Gå til innhold

Betale for naboens bulk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hun kan ikke forvente dette! Du hadde GARANTERT merka om du laget bulk i en bil. Det skal store krefter til, og ikke bare en "bonk"-uforsiktig-åpning av før. Du gjør det helt riktig, du skal IKKE betale for dette. Da får hun bare bli snurt. 

Anonymkode: 67733...b5e

Enig. Det blir ikke bulk av en litt uvøren åpning av bildøra til TS.

Anonymkode: bf26a...6e4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du betalt for en skade på naboens bil bare fordi høyden på skaden sammenfaller med høyden på din dør? 

Selvfølgelig ikke.

AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2020 den 15.19, AnonymBruker skrev:

Får vel bare finne en ålreit måte å ta det opp på. 

Jeg ville bare latt det passere i stillhet. Tar hun kontakt på ny, sier du det som det er . Slik du ser skaden på hennes bil, har den ingenting med din bil å gjøre, så hun får heller ta seg en runde og se på de andre bilene for å finne rette vedkommende å snakke med.

Anonymkode: 3132e...fd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2020 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Enig. Det blir ikke bulk av en litt uvøren åpning av bildøra til TS.

Anonymkode: bf26a...6e4

Jo, det kan det bli. Men ikke 5-6 cm lang, så stor bulk merker man godt at man lager. 

Anonymkode: 16be8...1fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs om hun er en god nabo uansett

Anonymkode: 8ddf7...5a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2020 den 14.32, AnonymBruker skrev:

Naboen min kom på døra for noen dager siden. Hun viste meg en liten bulk i førerdøren på bilen hennes, og sa at hun trodde det var jeg som hadde bulket bilen hennes med min bildør. Ut fra høyden på skaden er det rent teknisk ikke usannsynlig at det kunne vært min dør. 

Vi deler parkeringsplass med flere andre, men våre biler står stort sett ved siden av hverandre. Samtidig er jeg ganske ny som sjåfør og er livredd for å gjøre skade på andres kjøretøy, og er dermed svææært forsiktig når jeg går ut av bilen min. Jeg har ikke etter min hukommelse kommet borti hverken hemnes eller noen andres biler med min dør. Og når det har kommet bulk i hennes dør, burde jeg vel merket det på et vis? 

Anyways, jeg sa til henne at jeg skulle høre med mitt forsikringsselskap om dette var noe de dekket, men at jeg ikke trodde det var meg. Jeg skulle ta kontakt når jeg hadde snakket med de. 

Forsikringsselskapet sier at min forsikring ikke dekker slike skader, og at jeg da blir nødt til å betale alt selv om jeg tar ansvar for skaden. Samtidig rådet de meg til å ikke ta ansvar for en skade som var usikkert at var meg, særlig med tanke på at forsikringen ikke dekker det. 

Hadde du betalt for en skade på naboens bil bare fordi høyden på skaden sammenfaller med høyden på din dør? 

Anonymkode: 6ab99...9fe

Det er jo nettopp sånn forsikringen skal dekke. Jeg kjørte i naboens bil i full fart uten å se meg for - 100 prosent min skyld, store bulker på begge biler, og forsikringen dekker skaden  på naboens bil fordi det er lovpålagt å ha ansvarsforsikring, og skaden på min bil fordi jeg har kaskoforsikring. Den eneste grunnen til at forsikringsselskapet nekter her, må jo være fordi det ikke er bevist at det var deg,ikke fordi de ikke dekker slike skader. 

Anonymkode: 41a16...9d7

• Liker 1
Skrevet

Naboen min kom på døra for noen dager siden. Hun viste meg en liten bulk i førerdøren på bilen hennes, og sa at hun trodde det var jeg som hadde bulket bilen hennes med min bildør. Ut fra høyden på skaden er det rent teknisk ikke usannsynlig at det kunne vært min dør. 

Vi deler parkeringsplass med flere andre, men våre biler står stort sett ved siden av hverandre. Samtidig er jeg ganske ny som sjåfør og er livredd for å gjøre skade på andres kjøretøy, og er dermed svææært forsiktig når jeg går ut av bilen min. Jeg har ikke etter min hukommelse kommet borti hverken hemnes eller noen andres biler med min dør. Og når det har kommet bulk i hennes dør, burde jeg vel merket det på et vis? 

Anyways, jeg sa til henne at jeg skulle høre med mitt forsikringsselskap om dette var noe de dekket, men at jeg ikke trodde det var meg. Jeg skulle ta kontakt når jeg hadde snakket med de. 

Forsikringsselskapet sier at min forsikring ikke dekker slike skader, og at jeg da blir nødt til å betale alt selv om jeg tar ansvar for skaden. Samtidig rådet de meg til å ikke ta ansvar for en skade som var usikkert at var meg, særlig med tanke på at forsikringen ikke dekker det. 

Du hadde merket det. 

Det er ikke du som har gjort det om du ikke har merket det. Iom at det kun er deg som bruker bilen?

Skrevet

Har dere overvåking i garasjen? Sjekk tidspunktene for når det kunne ha skjedd, om hun lager drama har du bevis for at det umulig kunne vært du som forårsaket bulken. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Rant skrev:

Har dere overvåking i garasjen? Sjekk tidspunktene for når det kunne ha skjedd, om hun lager drama har du bevis for at det umulig kunne vært du som forårsaket bulken. 

Bevisbyrden ligger på naboen.

Anonymkode: 62f4b...229

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte folk er skikkelig frekke, helt greit at hun spurte og at dere sjekket bilene men nå må hun la det ligge. 

Helt umulig at hun har fått en så stor bulk fra bilen din uten at din har noe som helst antydning til skade.

Anonymkode: a4331...6c8

• Liker 2
Skrevet

Skjedde det samme med meg der jeg leide leilighet. Fikk beskyldning om å ha forårsaket er bulk på naboens bil. Exen parkerte bilen min ved siden av naboens og la døra borti naboens bil. Bulken var 5 centimeter høyere og 30 centimeter lengre frem på naboens bil en hva som ville ha vært normalt ved en normal parkering. Naboen holdt fortsatt på sitt og fikk beskjed om at bevisbyrden var hos henne. Hørte aldri noe mer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...