Gå til innhold

Mista lillegutt i trappa :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, mammahjarte said:

Likte bedre tråden med hu som hadde brukket begge armane og ikkje viste korleis hu skulle få ut tampongen.

Hehe, ja da snakker vi. Selv om hun ville trengt hjelp til å tørke seg også 🤔

Anonymkode: cc44e...efb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, ja da snakker vi. Selv om hun ville trengt hjelp til å tørke seg også 🤔

Fikk vi noen gang svar på hvordan hun fikk den inn i utgangspunktet? 🤔

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Meadow said:

Fikk vi noen gang svar på hvordan hun fikk den inn i utgangspunktet? 🤔

Den var vel på plass da hun brakk armene? 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Heywood Jablowme skrev:

De tok noe sånn UV-skanning og sånt... jeg er ikke lege 😅

Uv-skanning?😂😂😂😂 Skal du trolle får du i det minste klare å dikte opp virkelig undersøkelser!

Anonymkode: c2be0...918

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er Tsjad, som er ett av verdens fattigste land, har jeg mine tvil om at han er lege, og om han er det er han neppe en veldig god lege etter vestlig standard.

Anonymkode: e2811...ede

Nå vet du ikke hva du snakker om. Vet du hvor mange afrikansk leger studerer i Europa/USA? Og de er faktisk blant de beste. Legene i Afrika er veldig dyktige, problemet er at dem mangler utstyr osv

Anonymkode: b7989...0cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Heywood Jablowme skrev:

Men det er veldig dårlig dekning i Chad! og han er jo lege og må jobbe hele tiden, siden Koronaen er så ille der... Og uansett så er det forskjellig tiddsoner.

Det er én times forskjell.,, hvordan har du rukket å møte ham, internettkjæreste dette? Dere må da bruke what’s ap eller noe. Sjekket Tsjad, jeg. De har 611 bekreftede smittede, og 58 døde. Totalt. 

Anonymkode: ab0c5...f2b

• Liker 6
Skrevet
13 hours ago, Heywood Jablowme said:

Rasisit!

Haha, det var DU som satte fyr på bilen til justisministeren!

• Liker 6
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Dette var kanskje trolling, ja... hvis ikke, bra å høre at det gikk fint, selv om uv-stråling neppe er det de sjekker i slike tilfeller haha..

niesen min falt ned fra toppen av trappa da hun var baby. Vet ikke hvor gammel men hun kunne krabbe. Fikk en gigantisk kul i hodet, men det gikk også fint! Uansett superviktig å dra til lege med en gang slikt skjer. Vi ringte legevakt da babyen vår trillet ned fra sofaen, husker jeg.. var matte på gulvet, men lyden av kraniet mot noe hardt er uansett grusom :( det gikk fint.

Anonymkode: 94e4a...65d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å tulle med hjerneskade hos babyer er vel det mest lavmål man kan finne på. Hva er galt med deg.

Enig. Det der blir faen meg for dumt. Mister man ungen sin i bakken eller lignende så kontakter man legevakt fort som fy. 

Anonymkode: fdf4a...f30

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Heywood Jablowme skrev:

Det kan skje den BESTE! Ikke dømm meg for at jeg snublet, det var et uhell

Ja, uhell kan skje alle. Men å ikke ta med babyen sin til legevakt når sånt skjer, (avhengig av hvor kraftig han slo seg) er omsorgssvikt. Jeg tror og håper du troller, men hvis ikke så høres du ut som om du rett og slett er 10 år gammel og veldig umoden til å være mor. 

Anonymkode: 6a1a0...9d1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, SmithID skrev:

Ring legevakten med engang. Folk driver ikke å mister babyer i trapper. 

Jeg jobber i mottak for barn og jo folk driver å mister babyer fra trapp, foreldreseng, stellebord osv. Det skjer faktisk altfor ofte. 

Selv har jeg tre barn og mistet tredjemann fra trappa en gang. Da skled jeg og ramlet med baby i armene og glapp han da jeg kom nederst i trappen. 

Anonymkode: 6f31f...92f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er veldig spent på hva slags legevakt som har UV-scanner. Eller CT, som man her ville tatt, men som heller ikke er spesielt vanlig å ha på en legevakt 🤔

Anonymkode: efeaf...d29

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk liker sannsynligvps å påstå at de liksom er vanvittig "smarte" ved å klage over "troll" i hver eneste tråd her på forumet.  

Anonymkode: c5717...63b

Det smarte er å ikkje svare. Du aner ikkje kor mange som biter, når det er 100% åpenbart. Av og til ser eg trådar som eg ikkje svarer på, der den eine etter den andre kjem med seriøse svar. Det er til tider skikkelig morsomt. Men tema har mykje å sei. Så lenge folk ikkje blir ufine mot kvarandre ser eg ikkje problemet. Man må ikkje svara på alt, er det slitsomt så klikker man det vekk.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig spent på hva slags legevakt som har UV-scanner. Eller CT, som man her ville tatt, men som heller ikke er spesielt vanlig å ha på en legevakt 🤔

Anonymkode: efeaf...d29

Jeg mistet baby fra stellebordet en gang, og da gjorde de ultralyd gjennom fontanellen slik at baby slapp å utsettes for røntgenstråler. Det var forøvrig hjernerystelse, barnet mistet bevisstheten et øyeblikk og måtte overvåkes etterpå. 

Anonymkode: 00db4...dc7

AnonymBruker
Skrevet
On 5/22/2020 at 6:37 PM, AnonymBruker said:

Tenk om han har fått hjerneblødning. Løp til sykehuset!

Anonymkode: b7989...0cf

For Guds skyld ikke løp mer med spedbarn i armene 😂 

Anonymkode: 464a1...b42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/22/2020 at 11:20 PM, Heywood Jablowme said:

Rasisit!

Ja, det var jo ei som ble kjent for å skrive det sånn. 🙄

Det gir ingen mening for øvrig. Det heter rasist om noe. 

Anonymkode: 83aae...711

AnonymBruker
Skrevet
På 22.5.2020 den 18.19, AnonymBruker skrev:

Klem fra bekymret mamma til lillegutt

Du virker ikke særlig bekymret siden du ikke skaffee hjelp til babyen din etter et fall🤷‍♀️

Anonymkode: eeb9c...d75

• Liker 2
Skrevet
På 22.5.2020 den 18.31, Heywood Jablowme skrev:

DETTE ER IKKE TULL!!!!!! jeg kan da ikke være den eneste som har mista barnet sitt i trappa osv.??? nå føler jeg mg som en dårlig mamma til lillegutt 😫

Jeg tror deg, det skjer så mye rart...

Nå var jo dette i går antagelig, men i slike tilfeller er det fint å ringe legen om det er på dagtid, eller legevakta på kveld/natt og forhøre deg om hva du skal gjøre og følge med på. Naturlig at barnet gråter endel, får antagelig hodepine. Mine små blir jo sutrete når de får donald-kuler fordi det medfører nok hodepine også. Men har fått beskjed om at så lenge allmenntilstand ellers er som normal så er det som oftest greit. Men, de har ikke falt før de har vært større og fått det til selv på en måte. Over året iaf. Så med så liten baby ville jeg klart kontaktet lege, de tåler nok litt mindre enn de gjør når de blir litt større. 

Men du er ingen dårlig mor, ting skjer. Pappan her satte 1-åringen på dosetet for å pusse tenner og snudde seg etter tannkremen og der lå hun med hodet først i flisgulvet liksom. Kan si han lærte noe den dagen og han ble veldig mye mer forsiktig med slikt. Det gikk helt fint da. Men da ringte jeg legevakta og spurte om hva jeg skulle følge med på den natta (det var rett før leggetid selvsagt). Så der er det alltid gode råd å få og man må ikke være redd for å ringe og forhøre seg, heller en gang for mye enn en gang for lite :)

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, våren14 skrev:

Jeg tror deg, det skjer så mye rart...

Nå var jo dette i går antagelig, men i slike tilfeller er det fint å ringe legen om det er på dagtid, eller legevakta på kveld/natt og forhøre deg om hva du skal gjøre og følge med på. Naturlig at barnet gråter endel, får antagelig hodepine. Mine små blir jo sutrete når de får donald-kuler fordi det medfører nok hodepine også. Men har fått beskjed om at så lenge allmenntilstand ellers er som normal så er det som oftest greit. Men, de har ikke falt før de har vært større og fått det til selv på en måte. Over året iaf. Så med så liten baby ville jeg klart kontaktet lege, de tåler nok litt mindre enn de gjør når de blir litt større. 

Men du er ingen dårlig mor, ting skjer. Pappan her satte 1-åringen på dosetet for å pusse tenner og snudde seg etter tannkremen og der lå hun med hodet først i flisgulvet liksom. Kan si han lærte noe den dagen og han ble veldig mye mer forsiktig med slikt. Det gikk helt fint da. Men da ringte jeg legevakta og spurte om hva jeg skulle følge med på den natta (det var rett før leggetid selvsagt). Så der er det alltid gode råd å få og man må ikke være redd for å ringe og forhøre seg, heller en gang for mye enn en gang for lite :)

Jo, man er faktisk en dårlig mor om du mister babyen i trappa og venter EN UKE før du kontakter lege. (Eller i det tilfellet her, spør på et forum først 🙄) Høres ikke ut som om det er så mye mellom øra på TS, uavhengig av om historien er sann eller ei. 

Anonymkode: 6a1a0...9d1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...