Gå til innhold

Parkeringshus i Oslo?


Gjest *Fiona*

Anbefalte innlegg

Gjest *Fiona*

Skal på kurs i Oslo og trenger å parkere i sentrum. Kjører ikke bil i Oslo vanligvis, og det skjer så masse forandringer der, så jeg lurer på en enkel og grei vei til et parkeringshus i sentrum (ved Spektrum eller deromkring) når man kommer vestfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... og det er et på Oslo City, hvor du betaler etterskuddsvis (liker det best, på Gunerius må du vite hvor lenge du skal stå i forkant). Uansett litt kronglete - du må over bispelokket. Det enkleste om du ikke er kjent i det hele tatt er å følge skiltingen til Oslo Sentralstasjon, og parkere i p-huset der. Det er jo ikke så langt å gå til spektrum derfra, i forhold til all kronglingen med bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkerer i byen i blandt

Så vidt jeg vet er Paleet-parkeringshus det billigste, det er en god del å spare på å velge det i steden for Ibsen feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og når du følger skiltene til Oslo S, så er det godt skiltet til Paleet p-hus det siste stykket. Og det er enkelt å komme til uten å kjøre mye smågater og rundt i ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Fiona*

Tusen takk!!

Prisen er ikke så enormt avgjørende, for det er gjennom jobben, jeg vet ikke hvor stor forskjell det er snakk om men jeg tror ikke prisen er avgjørende. Viktigere for meg å sørge for at kvinner og barn kan shoppe trygt denne dagen uten å bli meid ned av forvirret sjåfør :ler:

Neida, det skal gå greit. Den på Oslo S hørtes jo grei ut - men jeg blander litt nå, var det den jeg måtte over bispelokket for å komme til...? *grønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer ut av Festningstunellen (den siste før Oslo S, under rådhuset mv.) holder du i feltet helt til høyre/merket Oslo Øst. Så følger du skilting til Oslo S.

Du må opp på rundkjøringen i "andre etasje", helt rundt den, og ned igjen på andre siden av veien. Så en usving til høyre når du kommer til neste rundkjøring. Så til venstre ned i p-huset i den 3. rundkjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Takk til Sissan (og dere andre), det gikk som en drøm, ingen menneskeliv gikk tapt og lakken er intakt på bilen :ler: ( en ekstra runde i den siste rundkjøringen regnes ikke *tvinner hår* :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...