Gå til innhold

Infeksjon i skjeden etter overgangsalderen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste dagene hatt litt vondt i magen og skjeden føles sår. Jeg har ikke hatt sex, men jeg kjenner en svak smerte når jeg kjenner etter. Altså uten å ta på noe der nede. Håper det gir mening.

Jeg har også hatt bittelitt tynn utflod en gang om dagen, med en ørliten mengde blod. Jeg har fjernet livmoren, så det må komme fra selve skjeden. Kan dette være soppinfeksjon? Jeg vet at det ofte forårsaker tykk, cottage cheeselignende utflod, men det er jo ikke det jeg har. Og bakteriell vaginose kan man visst ikke få etter overgangsalderen.

Må nevne at jeg var hos gynekolog på rutineundersøkelse og tok også ultralyd for kort tid siden uten at det ble funnet noe galt. Disse symptomene dukket opp for bare noen dager siden.

Anonymkode: c6401...eac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen din 

Anonymkode: c1711...a6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakk med legen din 

Anonymkode: c1711...a6b

Ja, selvfølgelig, men får ikke time før etter helga, så det må da være lov å spørre om råd her :) 

Vurderte å kjøpe canesten i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om det kan skade å ta en dose canesten? Jeg var altså svært nylig (bare noen uker siden) hos gynekolog for helsjekk, så dette er neppe noe skummelt

Vil få slutt på denne kløingen snarest mulig :fnise: Jeg tror selv at den ørlille mengden blod kommer av tynne slimhinner som har blitt såre av soppinfeksjon, men får altså ikke time før til uken.

AnonymBruker
Skrevet

Bakteriell vaginose kan du få i overgangsalderen også, hvem har sagt du ikke kan det?? Slimhinnene der nede tørker ut og det kan bli ubehagelig tørt der nede. Ufattelig mye som skjer når mensen stopper opp, av og til tenker jeg ting var bedre når mensen var der. 

Anonymkode: 298f9...961

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Bakteriell vaginose kan du få i overgangsalderen også, hvem har sagt du ikke kan det?? Slimhinnene der nede tørker ut og det kan bli ubehagelig tørt der nede. Ufattelig mye som skjer når mensen stopper opp, av og til tenker jeg ting var bedre når mensen var der. 

Ja, da er jeg blitt feilinformert. Men det jeg har lukter ikke, og det klør.

Mye som skjer ja, men jeg er glad for å ikke ha mensen lengre. Jeg hadde voldsomme smerter og store blødninger under mensen. Fjernet livmoren i slutten av tredveårene :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket med håndspeil og jeg kan faktisk se en liten rift der inne, så da vet jeg i alle fall hvor blodet kom fra 🕵️‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da er jeg blitt feilinformert. Men det jeg har lukter ikke, og det klør.

Mye som skjer ja, men jeg er glad for å ikke ha mensen lengre. Jeg hadde voldsomme smerter og store blødninger under mensen. Fjernet livmoren i slutten av tredveårene :)

Kanskje du skulle snakket med legen om å få kløenstillende salve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...