Gå til innhold

Soppinfeksjon i underlivet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på antibiotika i vinter, og har slitt med soppinfeksjon siden da. Har behandlet med canesten stikkpille og krem x flere, og tatt Diflucan kapsel til sammen 3 ganger nå. Infeksjonen blusser opp igjen hver gang. Jeg har prøvd å forebygge med melkesyrekapsler etter hver behandling uten resultat. Er det noe mer jeg kan teste selv før jeg evt må til legen? Nei jeg spiser ikke mye sukker, jeg har heller ikke diabetes. 

Anonymkode: df895...372

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det er sopp? Hva er symptomene?

Anonymkode: 0ecae...f62

AnonymBruker
Skrevet

Kløe, svie, tykk hvit utflod som lukter gjær. Har hatt sopp mange ganger tidligere, men det er flere år siden sist nå. Symptomene er de samme, bortsett fra at jeg dengang ble frisk av canesten. Det kom helt på slutten av en 10 dagers antibiotikakur

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt melkesyrer vaginalt? Kan anbefale Lactal Balance hvis du ikke har prøvd den. 

Anonymkode: 05339...f0a

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt melkesyrer vaginalt? Kan anbefale Lactal Balance hvis du ikke har prøvd den. 

Anonymkode: 05339...f0a

Ja det har jeg, har brukt flere glass med Vivag.

AnonymBruker
Skrevet

Er du seksuelt aktiv? Er mannen i såfall behandlet? Ellers vil han smitte deg gang på gang. 

Anonymkode: d2e10...491

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en hissig type sopp. Kan være en ide å få en lege til å ta en prøve for å finne en kanskje mer hissig kur for å ta knekken på den.

Anonymkode: c1eeb...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Vasker du deg med såpe der nede? I så fall bør du unngå det. Vask kun med vann rundt.

Du bør komme deg til legen en tur. Må være ubehagelig å gå rundt sånn i en lengre periode. 

Anonymkode: 8cb5f...cfb

Skrevet

Prøv peravyl i stedet for canesten. Apoteket har det vanligvis bakom kassen, du må spørre etter den, men den er reseptfri :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du seksuelt aktiv? Er mannen i såfall behandlet? Ellers vil han smitte deg gang på gang. 

Dette er veldig viktig, blir ikke partner behandlet blir du aldri frisk heller. 

Anonymkode: 9b807...c3c

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke blitt behandlet. Han har ikke hatt symptomer, og vi har kun hatt samleie i de få dagene etter kur hvor jeg ikke har hatt symptomer, altså før det blusset opp igjen. Mulig problemet ligger her da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...