Gå til innhold

Nå er jeg helt forvirra...???...???

Fremhevede innlegg

Gjest Forvirra.??
Skrevet

Nå er jeg helt forvirra.?? :o Jeg skjønner ingenting. :veldigsur: Skjønner ikke hva jeg skal tro mere. Jeg har angst og føler jeg har angst i magen. Går til psykolog og hun sier også at jeg har angst. Men nå ble hun plutselig usikker på om det var angst jeg egentlig hadde. Siden ingen medisiner mot angst og depresjoner virker på meg. Jeg har gått på fluanxol, zoloft, efexor, cipralex, fontex,serotex,, sobril, vival, afopran. Og jeg merker absolutt ingenting. Har brukt disse i seks uker - et halv år.

Er dettte helt normalt? Har jeg plutselig ikke angst og depresjoner fordi jeg ikke merker noe på antideppressiva? Når jeg leser om angst og depresjoner på internett kjenner jeg meg veldig igjen. Men nå begynner jeg å lure. Det gjør også psykologen min.

Er det noen andre her som heller ikke virker noe antideppressiva på? :o

Psykologen min sa at hun hadde jobbet som psykolog i 10 år og hun kjente visst ingen som ikke merket noe bedring på antidepprressvia.?? Er det noen her som også har det sånn?

Har jeg angst og depresjoner? Jeg skjønner ikke jeg. Hvorfor virker ingenting på meg.? :-( :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Forvirra.??
Skrevet

Jeg tror jeg ikke har ADHD. Jeg er stille og beskjeden og sier ikke så mye.

Behandlerne har heller ikke nevnt at jeg kan ha ADHD. Kan jeg ha noe annet?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det er flere varianter av adhd. Du kan ha det selv om du er stille og beskjeden.

Gjest Forvirra..??
Skrevet

Hmm. Hvordan finner man ut om man har ADHD? Er det noe for de som også er beskjeden og stille? Og trekker seg unna?

Men når jeg leser inne på internett om angst og depresjon så stemmer jo alt på meg, men hvorfor virker ikke medisinene da? Har jeg det kanskje ikke allikevell da?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Den vanligste formen for adhd hos jenter er stille-og-beskjeden-typen. Snakk med fastlegen din og be om en utredning.

Skrevet

Jeg har gått på cipralex i snart et år (depresjon). I begynnelsen trodde jeg de virket, men nå begynner jeg selv å lure, om de hjelper eller ei...

Har du gått lenge nok på antidepressiva da? Det tar jo minst 4 uker før de starter å virke.

Snakke med fastlegen din om dette. Og kanskje bytt psykolog? Virker som om hun bare gjør deg mer forvirra! Jeg fikk konstantert depresjon og angst ved første psykologtime.

Gjest adhdmann
Skrevet
Hmm. Hvordan finner man ut om man har ADHD? Er det noe for de som også er beskjeden og stille? Og trekker seg unna?  

Men når jeg leser inne på internett om angst og depresjon så stemmer jo alt på meg, men hvorfor virker ikke medisinene da? Har jeg det kanskje ikke allikevell da?

Jeg har ADHD og Asperger og har alltid vært stille og beskjeden.

Noen kaller det ADD eller ADHD- fordi vi ikke har så mye av den hyperaktive delen. Kaoset er inne i hodet og vi har ofte vanskeligheter med å konsentrere oss. Jeg klarer skjelden å konsentrere meg om en ting stort lengre enn 15 min, bortsett fra ting som er veldig interessant (eks data) eller ting som jeg har gjort mange ganger før og som er rutine (eks. kjøre bil).

Det er som om det svirrer 5000 tanker inne i hodet samtidig. Det er samtidig veldig subtilt - klarer ikke å gripe fatt i tankene og organisere dem.

Problemet med å få riktig diagnose er ofte at ADHD "skjules" av tilleggsymptomer som depresjon, angst, sosial fobi osv. Jeg har hatt mange perioder i livet med angst og depresjon. Har likevel kjempet en inbitt kamp for å klare meg, og når jeg nå har fått diagnosen faller brikkene mer og mer på plass - jeg skjønner hvorfor ting har blitt slik de har blitt.

Jeg anbefaler deg å få legen din til å henvise deg til et nevropsykologiske senter for utredning. Det var slik jeg fikk min diagnose.

Håper noen kan hjelpe deg.

Hilsen

Mann 44 år med ADHD/Asperger.

Gjest Forvirra..??
Skrevet

Hva skjer når man utreder da? Jeg har tatt MR for å se om det er noe galt i hodet. Går det ann å se det der? Har ikke fått svar ennå.

Gjest Forvirra..??
Skrevet

Jeg føler at det svirrer 5000 tanker inne i hodet mitt. Jeg tenker masse og har katastrofetanker. Og bekymrer meg for alt som kan skje. Slitsomt.

Har også vanskeligheter med å konsentrere meg, men det er visst også et symptom på angst og depresjon.?

Behandlerne driver å utreder meg, men de finner ikke ut hva som feiler meg.

Skrevet
Jeg føler at det svirrer 5000 tanker inne i hodet mitt. Jeg tenker masse og har katastrofetanker. Og bekymrer meg for alt som kan skje. Slitsomt.

Har også vanskeligheter med å konsentrere meg, men det er visst også et symptom på angst og depresjon.?

/quote]

Samme her...

Gjest Forvirra..??
Skrevet

Jeg har gått på antideppressvia lenge. i ca. 2-6 måneder. Før jeg trapper ned.

Gjest Forvirra..??
Skrevet

Er det noen som vet om en side på nettet om adhd for folk som er stille, rolig, beskjeden, trekker meg unna osv.

Jeg fant bare masse om hyperaktive barn, også kjenner jeg meg ikke igjen i noe av det der?

Jeg er også under utredning av asberger. Men de er så usikre på hva jeg har. De vet ikke.

Skrevet

jeg vil anbefale deg å ta en kikk på Mental Helse sine internettsider. De har bl.a. en hjelpetelefon som er åpent døgnet rundt hele året. Du kan ringe dit og snakke med dem. Husk at de er vant til folk i din situasjon. :)

(Jeg tror ikke du skal henge deg for mye opp i det med adhd)

Gjest Bellatrix
Skrevet
Er det noen som vet om en side på nettet om adhd for folk som er stille, rolig, beskjeden, trekker meg unna osv.

Jeg fant bare masse om hyperaktive barn, også kjenner jeg meg ikke igjen i noe av det der?

Jeg er også under utredning av asberger. Men de er så usikre på hva jeg har. De vet ikke.

Har du sett på hjemmesiden jeg linket til? ADHD er mer enn hyperaktivitet.

Gjest adhdmann
Skrevet
Hva skjer når man utreder da? Jeg har tatt MR for å se om det er noe galt i hodet. Går det ann å se det der? Har ikke fått svar ennå.

Det finnes foreløpig ingen anerkjente fysiske tester for å fastlå om man har ADHD.

Utredningen består av en dialog med en psykiater som er ekspert på slike diagnoser og en hel masse spørsmål og psykiske tester. Noen av spørsmålene og testene gjør man på egen hånd, andre gjør man i samarbeid med en ekspert. Det er en veldig omfattende undersøkelse som gjerne går over 2 dager.

Når det gjelder bruk av medisiner så er dette svært individuelt. Jeg hadde veldig liten respons på antidepressiva - nesten ingen respons for å si det slik. Problemet er vel at man må gjøre noe med årsaken før man kan behandle tilleggssymptomene.

Jeg venter ennå på å få behandling/medisin for ADHD'en, men bruker sobril av og til for å dempe den verste angsten. Sobrilen gjør at ting går litt saktere i hodet, men gjør meg også veldig trett.

Hilsen

ADHDmann

Gjest adhdmann
Skrevet

Det er selvølgelig ikke sikkert at du har ADHD, men det kan være verdt å gjennomgå en slik utredning da de også tester andre muligheter.

Asperger er en vanskelig diagnose å stille - spesielt når man er voksen. Jeg vil anbefale deg å lese boka Treet av R. Ekeberg og Aase Wahl. Du finner info om dette her:

http://www.home.no/asperger/

Men husk at det finnes grader av Asperger - ikke alle har like mye og noen har en kombinasjon av ADHD og Asperger slik som meg.

Hilsen

ADHDmann

Gjest Forvirra.??
Skrevet

Er det noen flere her som ikke antideppressiva virker på? Eller er det bare meg siden psykologen min sa at hun ikke kjente noen som ikke merket noe.

Kan jeg ha angst og depresjoon når jeg ikke merker noe? Jeg begynner liksom å lure, selv om jeg kjenner meg alt igjen.

Skrevet (endret)

-slettet-

Endret av Teddy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...