Gå til innhold

.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men jeg har jobba meg hardt gjennom de fleste av dem. Nå gjenstår den som for meg er den vanskeligste, som er at jeg tvangsmessig begynner å tenke på alt vondt som har skjedd meg og ender opp i en bedriten tankekarusell hver kveld når jeg skal sove. Hver gang jeg legger meg, uansett hvor bra jeg har det, så starter det sekunder etter jeg har lagt hodet på puta. Jeg må liksom tenke på det, helt umulig å slippe virker det som. Før sjekka jeg låsen 10 ganger før jeg fikk sove i tillegg, så dette er jo et skritt i riktig retning forsåvidt. Har jobba med dette i mange år nå.

Skrevet (endret)
stenalina skrev (På 23.5.2020 den 1.41):

Ja, men jeg har jobba meg hardt gjennom de fleste av dem. Nå gjenstår den som for meg er den vanskeligste, som er at jeg tvangsmessig begynner å tenke på alt vondt som har skjedd meg og ender opp i en bedriten tankekarusell hver kveld når jeg skal sove. Hver gang jeg legger meg, uansett hvor bra jeg har det, så starter det sekunder etter jeg har lagt hodet på puta. Jeg må liksom tenke på det, helt umulig å slippe virker det som. Før sjekka jeg låsen 10 ganger før jeg fikk sove i tillegg, så dette er jo et skritt i riktig retning forsåvidt. Har jobba med dette i mange år nå.

Fikk du OCD diagnose? 

💗

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
2 minutter siden, Gorilla skrev:

Fikk du OCD diagnose? 

Så bra at du har klart å jobbe deg ut av det. Tvang er mest av alt fryktelig slitsomt. Det tar mye energi å ha det sånn.

💗

Nei, det er noe som henger igjen av reaksjon fra overgrep. Har bipolar lidelse, så det lå mange verktøy i skuffen min fra før av. Har heldigvis vært i stand til å jobbe systematisk med de problemene på grunn av det. Tvang er så utrolig ødeleggende, det er så slitsomt å aldri finne roen og bare slappe av uten å ha noe å distrahere seg med. Hvordan har det vært for deg?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, stenalina skrev:

Har du forsøkt å sove med radio eller musikk på?

Anonymkode: 95caf...e9b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt å sove med radio eller musikk på?

Anonymkode: 95caf...e9b

Ja, gjør det hver natt. Jobber mot å kunne sove uten å måtte distrahere meg selv, jeg er så lei av å være avhengig av det for å få fred. Det verste er når lyden ikke greier å overdøve hodet. 

Skrevet (endret)
stenalina skrev (På 23.5.2020 den 1.50):

Nei, det er noe som henger igjen av reaksjon fra overgrep. Har bipolar lidelse, så det lå mange verktøy i skuffen min fra før av. Har heldigvis vært i stand til å jobbe systematisk med de problemene på grunn av det. Tvang er så utrolig ødeleggende, det er så slitsomt å aldri finne roen og bare slappe av uten å ha noe å distrahere seg med. Hvordan har det vært for deg?

Så trist at du har vært utsatt for overgrep 😢

Veldig bra at du har klart å jobbe deg systematisk ut av tvangen. 

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Ja, søvnløshet er det som plager meg mest av alt dette. Å sove betyr sårbarhet, så sovner jeg på et bestemt tidspunkt hver natt når jeg føler meg trygg eller roligere. Det kan være 4 eller 5 am. F. eks. Jeg vet at jeg gråter og føler meg veldig dårlig når jeg er alene, men samtidig liker jeg å være alene om natten og bare tenke. Men dette stimulerer minnet mitt, jeg har spesifikke minner, et angstanfall og så ... jeg gjor det, sliten, trist og lettet som forrige uke jeg går til sengs. Dagen etter begynner den destruktive selvkritikken. 

Behandlingen min er fokusert på bpd , men jeg tror jeg har også symptomer på ptsd.

AnonymBruker
Skrevet

Huff, ja... Det er så slitsomt, for hjernen din lar deg liksom aldri være i fred! Du henger deg opp i sånne småting som de fleste andre ikke bryr seg om i det hele tatt... Det finnes mange former for OCD, så jeg kan ikke snakke for alle, men jeg kan snakke for meg selv... Jeg sliter først og fremst med vasketvang og perfeksjonisme... Jeg kan bruke timer på noe som vanligvis bare tar noen få minutter fordi jeg føler at alt er nødt til å være perfekt og jeg legger nesten alltid merke til noen unøyaktigheter og da er jeg nødt til å rette opp i unøyaktighetene for å få ro i sjela mi... Det er sånn min OCD er... Lol!

Anonymkode: b6c58...0b6

AnonymBruker
Skrevet

Sliter ikke med det til vanlig, men hadde noen vanskelige uker hvor jeg rett og slett så dødsfeller overalt og kjente jeg burde bruke dem. Eller jeg følte at jeg måtte utsette meg selv for skade. Hadde oppheng i å skulle måtte drikke sjampo, såpe, neglelakk etc. Gjorde også dette, men ble ikke mengder pga brekningsrefleks. Hadde problemer med vaskerom fordi jeg bare med vanskeligheter lot være å spise vaskepulver.

Samtidig syntes jeg dette fenomenet var hysterisk morsomt også, slik at jeg stadig måtte le når jeg så nye potensielle farer. Ser selv hvor merkelig denne skildringen blir, men sånn var det. Sangen "Dumb ways to die" alene, tok jo nesten livet av meg. "Hørte" den stadig. Var jo ikke morsomt egentlig og er glad jeg ikke har slike tanker nå. 

Anonymkode: d686a...920

Skrevet

Har Zoloft medikamentet hjulpet noen av dere med tvangshandlinger? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...