jeg tørr ikke åpne meg fordi jeg er redd familien vil skamme seg og jeg er redd for å miste vennene mine om jeg først åpner meg at jeg burde stoppe å drikke fordi jeg allerede har en usunt forhold til alkohol. Jeg føler ikke det er noe problem enda, men det kan jo bli verre

Hvordan åpner man seg om dette da?

Er du på facebook kan du kontakte Julie Winge. Hun har et lavterskeltilbud, men ellers har hun gratis sendinger tre ganger i uka. Hun har også grupper. Alt foregår på nett, og i en av gruppene kan du være 100 prosent anonym. 

Anonymkode: 07f01...ea6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...