Gå til innhold

Hodetelefon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen forslag på en bra hodetelefon?

Anonymkode: 8ab52...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjerne ikke altfor dyr og med store klokker på ørene.

Anonymkode: 8ab52...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere på Internett men hvordan vet jeg hvor store klokkene er? De som er på øret.

Liker best å ha hele øret inni klokkene sånn at det ikke klemmer på selve øret.

Anonymkode: 8ab52...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du tips til noen gode headset til tusenlappen. Min erfaring er at du må ut med i alle fall 700-800kr for et ålreit headset, for de under gir fort veldig laber kvalitet på lyden. Og om du vil gå opp i pris er det selvsagt også mulig, og man får egentlig en jevn økning i kvalitet ettersom man betaler mer.. 

Anonymkode: 5e7c6...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere på Internett men hvordan vet jeg hvor store klokkene er? De som er på øret.

Liker best å ha hele øret inni klokkene sånn at det ikke klemmer på selve øret.

Anonymkode: 8ab52...b56

Det står i produktbeskrivelsene om modellen er på eller rundt øret.

Forøvrig er det vanskelig å svare på spørsmålet ditt om hva du bør kjøpe. Med ledning eller trådløs. Med eller uten aktiv støydemping. Dette påvirker prisen i vesentlig grad.

Selv kjøpte jeg Sony (H900N) trådløse "around ear" til et par lapper for et drøyt år siden. Hørte ikke forskjell i lyden mot toppmodellen til det dobbelte, men støydempingen var ikke fullt så god. Noe billigere trådløst vil jeg ikke plage ørene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ha hovedregelen: Kjøp fra et "old school" merke, da kan du gå ned mye i pris. For eksempel, Sony, Sennheiser og Philips pleier ha billige (alt mellom 199 - 400 kr) som er kjempegode.

Jeg kjøpte et par Sennheiser på salg for noen årsiden, husker ikke hva det het. Betalte vel 159 kr. Merket ikke at jeg hadde de på. Utrolig god lyd. Viste seg å være test-vinnere i prisklassen og vel så det.

Kjøpte et par billige Philips nå for kanskje 2 år siden. Betalte vel rett under 199 eller muligens 250,- kanskje. Også helt utrolig deilig å ha på, og god lyd.

Ikke kjøp sånne "trendmerker" og design-tøys. Da betaler du bare for en gimmick. Kjøpt noe billig fra et merke som har vært i gamet lenge. De lager ikke "dritt" fordi det skader ryktet deres.

Anonymkode: 14585...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer jo an på hva du skal bruke de til, men jeg har Beyerdynamic DT 990 Pro. Storfornøyd! De koster ca 1500-3000,- (alt etter som hvor du kjøper fra). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...