Gå til innhold

Mista lillegutt i trappa :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du burde ha ringt på legevakta allerede da det skjedde! Friske småbarn skader seg sjelden alvorlig, men når de skader seg er det ofte fra fall. Spesielt om det er fall fra en voksens høyde. Jeg er mor til et barn som skader seg oftere pga en skjelettilstand, og har ringt legevakt bare for at barnet har veltet sittende på gulvet. 
I verste fall, mtp endring i atferd, har han alvorlige hodeskader. Ring legevakta med en eneste gang!

Dømmer deg ikke for å ha falt, men for å ikke kontakte lege som kan undersøke han. 

og ellers så finnes det ikke snille eller slemme babyer...

Anonymkode: 9d565...0f6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta dette for å være sant, og ikke tull. Skal og være ærlig med deg. Jeg har en gutt som ramlet ned fra sprinkelsenga når han var 5mnd. Vi dro rett på legevakt. Der ble han sjekket for hjernerystelse og knekte ben i nakke og rygg. I dagene etterpå var han stiller, men hadde merkbart vondt. Jeg er glad vi dro på legevakt. Det var helt grusomt! Det er fortsatt ikke for sent å dra. Det er bra å sjekke. De tar inn barn og voksne nå i korona tider! Er du heldig, så er det faktisk mindre kø enn vanlig. Ett spedbarn som har ramlet fra høyde blir selvsagt prioritert. 

Anonymkode: 0ae19...477

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor/hva i alle dager er Chad som denne kjæresten befinner seg hen?

Anonymkode: 83556...4f1

• Liker 5
Gjest Warrior
Skrevet

Ja det kan skje uhell å miste barnet sitt, men å løpe ned en trapp med en liten baby for å nå en telefon? Folk gjør bare ikke sånn. Tenk om du hadde mistet han fra øverste trappetrinn! Kunne gått skikkelig ille. Dessuten må du alltid ringe legevakt å høre når så små faller og slår seg og i tillegg gråter han mer. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er Tsjad, som er ett av verdens fattigste land, har jeg mine tvil om at han er lege, og om han er det er han neppe en veldig god lege etter vestlig standard.

Anonymkode: e2811...ede

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et land i Afrika 😂 

Anonymkode: c68b5...053

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Altså... datteren min falt og slo bakhodet på badegulvet midt i corona tidene. Det første jeg gjorde var selvfølgelig å ringe legevakten, vi ble bedt om og komme med engang. Det gikk heldigvis veldig bra, men man venter bare ikke med sånne ting. Har vanskeligheter for og tro på at dette er ekte.

Anonymkode: 0c829...ddf

• Liker 8
Skrevet

Trolling er gøy noen ganger det, men ingen alenemødre ville valgt det nicket der. Historien er for dum til at noen ville tro på den uansett.

• Liker 25
Skrevet

Oi. Dette var ille å lese. Du må selvsagt ringe eller oppsøke legevakten. Dette kan være kjempealvorlig, og jo lengre du venter jo mer alvorlig kan det bli. Ring NÅ!

AnonymBruker
Skrevet

Ingen venter 1 uke med å kontakte lege med barn. Da er det vel på tide å varsle offentlige myndigheter om at mor ikke er egnet til å ha ansvar for barn. Fastlegen har også hatt kontortid denne uka. Mor er ikke skikket til å ta seg av barn nåe hun ikke forstår at barnet må til lege. Det kan hende at lege/legevakt melder henne til BV.

Anonymkode: 683f1...fe9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det at det skjedde virker som tull, men det faktum at du skreiv en lang beskrivende forklaring som var overraskende detaljert på kvinne guiden mens babyen din kanskje har hjernerystelse er rart. Du brydde deg for lite liksom... 

Anonymkode: b692b...f20

Lukter trolling.

Anonymkode: 158c3...471

AnonymBruker
Skrevet

image.png.9ec64b435d6602bad1e27fbb47c87f34.png

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

image.png.ca34598d69654d6eef7481f590427ed5.png

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er tull, men håper det er det.. Hvis ikke: Har du mistet en 5 mnd gammel baby i trappa, og ungen i tillegg viser en forandring i adferd så oppsøker man lege. Gjør man ikke det er man ikke skikket til å ta vare på barn i mine øyne. Uansett.. Hvis et så lite barn slår hodet sitt, må du jo sjekke det! 

Anonymkode: 3f907...df1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å tulle med hjerneskade hos babyer er vel det mest lavmål man kan finne på. Hva er galt med deg.

Anonymkode: cc44e...efb

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Regner med dette er tull. Hvis det er seriøst regner jeg med du har ringt legevakta nå,og er på vei inn med barnet. 
Mitt barn skadet seg for noen uker siden, vi ringte og kom rett inn. Og videre rett inn på sykehuset. Stille begge steder,korona-pasientene var på en annen del av legevakten. 

Anonymkode: 4a230...cd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring til legevakten og spør om dere kan komme for en sjekk. Det gikk nok bra men det er viktig å få det sjekket likevel. En sjelden gang kan ting gå galt og da er det viktig å finne ut av det raskt slik at barnet kan få behandling raskt. 

Jeg har vært på legevakt med barn i disse koronatider og de fant tid. Små barn og babyer er alltid prioritert. Det går stort sett greit men ingen vil ta sjanser i tilfellet skade. 

Anonymkode: d6ce4...e99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

🤦‍♀️ Ta ansvar og få ungen til legen nå uff. 

Anonymkode: 106ab...9b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg ikke på.

Anonymkode: 4cbe9...e70

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...