Gå til innhold

Kjøpe garn på nett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har kjøpt garn på nett? Hvilken nettbutikk brukte dere? 

Anonymkode: aa68c...292

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper kun garn på nett. Har handlet flere steder. Garnius, Strikkemekka, nøstenett, direkte fra Sandnes garn +++ 

Anonymkode: b231e...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbii, Nøstenett og Garnius. Kjøper stort sett bare garn på nett. 

Anonymkode: eb4ed...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest på Garnius eller Strikkemekka her. Kjøper stort sett på nett nå fordi det er priser som min studentøkonomi godtar. 

Anonymkode: bda5b...3ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet garn på nett i årevis. Alle sidene som et nevnt samt strikk.no , ulleliten med mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garnbørsen, godt utvalg og god service

Anonymkode: 66e50...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ikke anbefale Ateljé Margaretha, har ikke god erfaring med dem. 

Anonymkode: aea46...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler kun på nett. Handler stort sett hos garntopia, nøstenett og lykkelig handel. Men hender jeg handler på strikkemekka og. 

Anonymkode: 2410e...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange forslag! :nori:

Da skal det undersøkes og handles. 

Ts

Anonymkode: aa68c...292

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garntopia har masse fint, så det er der jeg handler. Liten butikk også, ikke en stor butikk eller kjede og jeg liker å støtte de små. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Diamant20 skrev:

Garntopia har masse fint, så det er der jeg handler. Liten butikk også, ikke en stor butikk eller kjede og jeg liker å støtte de små. 

Enig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har handlet en del hos To Strikkedamer. Liten butikk, og de gir 15% studentrabatt på garn.

Anonymkode: 66f53...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Flere tips om nettbutikker som dere handler garn fra, og som dere er fornøyde med? :) 

Anonymkode: e3f0f...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet på nett en gang. Det var på garnius, etter tips fra mange.

Fargen på garnet var helt annerledes enn den så ut på bildet. På bildet så den rød ut, men fargen jeg fikk var mer rosa, men jeg fikk riktig garn, fargenummeret var det samme.

Så denne første gangen ble også den siste, nå handler jeg kun i butikk så jeg er sikker på at fargen jeg kjøper blir riktig.

Anonymkode: 5ad92...551

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har handlet på nett en gang. Det var på garnius, etter tips fra mange.

Fargen på garnet var helt annerledes enn den så ut på bildet. På bildet så den rød ut, men fargen jeg fikk var mer rosa, men jeg fikk riktig garn, fargenummeret var det samme.

Så denne første gangen ble også den siste, nå handler jeg kun i butikk så jeg er sikker på at fargen jeg kjøper blir riktig.

Anonymkode: 5ad92...551

Takk for at du deler av dine erfaringer! Det er synd at man ikke kan stole på fargegjengivelsene av garn på nettbutikker. Jeg har ikke handlet så mye på nett, men nylig erfarte jeg dessverre det samme som deg. Fargen på garnet var blassere og mørkere enn det var på bildene (og da hadde jeg sjekket bilder av garnet i flere nettbutikker før jeg bestilte).

Egentlig burde nettbutikkene tilby å sende garnprøver/fargekart med små garntråder slik at man fikk se garnet og fargene før kjøp.

Hillesvåg ullvarefabrikk selger fargekart med små garnprøver for mange (eller alle?) av sine garntyper:
https://ull.no/?post_type=product&s=fargekart

 

 

Anonymkode: e3f0f...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Sparkjøp har også nettbutikk, og selger godt garn ganske rimelig. Synes ellers at prisene er langt oppi skyene.  F.eks Silja garn, til 19 kr, passer til forskjellige kofter og gensere, votter og sokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden):

Sparkjøp har også nettbutikk, og selger godt garn ganske rimelig. Synes ellers at prisene er langt oppi skyene.  F.eks Silja garn, til 19 kr, passer til forskjellige kofter og gensere, votter og sokker.

Takk for tips! :)  Jeg så at House of yarn (hoy.no) har noen få utgående farger  (syrin, mørk turkis, oliven og brun) i Silja superwash til kr 11,70 nå:
https://www.hoy.no/p/Gjestal - Silja Superwash/silja-superwash-gjestal-silja-superwash/114-338

Anonymkode: e3f0f...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg har kjøpt garn fra Lykkelig handel, Garntopia, Telespinn, Hillesvåg, Garnius, Fru Kvist og Studio Moyo + noen jeg ikke husker navnet på. Liker best å handle hos små uavhengige butikker som også har vanlig fysisk butikk.

Har vært fornøyd, de sender raskt (unntatt med Garnius, som brukte en uke før det ble sendt) o.l., men synes det med farger er utfordrende hver gang. Bruker masse tid på å finne bilder av fargene og av klær strikket i garnet, både  profesjonelle og private bilder, f.eks. på Instagram, slik at jeg er sikker på at jeg vet hvordan fargen jeg bestiller, ser ut.

Elsker at man med Internett har tilgang til så mye flott garn. Det føles fantastisk når man sitter der med lekkert kvalitetsgarn i de fineste fargene, f.eks. norsk Mohair fra Telespinn, norsk pelssau eller villsaugarn fra Hillesvåg, dansk kvalitetsgarn fra Hjelholts uldspineri eller den mykeste Silk Mohair fra Isager eller Knitting for Olive (mye mykere enn den fra Sandnesgarn)

 

Anonymkode: 61e11...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...