Jump to content
bib_84

Kalorirestriksjon - tips til mat?

Recommended Posts

bib_84
Posted (edited)

Jeg har levd på 1600-1800 kalorier daglig i litt over fire uker nå (gjennomsnittlig litt mer antagelig, siden jeg har en dag i uka hvor jeg ikke teller kalorier men spiser det jeg vil). Vektnedgangen går sakte og nå er jeg drittlei knekkebrød med magert pålegg, egg, havregryn og små middagsporsjoner som jeg ikke blir ordentlig mett av.

Noen som har tips til mat som kan gi meg litt mer variasjon? Spiser som sagt mye knekkebrød med skinke eller egg og havregryn med melk. Prøver å gjøre det mer interessant med ruccola, paprika, tomater, bær osv. men nå er jeg uansett lei. Er ikke stor fan av cottage cheese eller magerkesam, men spiser det av og til sammen med bær. Middag er som regel typiske familiemiddager: fiskegrateng, laks, pizza, pølse og pasta, ovnsbakt kylling og grønnsaker. Jeg har ikke ork til å lage to middager, så det blir heller at jeg spiser mindre av den kaloririke maten. Som «snop» spiser jeg skyr luftig eller yt sjokoladepudding.

Edited by bib_84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror du bare at du må/bør spise på en bestemt måte/bare spise bestemte ting, eller vil du at det skal være sånn?

Anonymkode: 085b8...bed

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
1 time siden, bib_84 skrev:

Jeg har levd på 1600-1800 kalorier daglig i litt over fire uker nå (gjennomsnittlig litt mer antagelig, siden jeg har en dag i uka hvor jeg ikke teller kalorier men spiser det jeg vil). Vektnedgangen går sakte og nå er jeg drittlei knekkebrød med magert pålegg, egg, havregryn og små middagsporsjoner som jeg ikke blir ordentlig mett av.

Noen som har tips til mat som kan gi meg litt mer variasjon? Spiser som sagt mye knekkebrød med skinke eller egg og havregryn med melk. Prøver å gjøre det mer interessant med ruccola, paprika, tomater, bær osv. men nå er jeg uansett lei. Er ikke stor fan av cottage cheese eller magerkesam, men spiser det av og til sammen med bær. Middag er som regel typiske familiemiddager: fiskegrateng, laks, pizza, pølse og pasta, ovnsbakt kylling og grønnsaker. Jeg har ikke ork til å lage to middager, så det blir heller at jeg spiser mindre av den kaloririke maten. Som «snop» spiser jeg skyr luftig eller yt sjokoladepudding.

Jeg forstår ikke... Hvorfor du spiser knekkebrød. Du kunne spist god mat, men bruker massevis med kalorier på pølser, pasta og pizza isteden. Havregryn har kcal på 350 pr 100 g. Hva med kyllingsalat, torsk , biff og indrefilet? Og hvorfor kan ikke resten av familien spise dette? 

Anonymkode: 38ad2...28f

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Spis langt mer grønnsaker til middag og de andre måltidene. Lag sunnere mat til hele familien. Du må tenke endring, ikke slanking. 

Bak skikkelig grove brød. Ei skive hjemmebakt rugbrød med egg metter lenge, mens jeg blir fort sulten igjen av et knekkebrød. Jeg spiser ofte ei brødskive med omelett av ett egg og en toppet ss mager cottage cheese til frokost. Har ei skål med grønnsaker som jeg spiser i tillegg (stangselleri, tomat, agurk, paprika, av og til gulrot - ca. 300 g). Det blir under 300 kcal og holder meg god og mett. Et par brødskiver med lett kremost til lunsj. Ca. 500 kcal til sammen på frokost og lunsj. Middag ca. 500 kcal: litt potet, masse grønnsaker og noe annet. Her lager vi mye forskjellig. Rød curry med masse grønnsaker i går. 

Jeg er ikke så glad i snop, men unner meg gjerne litt ost og vin når jeg skal kose meg. 

Anonymkode: 520b9...f5f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...