Gå til innhold

Vonde, regelmessige kynnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 37 og var på sykehuset i går da jeg lakk litt urin - og de lurte på om det kunne være fostervann. Men jeg hadde "heldigvis" bare tisset litt på meg 😅

Men samtidig som dette så hadde jeg det jeg trodde skikkelig mageknip. Og de kom i sånn krampetak. Dette begynte før jeg var på sykehuset. De tok CTG-måling på meg, for å hovedsaklig sjekke hjerterytmen på babyen. I og med jeg ikke er kjent med CTG-målinger visste jeg ikke at de og viste kynnere/rier. Men disse mageknipene mine, som tydeligvis var kynnere, lå på sånn 60-70 på CTG-målingen og kom hvert 12 minutt. De var veldig regelmessige, egentlig. 

Jordmora sa at OM jeg ønsket, så kunne hun sjekke om dette var begynnende fødsel. Men uansett om det var det eller ikke, så ville jeg bli sendt hjem for å vente. Men i og med klokka var halv tolv på kvelden og samboer hadde vært utenfor i bilen  i to timer, så sa jeg at for min del var det ikke nødvendig å sjekke. Så lenge ikke hun mente jeg burde det. Så jeg dro hjem 😊

De regelmessige kynnere har gitt seg litt, og kommer ikke like ofte. Er det noen andre som har hatt det sånn? Jeg vil nødig føde om før et par uker til 😅

 

Anonymkode: 568e9...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min andre fødsel begynte med regelmessige kynnere. Jeg la merke til dem til dem tidlig på ettermiddagen fordi de kom med jevne mellomrom, men de var ikke vonde og minnet ingenting om rier. Utover kvelden ble det liksom mer kraft i dem, men opplevde dem fortsatt som kynnere og de var fortsatt ikke vonde. De kom med ca 10-12 min mellom. Mot natten ble de dog litt vonde også og jeg skjønte omsider at ok, kanskje noe er på gang 😅 ringte føden da det var 8-12 min mellom og de sa selvfølgelig at jeg ikke skulle komme inn enda. Vi valgte likevel å dra da jeg hadde en ganske kjapp første fødsel. Hadde 5 cm åpning ved ankomst og babyen var ute 1,5 time senere 🙈

Anonymkode: a40e4...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min andre fødsel begynte med regelmessige kynnere. Jeg la merke til dem til dem tidlig på ettermiddagen fordi de kom med jevne mellomrom, men de var ikke vonde og minnet ingenting om rier. Utover kvelden ble det liksom mer kraft i dem, men opplevde dem fortsatt som kynnere og de var fortsatt ikke vonde. De kom med ca 10-12 min mellom. Mot natten ble de dog litt vonde også og jeg skjønte omsider at ok, kanskje noe er på gang 😅 ringte føden da det var 8-12 min mellom og de sa selvfølgelig at jeg ikke skulle komme inn enda. Vi valgte likevel å dra da jeg hadde en ganske kjapp første fødsel. Hadde 5 cm åpning ved ankomst og babyen var ute 1,5 time senere 🙈

Anonymkode: a40e4...c6c

Oi, skal sei! 😅 hvilken uke var du i da? 

Jeg hadde ganske vondt når kynnerene kom i går, men dabbet av i dag igjen. Så jeg har et lite håp om at jeg bare var sliten i går og det fremprovoserte vonde kynnere - mens samboer føler på seg at noe er på gang 🙈

Ts

Anonymkode: 568e9...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...