Gå til innhold

Er hestekuk så ille?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hestekuk er jo et av de mest brukte skjelordene i nord. Men hvorfor er det egentlig det? Noen vil til og med ta det som et kompliment, du er velutstyrt som hest - liksom. At nordlendinger som skal være så dyktige på banning spammer hestekuk som det mest brukte banneordet, viser at de kanskje ikke er så dyktige som de like å tro. Eller er det kombinasjonene av ulike banneord som har gitt de rykte som gode bannere? 

Det har jo alltid vært langt grovere med blasfemiske banneord i Norge, som faen, helvete, Satan osv. Hestekuk og andre banneord som henspeiler kroppsdeler eller seksualitet har alltid blitt sett på som mildere her i sør, og noe vi mest forbinder med engelsktalende land (fuck, son of a bitch osv). 

Anonymkode: fd18b...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes bare det høres komisk ut, med et snev av noe veldig barnslig i seg.

Nei, det er ikke "så ille", det finnes laangt verre ting å bli kalt enn det. Hadde jeg måtte velge mellom bruken av hestkuk og et stygt ord for det kvinnlige kjønnsorganet for eksempel, er det ingen tvil om hva som er verst.

Er det egentlig noen som mener hestkuk er "så ille"? Det bli jo til og med tullet med på NRK, og politiet i nord må vel tåle det også, mener jeg å ha sett en artikkel om (sak som ble henlagt der en mann sa det til politiet).

Anonymkode: eab62...c23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns den overdrevne banningen i nord høres dumt ut.

Anonymkode: 56428...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi sier ikke hestEkuk😂 Det høres jo bare komisk ut. Hæstkuk. Med trykk! Du må mene det liksom! Det er ikke så ille,men det er kraften i det som gjør at det høres "ille" ut. 

Akkurat som "piss" i sør. 

Anonymkode: 15c50...bc3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...