Idaroe Skrevet 23. mai 2020 Forfatter #21 Skrevet 23. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får plante lavendel bl.a. Det liker ikke katter. De liker heller ikke rosmarin. Det kan du plante ved husveggen. Hvitløk kan du også plante ut. Appelsinskall er nevnt. Det er bedre å plante ut noe de ikke liker enn mye av de andre dårlige forslagene. Da begrenser de seg litt i hvor de gjør fra seg. Anonymkode: 6cb2f...1bb Takk for tips!
Gjest theTitanic Skrevet 23. mai 2020 #22 Skrevet 23. mai 2020 3 minutter siden, Idaroe skrev: Har du små barn? Bruker du hagen din til noe aktivt? Da tenker jeg på løping, barnelek, fotball osv. Vi er tydeligvis ikke enige, og jeg er selv oppvokst med katt og er veldig glad i katter. Dere sporer jo helt av. Det er helt forenelig å være glad i katter og en dyrevenn, men samtidig ikke ha ønske om at egen hage skal være nabolagets kattedo.
Idaroe Skrevet 23. mai 2020 Forfatter #23 Skrevet 23. mai 2020 3 minutter siden, theTitanic skrev: Dere sporer jo helt av. Det er helt forenelig å være glad i katter og en dyrevenn, men samtidig ikke ha ønske om at egen hage skal være nabolagets kattedo. Takk, det var det som var poenget mitt 🙌 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #24 Skrevet 23. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har gått glipp av poenget. Anonymkode: 3a9b0...8a4 Hva var poenget ditt da? Lære en toåring at plenen er kattedo, så der kan vi ikke leke? Anonymkode: 0f065...d34 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #25 Skrevet 26. mai 2020 Jeg forstår ikke hva folk skal med katt. Skaffer seg katt, men slipper den løs ute så den får gå å drite hvor den vil? FY #(¤%!&!#&&"% Skal man ha katt, eller andre dyr - HOLD DE HJEMME HOS DEG SELV!!!!! Ja, jeg forventer faktisk at du gjerder inne din egen eiendom dersom det er så viktig for kattefilla di å gå ute! Sånn.. Dagens utblåsing. Beklager så mye.. har samme problem selv. Takk for tips som er kommet, skal gå å kjøpe lavendel og slik i ettermiddag. 😄 Anonymkode: 50d09...022 4
Emmelise Skrevet 26. mai 2020 #26 Skrevet 26. mai 2020 Naboen min har hatt samme problem som deg før vi flyttet hit. Hun har lagt tett opp med småstein i alle blomsterbed rundt blomstene for at det ikke skal være av interesse å grave der. Og det ser ut til å fungere ganske greit. Planter som katter ikke liker pleier til tider å være individuelt, men verdt et forsøk. Jeg har hatt lavendel og rosmarin plantet og jeg har katt selv. De har ikke brydd seg noe særlig om det er der eller ikke. Å være klar med vannsprederen kan faktisk være en ide. Eventuelt å sette opp en slags hundegård rundt på tomta og la kattene selv finne ut av hvor lite det er av interesse å gå dit. Problemet er selvsagt at kattene mest antagelig er et par år gamle og hagen din nå er "plassen dems", så det vil ta litt tid å få de til å gå andre steder. Men med riktig oppmuntring så går det nok til slutt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #27 Skrevet 26. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hva folk skal med katt. Skaffer seg katt, men slipper den løs ute så den får gå å drite hvor den vil? FY #(¤%!&!#&&"% Skal man ha katt, eller andre dyr - HOLD DE HJEMME HOS DEG SELV!!!!! Ja, jeg forventer faktisk at du gjerder inne din egen eiendom dersom det er så viktig for kattefilla di å gå ute! Sånn.. Dagens utblåsing. Beklager så mye.. har samme problem selv. Takk for tips som er kommet, skal gå å kjøpe lavendel og slik i ettermiddag. 😄 Anonymkode: 50d09...022 tror du har lite å klage på.. i nabolaget her er det en svær katt som elsker å ligge på panser og tak på biler.. Anonymkode: 20f2c...43c
Diamant20 Skrevet 26. mai 2020 #28 Skrevet 26. mai 2020 2 timer siden, Emmelise skrev: Naboen min har hatt samme problem som deg før vi flyttet hit. Hun har lagt tett opp med småstein i alle blomsterbed rundt blomstene for at det ikke skal være av interesse å grave der. Og det ser ut til å fungere ganske greit. Planter som katter ikke liker pleier til tider å være individuelt, men verdt et forsøk. Jeg har hatt lavendel og rosmarin plantet og jeg har katt selv. De har ikke brydd seg noe særlig om det er der eller ikke. Å være klar med vannsprederen kan faktisk være en ide. Eventuelt å sette opp en slags hundegård rundt på tomta og la kattene selv finne ut av hvor lite det er av interesse å gå dit. Problemet er selvsagt at kattene mest antagelig er et par år gamle og hagen din nå er "plassen dems", så det vil ta litt tid å få de til å gå andre steder. Men med riktig oppmuntring så går det nok til slutt. Dette! Hagen deres er dessverre for dere blitt kattenes territorium så det vil nok ta litt tid før de slutter å gjøre fra seg der.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #29 Skrevet 26. mai 2020 På 23.5.2020 den 23.30, AnonymBruker skrev: Du overdriver. Vi har innekatter. Naboens katter driter på plenen vår og i bedene. Vi er glade i dyr, derfor forstår vi at sånn er livet. Anonymkode: 3a9b0...8a4 Så hyggelig at du liker kattedrit i din hage, men andre bør få slippe dette. Katteeierene burde stått til mer ansvar! Anonymkode: 192cd...c0f 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #30 Skrevet 26. mai 2020 Alltid synes det har vært veldig intr i at mennesker som mener man skal plukke opp avføringen til en hund og ha de i bånd ( selv om hunden er mindre enn en katt) mener katter skal gå fritt rundt og bæsje, terrorisere og drepe småfugl. En katt kan i lik grad som en hund gå i bånd hvis den skal ut. Gir du kattene nok hjernetrim kan den og vil ha et fabelaktig godt liv inne. Anonymkode: b0147...3e7 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #31 Skrevet 26. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: tror du har lite å klage på.. i nabolaget her er det en svær katt som elsker å ligge på panser og tak på biler.. Anonymkode: 20f2c...43c Jeg teller 7 forskjellige katter som driter ned hele eiendommen min - og hele nabolaget for den slags skyld.. De kommer inn i garasjen - inn i huset.. leggger seg på verandaen vår.. i hagemøblene.. hele panseret på bilen er oppripa... Fant en katt i senga vår en dag!!!!! Og sambo er alergisk... HATER DEM! Om du ikke skal ha katten hjemme hos deg selv - SÅ LA VÆR Å SKAFFE EN! (oops.. ikke ferdig likevel... ) Sorry! Anonymkode: 50d09...022 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #32 Skrevet 26. mai 2020 Jeg kjøpte katt-deg-vekk e.l. til mine naboer, og de sa det virket med en gang. Når hun ikke kunne bruke hagene deres som do så var det heller ingen grunn til å dra dit Anonymkode: 24716...bdc
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #33 Skrevet 26. mai 2020 Vannpistol og sprute vann på/etter de når de nærmer seg er effektivt, katter liker ikke vann særlig godt. Anonymkode: 244b1...31a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #34 Skrevet 26. mai 2020 Katteeiere er ansvarsløse egoister. Vi som har hund må faktisk t ansvar og passe på dyret vårt,mens katteeiere gir totalt faan i hvor katta deres driter hen. Jeg har så jævlig lite til overs for psyktiske kvinnfolk som tror de blir bedre av å anskaffe seg katt,og helst flere enn 1! Anonymkode: 42110...0c0 4
Sokkar Skrevet 26. mai 2020 #35 Skrevet 26. mai 2020 Jeg er kompis med alle kattene i gata. De stopper gjerne når de spaserer gjennom hagen når jeg er hjemme. Så hilser vi, jeg klapper osv.. Har null problem med at katter bruker hagen min som toalett,ksnskje fordi de liker seg her? 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #36 Skrevet 26. mai 2020 Jeg gir faen i hvor katten min går på do så lenge det ikke er inne i huset eller et sted jeg ser det. Så har ikke peiling på hvor doen hennes er. Jeg slipper henne ut og lar henne løpe dit hun vil, leke og kose seg ute hele dagen om hun ønsker det, så lenge hun kommer hjem til legge tid. Vi går turer sammen uten bånd, og hun er en glad og lykkelig jente. Jeg hater folk som stenger kattene sine inne hele livet. De er et dyr ikke en kose bamse! Og de fortjener å leve ute og utforske verden! Og hva er vitsen med å ha katt hvis den skal slippes ut, er det dumeste spørsmålet jeg hører! Selskap, kjærlighet, å ha noen i livet som er glad for å se deg. Hun er IKKE fangen min! Hun er babyen min! Kjente jeg ble provesert og Måtte bare prøve å gi et motsvar til alle hatere der ute 🙂 Jeg forstår at det irriterende med katter som driter på tomten, så her må du ta over territoriumet. La hunden løpe i hagen og markere litt. Prøv vannpistol eller vannspray hvis du klarer. Evt spreder, det funker kjempe fint, og katter har ikke noe særlig vondt av det. Anonymkode: 8cf7d...53b 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #37 Skrevet 26. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gir faen i hvor katten min går på do så lenge det ikke er inne i huset eller et sted jeg ser det. Så har ikke peiling på hvor doen hennes er. Jeg slipper henne ut og lar henne løpe dit hun vil, leke og kose seg ute hele dagen om hun ønsker det, så lenge hun kommer hjem til legge tid. Vi går turer sammen uten bånd, og hun er en glad og lykkelig jente. Jeg hater folk som stenger kattene sine inne hele livet. De er et dyr ikke en kose bamse! Og de fortjener å leve ute og utforske verden! Og hva er vitsen med å ha katt hvis den skal slippes ut, er det dumeste spørsmålet jeg hører! Selskap, kjærlighet, å ha noen i livet som er glad for å se deg. Hun er IKKE fangen min! Hun er babyen min! Kjente jeg ble provesert og Måtte bare prøve å gi et motsvar til alle hatere der ute 🙂 Jeg forstår at det irriterende med katter som driter på tomten, så her må du ta over territoriumet. La hunden løpe i hagen og markere litt. Prøv vannpistol eller vannspray hvis du klarer. Evt spreder, det funker kjempe fint, og katter har ikke noe særlig vondt av det. Anonymkode: 8cf7d...53b Da mener jeg at du kunne latt være å skaffe katt i utgangspunktet, siden du tydeligvis synes det er helt greit at katten driter hos andre. Å sammenligne dyr og baby/barn - EEEEHH, hva er det med folk!? Det er IKKE det samme. Du kan fint la katten vere ute, men på DIN eiendom - og ha gjerde rundt så den holder seg der. Bruk bånd på den om du virkelig går på tur med den (noe jeg ikke tror på). Anonymkode: 50d09...022 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #38 Skrevet 26. mai 2020 Har samme problemet her, i tillegg til at jeg må ut å plukke døde smådyr hver eneste morgen. Det er fjær, blod, innvoller og hoder. I morges fant jeg et bittelite ekorn som var revet opp. Vi kan ikke ha veranda dører opp for da kommer de inn, vi må ha myggnetting oppe for kattene kommer inn vinduene, og hun som eier de sier bare "sorry, men sånn er katter" Man snakker om egoistiske hundeeiere, og egoistiske mødre, har egoistiske katteeiere lengre opp i halsen. Anonymkode: 388d3...246 2
Idaroe Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #39 Skrevet 26. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har samme problemet her, i tillegg til at jeg må ut å plukke døde smådyr hver eneste morgen. Det er fjær, blod, innvoller og hoder. I morges fant jeg et bittelite ekorn som var revet opp. Vi kan ikke ha veranda dører opp for da kommer de inn, vi må ha myggnetting oppe for kattene kommer inn vinduene, og hun som eier de sier bare "sorry, men sånn er katter" Man snakker om egoistiske hundeeiere, og egoistiske mødre, har egoistiske katteeiere lengre opp i halsen. Anonymkode: 388d3...246 Dere har min dypeste medfølelse! Ser ut til å være mer plaget enn oss...
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #40 Skrevet 26. mai 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir faen i hvor katten min går på do så lenge det ikke er inne i huset eller et sted jeg ser det. Så har ikke peiling på hvor doen hennes er. Jeg slipper henne ut og lar henne løpe dit hun vil, leke og kose seg ute hele dagen om hun ønsker det, så lenge hun kommer hjem til legge tid. Vi går turer sammen uten bånd, og hun er en glad og lykkelig jente. Jeg hater folk som stenger kattene sine inne hele livet. De er et dyr ikke en kose bamse! Og de fortjener å leve ute og utforske verden! Og hva er vitsen med å ha katt hvis den skal slippes ut, er det dumeste spørsmålet jeg hører! Selskap, kjærlighet, å ha noen i livet som er glad for å se deg. Hun er IKKE fangen min! Hun er babyen min! Kjente jeg ble provesert og Måtte bare prøve å gi et motsvar til alle hatere der ute 🙂 Jeg forstår at det irriterende med katter som driter på tomten, så her må du ta over territoriumet. La hunden løpe i hagen og markere litt. Prøv vannpistol eller vannspray hvis du klarer. Evt spreder, det funker kjempe fint, og katter har ikke noe særlig vondt av det. Anonymkode: 8cf7d...53b Hvis man skal gå etter dine meninger bør alle som har kjæledyr bare slippe de ut og la de leve livet. Hvorfor fortjener katter å være fri og ikke feks hunder? Hvorfor trenger ikke katteeiere å plukke opp avføring etter katten, men hundeeiere må? Hvorfor er det OK at katter forstyrrer dyreliv og tar småfugl/ekorn o.l over en lav sko, men hunder kan ikke? Katteeiere som deg er værste sort. Anonymkode: 1d187...f88 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå