Gå til innhold

Huffameg.

Fremhevede innlegg

Gjest Huffameg.
Skrevet

Jeg går til en psykiater pga. angst og depresjon. Har gått til flere behandlere uten at de finner hva som feiler meg. Har gått til psykologer, sosionomer, og psykatere. Og alle henviser meg videre fordi de ikke finner ut hva som feiler meg. Alle behandlerne lurer på hvorfor jeg er så livredd. Jeg er visst mye mere redd enn vanlig. Er ekstremt redd sier dem.

De sier at de med angst feks. er redd for å gå i butikker, eller sitte på bussen, eller være sosial. Og hvis dem er i trygge omgivelser så går angsten ned. Men de kan ikke skjønne hvorfor jeg er så redd hele tiden, og har angst hele tide. Jeg er like redd når jeg feks. sitter foran pcen, som det å gå i butikker.? Kan dette stemme?

Behandlerne lurer på hvorfor jeg er redd hele tiden, og jeg vet ikke hvorfor. Jeg er til og med redd når jeg ligger på rommet mitt og skal sove.? Eller spise mat, eller lese i avisen. Redd uansett, og det er ikke så mye forskjell på angsten min. Jeg er like redd når jeg er hjemme eller står i en kø på butikken? Er jeg helt gal? Er dette vanlig?

Alle behandlerne lurer og lurer og forteller meg at det ikke er normalt å ha så sterk angst og redsel hele tiden. At folk med angst får mere angst ute enn å sitte trygt inne?

Er det noen flere her som har det sånn?

Huffameg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke gal.

Har du snakket med fastlegen din om dette? Det skal være unødvendig at du blir en kasteball mellom forskjellige kontorer, det hjelper ikke stort.

Du skal kreve at du får hjelp, for du skal ikke gå rundt å ha det vondt/være redd.

:klem:

http://www.lommelegen.no/art/art508.asp

Gjest Huffameg.
Skrevet

Jeg har snakket med fastlegen om dette. Det er han som har gitt meg noen av medisinene.

Det er så slitsomt å være kasteball mellom behandlere. Men de vet ikke hva som feiler meg siden jeg er ekstremt redd.

Ja, det er så vondt å være redd, men jeg har prøvd så mange forskjjellige behandlere og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med angsten min.

Skrevet

Har du prøvd å ta kontakt med

Mental Helse? Det er mulig de kan sette deg i kontakt med noen i samme situasjon som deg.

Gjest Huffameg.
Skrevet

Tusen takk for den internettsiden.

Jeg har diagnosen generalisert angst, men behandlerene lurer på om det er noe mer med meg siden det er så ekstremt mye angst og redsel.

Er visst mere enn normalt ved generell angst.

Gjest Huffameg.
Skrevet

Jeg har ikke tatt kontakt med mental helse. Det tør jeg ikke fordi jeg er så redd. Jeg tør så vidt å gå til behandlerne jeg da. Jeg er en pyse.

Jeg orker ikke å være så grusomt redd og ha grusomt mye angst hele tiden, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mere. Er helt fortvila.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt...

Jeg bare tenkte at de som jobber i hjelpetelefonen hos Mental Helse er vant til å snakke med alle slags mennesker. Om du ringer og legger på, så betyr det ingenting.

Kanskje de kan være til hjelp. Men jeg skjønner at du ikke tør, og det er ikke fordi du er pysete.

Kanskje det går an å sende dem en e-post?

Gjest Huffameg.
Skrevet

Jeg tør ikke å ringe jeg. Er så redd, så redd.

Tør heller ikke å sende epost. Jeg vet liksom ikke hva de kan hjelpe meg med.

Er det vanlig for angstpasienter å ha like mye angst uansett hva de gjør? At de har like mye angst hjemme som i butikker??

Gjest relax
Skrevet

Kanskje ingen vet hva som feiler deg, kanskje du bare trenger en fast å snakke med? Få ut tanker og få respons på de, sette ting litt på plass. Det er ikke riktig at du skal bli kastet hit og dit bare fordi ting ikke ordner seg med en gang. Og det er greit, la det ta tid. Prøv å kos deg med å bli kjent med deg selv, føl på angsten. Jeg ville prøvd å gå fast til den du føler deg mest komfortabel med (hvis det er mulig:) selv om personen ikke har svaret.

Ønsker deg lykketil videre, det kommer sikkert til å gå bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...