Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

byttet fra nan til hipp grunnet luftsmerter, å nå har baby blitt forstoppet. ikke hatt avføring siden hun byttet i går. kaver veldig å gråter når hun presser.

får en god sprut malt i melken, uten effekt enda. tips?? bør jeg bytte tilbake til nan? 

Anonymkode: 25b37...029

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv mere malt.. MME uansett type vil gi litt forstoppelse/luftsmerter osv.. magene blir vandt til det etterhvert!

Anonymkode: 5a0cf...efa

AnonymBruker
Skrevet

Vi byttet fra nan til hipp, måtte bytte tilbake til nan da baby fikk tregere avføring.

Anonymkode: d89fa...c5b

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi byttet fra nan til hipp, måtte bytte tilbake til nan da baby fikk tregere avføring.

hvor lenge prøvde dere? hvorfor byttet dere i utgangspunktet å fant dere en løsning med nan? 

Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Hipp har kommet med ny oppskrift som har vært på markedet de siste ukene - vet om mange små som har blitt helt forstoppet av dette - inkludert min egen. Hverken malt, sviskemos eller sykling med beina fikk bukt med det, men det løste seg ca et døgn etter at jeg sluttet å gi det. 

Hvilken type Nan har du brukt? Eventuelt prøve sensilac hvis du ikke har prøvd det tidligere? 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor lenge prøvde dere? hvorfor byttet dere i utgangspunktet å fant dere en løsning med nan? 

Baby er åtte uker, han fikk i utgangspunktet nan og morsmelk. Vi prøvde å bytte til hipp da vi syns han virket så oppblåst en periode. Prøvde hipp i to dager. Han fikk veldig magevondt, gulpet masse og fikk veldig treg mage. Så da gikk vi rett over til å gi nan igjen. Nå er magen hans helt stabil, noe luft men har avføring to ganger daglig. Får kun nan.

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, felgen skrev:

Hvor gammel er babyen?

Hipp har kommet med ny oppskrift som har vært på markedet de siste ukene - vet om mange små som har blitt helt forstoppet av dette - inkludert min egen. Hverken malt, sviskemos eller sykling med beina fikk bukt med det, men det løste seg ca et døgn etter at jeg sluttet å gi det. 

Hvilken type Nan har du brukt? Eventuelt prøve sensilac hvis du ikke har prøvd det tidligere? 

5 uker. skjønner, så dumt. hipp har jo fått så god omtale før! 

brukte nan pro 1 med en god sprut malt. vurderer sensilac, men begynner å bli desperat. fås den kjøpt på dagligvare? gikk dere over til den? når merket dere evt bedring? å kan man gi både sensilac og nan pro? er litt ute på farten, da er det så greit å gi nan pro ferdigblandet. 

AnonymBruker
Skrevet

Baby er jo ikke nødvendigvis forstoppet fordi han ikke har hatt avføring siden i går. Avvent til i morgen før du går helt i krisemodus. 

Anonymkode: 5e0aa...343

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min baby har begynt å bæsje sjeldnere. Går gjerne minst 2-3 dager mellom. Men det er vel ikke forstoppelse når det som kommer ut er løst?

Anonymkode: 43dba...085

AnonymBruker
Skrevet

Malt kan ha motsatt eller ingen effekt hos noen og da. 

Anonymkode: e7e16...8a8

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her!

Anonymkode: c6d38...e11

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Baby er jo ikke nødvendigvis forstoppet fordi han ikke har hatt avføring siden i går. Avvent til i morgen før du går helt i krisemodus. 

hun kaver til hun er rød i ansiktet, store deler av døgnet. for to dager siden hadde hun 5-8 bæsjebleier daglig 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hun kaver til hun er rød i ansiktet, store deler av døgnet. for to dager siden hadde hun 5-8 bæsjebleier daglig 

Ja, men fortsatt trenger det ikke være forstoppelse. Litt luft i magen er normalt innimellom. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 uker. skjønner, så dumt. hipp har jo fått så god omtale før! 

brukte nan pro 1 med en god sprut malt. vurderer sensilac, men begynner å bli desperat. fås den kjøpt på dagligvare? gikk dere over til den? når merket dere evt bedring? å kan man gi både sensilac og nan pro? er litt ute på farten, da er det så greit å gi nan pro ferdigblandet. 

Stemmer, da er det jo ikke så lett å få gitt noe som løsner det heller, siden baby er så liten. 

Vi har vært veldig fornøyde med hipp, og har brukt det fra vi måtte begynne med mme pga lite melk (baby var nesten fire mnd). Enn så lenge har jeg fått tak i bokser med den gamle oppskriften, men det blir nok sensilac når vi ikke får tak i mer. Vår baby har i utgangspunktet ganske treig fordøyelse, så vil helst ikke gjøre det verre for han enn det allerede er heller. Sensilac er mulig å få tak i på mange matbutikker, men ikke alle (såvidt jeg vet). Har fått anbefalt denne da jeg luftet problemet for noen andre flaskemødre.

Litt usikker på hvordan det funker å veksle mellom ulike mme, vår reagerer dårlig på det, men det har jeg absolutt ingen fasit på 😅 er lettvint med ferdigblandet, men funker ganske bra med vann på termos også :) 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, felgen skrev:

Stemmer, da er det jo ikke så lett å få gitt noe som løsner det heller, siden baby er så liten. 

Vi har vært veldig fornøyde med hipp, og har brukt det fra vi måtte begynne med mme pga lite melk (baby var nesten fire mnd). Enn så lenge har jeg fått tak i bokser med den gamle oppskriften, men det blir nok sensilac når vi ikke får tak i mer. Vår baby har i utgangspunktet ganske treig fordøyelse, så vil helst ikke gjøre det verre for han enn det allerede er heller. Sensilac er mulig å få tak i på mange matbutikker, men ikke alle (såvidt jeg vet). Har fått anbefalt denne da jeg luftet problemet for noen andre flaskemødre.

Litt usikker på hvordan det funker å veksle mellom ulike mme, vår reagerer dårlig på det, men det har jeg absolutt ingen fasit på 😅 er lettvint med ferdigblandet, men funker ganske bra med vann på termos også :) 

kjøpte sensilac i går, å har hatt do bæsjebleier siden. kaver fortsatt noe, men vil tro hun tømmer seg for både luft og avføring etter full stopp. Virker hvertfall som hun har det litt bedre nå, bare etter tre- fire flasker. 

takk for tips og erfaring, vi får prøve oss frem! absolutt ingen problem med termos, er bare enda enklere med ferdigblandet 😇

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kjøpte sensilac i går, å har hatt do bæsjebleier siden. kaver fortsatt noe, men vil tro hun tømmer seg for både luft og avføring etter full stopp. Virker hvertfall som hun har det litt bedre nå, bare etter tre- fire flasker. 

takk for tips og erfaring, vi får prøve oss frem! absolutt ingen problem med termos, er bare enda enklere med ferdigblandet 😇

Så bra! Det er så kjedelig når de har vondt i magen. 

Helt enig! 

AnonymBruker
Skrevet

Dere skal ikke bare bytte MME i hytt og pinne heller.  Sviskemos...ærlig talt.  MME er vanskelig nok å fordøye for spedbarn og babyer for ikke at dere begynner å bytte med engang barnet kaver eller klager.  Sann er det når du bruker mme...

Anonymkode: ce0ad...f01

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere skal ikke bare bytte MME i hytt og pinne heller.  Sviskemos...ærlig talt.  MME er vanskelig nok å fordøye for spedbarn og babyer for ikke at dere begynner å bytte med engang barnet kaver eller klager.  Sann er det når du bruker mme...

Herregud ro deg ned. Noen er nødt for å supplere med mme, kun gi mme da man ikke produserer melk selv. Foreslår du at barnet heller skal sulte?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hadde jeg kunnet ammet hadde jeg uten tvil valgt det, ikke kom med slike smakløse kommentarer... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud ro deg ned. Noen er nødt for å supplere med mme, kun gi mme da man ikke produserer melk selv. Foreslår du at barnet heller skal sulte?

🙄- jeg har ikke sagt noe som helst om at det var gal å bruke mme - tror ikke det er JEG som må ro seg ned.  Om du leser innlegget mitt på nytt sa jeg at du skal ikke bytte MME med engang barna klager.  Har ikke sagt noe som helst om amming. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...