AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Skrevet 22. mai 2020 Hei Jeg har tidligere hatt anoreksi. Gikk i behandling, og klarte å bli bra nok til å Hilde det gående før den ble avsluttet. Siden da har jeg hatt det jeg vil beskrive som et forstyrret, men holdbart forhold til mat og trening. Jeg har fungert greit sosialt og vært undervektig, men hatt greie blodverdier osv. Men i det siste har ting begynt å bli vanskelig igjen. Jeg trener mer og mer, «tuller» mer med maten, og går sakte ned i vekt. Har nå en bmi på ca 16. For å være ærlig er jeg litt redd for hvordan det står til med kroppen, selv om jeg ikke kjenner noen tydelige problemer. Jeg har bestilt time hos lege for å ta blodprøver +++ Men jeg lurer på om jeg burde si noe mer om hva som skjer også? Jeg har bare møtt fastlegen én gang før, og da var ikke dette et tema. Er det noen som kjenner seg igjen? Hva gjorde dere? Hva sa dere til legen? Innerst inne vet jeg jo hva som skal til, siden jeg har vært igjennom det før.., Anonymkode: f43d0...e23
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #2 Skrevet 22. mai 2020 Du vet jo svaret selv. Ja, du må si til legen at du har hatt anoreksi og merker faresignaler nå. Anonymkode: 020f7...856 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 Samme har skjedd med meg den siste tiden. Jeg valgte å finne fram igjen alle arkene med for/mot anoreksi, kostplan osv. Komme meg inn i bli-frisk-modus igjen. Sluttet å veie meg og følger kostplanen så godt jeg klarer. Lar også være å trene så mye. Jeg tror jeg klarer det. Prøver å minne meg selv på hvor miserabelt livet var da jeg virkelig var syk, og hvor mye jobb det var å bli bra. Men hvis du føler at det ikke er noen vei tilbake nå, så si det til legen. Plutselig har det gått så langt at du ikke vil vurdere å skaffe hjelp en gang. Kan du kontakte din gamle terapeut evt? Du kan også skrive melding til fastlegen på helsenorge.no og forklare situasjonen før du kommer, så slipper du vurderingen på om du skal ta det opp i timen. Anonymkode: 550a6...358 1
PokemonGone Skrevet 22. mai 2020 #4 Skrevet 22. mai 2020 Selvfølgelig Kjære Ts! Du fortjener å være bra❤❤ 1
Gjest Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Med vennlig hilsen, Anki
Fremhevede innlegg