AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Del Skrevet 22. mai 2020 Er litt i beita på middagstilbehør. Begynner å bli lei av det vanlige. Hos oss er dette gjengangere: kokt gulrot, brokkoli og potet paprika, løk, gulrot i ovnen ris potet couscous raspet gulrot, brokkoli, potet maisstuing Hva pleier dere å bruke til tilbehør? Anonymkode: 5c5e2...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #2 Del Skrevet 22. mai 2020 -Gresk salat -Potetsalat (ikke vanlig potetsalat med majones eller rømme) -Hasselbakte poteter -Et brett med ferdig oppkuttede grønnsaker av det vi har i kjøleskapet -Byggryn -Rundstykker eller brød -"Grillet" mais -Grønnsaker i staver som har vært varmebehandlet i en wokpanne blandet med nudler -Ovnsbakte rotgrønnsaker med olje og krydder Anonymkode: 0418b...b68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. mai 2020 #3 Del Skrevet 22. mai 2020 Potet- og blomkålstappe. Rett og slett kokt blomkål og potet 50/50 som stappes litt purre eller gressløk. Hvis man ønsker det kan man bruke litt smør i, men jeg synes ikke det er nødvendig. Grønn ertestuing. Frosne grønne erter varmes på vanlig måte i vann. Når vannet er silt fra kjøres ertene til purè med stavmikser og tilsettes en ørliten klype salt og litt pepper. Her kan man også bruke litt smør hvis man vil. Ellers pleier jeg å lage ratatouille i store porsjoner som jeg fryser ned og som det da er bare å varme opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 22. mai 2020 #4 Del Skrevet 22. mai 2020 Blomkålris med smør kanskje litt fløte og litt purre og div krydder, blomkålmos med litt purre og div krydder, stekt løk, stekt paprika, sopp og løk, smørdampet kål, hjertesalat el kinakål med en dersj smør, soppstuing, kokt eller stekt brokkoli, stekte div grønnsakser med fløte og creme fraiche og chili og hvitløk, kålstuing (saus av fløte og philidelphia), gårdagens poteter kan mikses med f eks kokt blomkål slik at det blir en mos av det. Masse godt nomnom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. mai 2020 #5 Del Skrevet 22. mai 2020 (endret) Kål, rødbeter og råkost. Rødbeter er kjempegodt til div kjøttretter og er sunt og friskt! Bruker også mye løk og salater med fetaost og oliven Må tillegge at jeg elsker poteter, og de kan lages på utallige måter. De må ikke være kokte! Endret 22. mai 2020 av SoWhat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 22. mai 2020 #6 Del Skrevet 22. mai 2020 (endret) - Småpoteter, pastinakk og gulrot bakt i ovn. - Gulrotmos (gulrotbiter og hele hvitløksfedd bakes i ovn, de skal være myke og gjerne litt brent i kantene, kjør til mos i blender sammen med smør, salt, pepper, litt honning og crème fraîche/rømme). - Fondantpoteter - Aspargesbønnesalat (kok aspargesbønner kjapt og avkjøl. bland med crème fraîche, salt, pepper og hakket sjalottløk). Stek loffsmuler i godt med smør og presset hvitløk og dryss over før servering) - Ovnsbakt karriblomkål. Del blomkålen i buketter og bland med litt olje, salt, pepper og karripulver. Bre utover et stekebrett og bak i ovnen. Ungene elsker det. - Ratatouille. - Kremede rotgrønnsaker (kok rotgrønnsaker i terninger og bland med hvit saus) - Couscous eller bulgur blandet med mynte, persille og grønnsaker som er stekt raskt i panne. - Tomatisert risoni. Lag en enkel tomatsaus av løk, hvitløk, hermetiske tomater, ønskede urter, salt og pepper + litt vann. Ha i risoni og kok til den er ferdig. Rør inn noen skjeer crème fraîche til slutt. Endret 22. mai 2020 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #7 Del Skrevet 22. mai 2020 Kjøtteter her også 😁 Kokt potet, potetmos, potetballer Søtpotetmos, kokebanan Spaghetti/makaroni Bulgur, couscous, ris, byggryn "Grillet" maiskolbe Erter, grønne bønner Gulrotsalat, agurksalat, revet gulrot, gulrotstuing, persillestuing, tzatziki Ovnsbakt pastinakk, rosenkål Kålrotstappe, kålrotstaver Artisjokk, asparges Anonymkode: 953ff...643 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #8 Del Skrevet 23. mai 2020 På 22.5.2020 den 14.12, AnonymBruker skrev: Er litt i beita på middagstilbehør. Begynner å bli lei av det vanlige. Hos oss er dette gjengangere: kokt gulrot, brokkoli og potet paprika, løk, gulrot i ovnen ris potet couscous raspet gulrot, brokkoli, potet maisstuing Hva pleier dere å bruke til tilbehør? Anonymkode: 5c5e2...eb5 Om jeg får komme med annet tips en akkurat det du spør om ville jeg lagd litt flere sammensatte «hele»retter om du er lei og ikke kun lete etter flere tips til tilbehør til det du «alltid»lager. Eks med tanke på den listen du har ramset opp ser jeg at du kan lage: - Couscousgryte med de grønnsakene du nevner og tilsette kokosmelk og krydder etter eget ønske,eks karri. -Potet og løksuppe med brokkolitopper og servere med brød - Gulrot og ingefærsuppe med brød - Hel paprika fylt med en blanding av ris/couscous og stekte grønnsaker som du steker i ovnen Anonymkode: 9f016...de6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #9 Del Skrevet 24. mai 2020 Jeg synes det er kjedelig å lage mat, men samtidig vil jeg ha sunn og hjemmelaget mat 😄 så her går det mest i supper, gryteretter, gratenger og pytt-i-panne-aktig mat stekt i ovn. Middagen består av minst 60-70 % grønnsaker, så evnt. tilbehør blir stort sett forskjellige typer brød ettersom jeg er veldig glad i det. Alt fra grovbrød, halvgrovt med nøtter og oliven, nan, hvitløksbrød, flatbrød, pitabrød og focacca. Et enkelt og veldig godt tilbehør til stekt fisk er råkostsalat bestående av revne gulrøtter og en boks hermetisk mais (den fra Green giant er veldig god) 😊 Anonymkode: 969ec...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå