AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Del Skrevet 21. mai 2020 Naboen min kom på døra for noen dager siden. Hun viste meg en liten bulk i førerdøren på bilen hennes, og sa at hun trodde det var jeg som hadde bulket bilen hennes med min bildør. Ut fra høyden på skaden er det rent teknisk ikke usannsynlig at det kunne vært min dør. Vi deler parkeringsplass med flere andre, men våre biler står stort sett ved siden av hverandre. Samtidig er jeg ganske ny som sjåfør og er livredd for å gjøre skade på andres kjøretøy, og er dermed svææært forsiktig når jeg går ut av bilen min. Jeg har ikke etter min hukommelse kommet borti hverken hemnes eller noen andres biler med min dør. Og når det har kommet bulk i hennes dør, burde jeg vel merket det på et vis? Anyways, jeg sa til henne at jeg skulle høre med mitt forsikringsselskap om dette var noe de dekket, men at jeg ikke trodde det var meg. Jeg skulle ta kontakt når jeg hadde snakket med de. Forsikringsselskapet sier at min forsikring ikke dekker slike skader, og at jeg da blir nødt til å betale alt selv om jeg tar ansvar for skaden. Samtidig rådet de meg til å ikke ta ansvar for en skade som var usikkert at var meg, særlig med tanke på at forsikringen ikke dekker det. Hadde du betalt for en skade på naboens bil bare fordi høyden på skaden sammenfaller med høyden på din dør? Anonymkode: 6ab99...9fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #2 Del Skrevet 21. mai 2020 Nei det hadde jeg ikke. hvem som helst kan ha gjort det. Så fremt det ikke viser skade på din bil eller at lakkfargen har kommet på din nabo sin bil. Tar ikke skylden for noe som andre kan ha gjort, skaden kan og ha vært der en stund. Så du må få naboen til og skaffe bevis at det er din bil. Noen prøver og å finne en syndebukk for og slippe og betale en skade de er skyld i selv. Så vær skeptisk. Anonymkode: 3e237...7c0 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 21. mai 2020 #3 Del Skrevet 21. mai 2020 Nei det hadde jeg ikke. Finnes det lakkfarge i bulken? Og hvis du går over din egen dør, finner du noen antydning til farge fra hennes bil der? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #4 Del Skrevet 21. mai 2020 Ingen tegn til lakk på min eller hennes bil. Vi har svært forskjellig farge på bilene. Ts. Anonymkode: 6ab99...9fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #5 Del Skrevet 21. mai 2020 Altså, hvis du er forsiktig når du hårbunn og ut av bilen din hadde du nok merket om du hadde laget bulken. Den kan jo ha kommet hvor som helst hun har parkert bilen. Det kan også være lenge siden bulken ble laget. Så fremt det ikke er lakk fra bilen din på hennes bil, eller fra hennes bil på din og døra på bilen din er uskadet tenker jeg at du ikke bør ta ansvar for det. Anonymkode: 66706...126 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #6 Del Skrevet 21. mai 2020 Du må ikke ta på deg skylden for no du ikke vet med sikkerhet er din feil, hvis det er bulk i døren på hennes bil så vil det også vises på din bil. Anonymkode: 30545...b7c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. mai 2020 #7 Del Skrevet 21. mai 2020 (endret) Nei, du skal selvfølgelig ikke betale. Naboen din må finne ut hvem som har bulket bilen, hun kan ikke bare komme med slike krav og beskyldninger. Endret 21. mai 2020 av AthenaRavenLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #8 Del Skrevet 21. mai 2020 Takk for svar. Har vært ute og sett på bilene igjen, bare for å være sikker. Bulken er 5-6 cm lang, og har noe lakkskader på døra. Min har ingenting. Får vel bare finne en ålreit måte å ta det opp på. Ts. Anonymkode: 6ab99...9fe 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 21. mai 2020 #9 Del Skrevet 21. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Har vært ute og sett på bilene igjen, bare for å være sikker. Bulken er 5-6 cm lang, og har noe lakkskader på døra. Min har ingenting. Får vel bare finne en ålreit måte å ta det opp på. Ts. Anonymkode: 6ab99...9fed Da er det ikke du som har forårsaket skaden. Enkelt og greit! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Determegja Skrevet 21. mai 2020 #10 Del Skrevet 21. mai 2020 Typisk skade fra parkering ved butikk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #11 Del Skrevet 21. mai 2020 Du skal da så absolutt ikke ta på deg skylden for noe slik. Når du er så forsiktig som du sier, og det ikke finnes noen Merker på din egen bil så tviler jeg sterkt på at det er din skyld. Tipper heller at skaden kommer fra parkering utenfor butikk og lignende. Anonymkode: 80581...294 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #12 Del Skrevet 21. mai 2020 Snakket med naboen nå. Ho ble irritert og mente at jeg måtte ta ansvar fordi ho er sikker på at det er min bil. Jeg forklarte henne mine tanker om lakk og at jeg er forsiktig og at jeg tror jeg hadde merka det om jeg hadde laget en så stor bulk i bilen hennes. Forklarte hva forsikringsselskapet rådet meg til, og at jeg er enig i det. Hun mente at det minste jeg kunne gjøre var å betale hennes egenandel for skaden siden ho da måtte melde det inn selv. Jeg sa jeg syntes det var urimelig siden det er lite som tyder på at det er jeg som har påført skaden. Tipper at vårt vennlige naboforhold nå tar slutt. Anonymkode: 6ab99...9fe 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #13 Del Skrevet 21. mai 2020 Hun kan ikke forvente dette! Du hadde GARANTERT merka om du laget bulk i en bil. Det skal store krefter til, og ikke bare en "bonk"-uforsiktig-åpning av før. Du gjør det helt riktig, du skal IKKE betale for dette. Da får hun bare bli snurt. Anonymkode: 67733...b5e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #14 Del Skrevet 21. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakket med naboen nå. Ho ble irritert og mente at jeg måtte ta ansvar fordi ho er sikker på at det er min bil. Jeg forklarte henne mine tanker om lakk og at jeg er forsiktig og at jeg tror jeg hadde merka det om jeg hadde laget en så stor bulk i bilen hennes. Forklarte hva forsikringsselskapet rådet meg til, og at jeg er enig i det. Hun mente at det minste jeg kunne gjøre var å betale hennes egenandel for skaden siden ho da måtte melde det inn selv. Jeg sa jeg syntes det var urimelig siden det er lite som tyder på at det er jeg som har påført skaden. Tipper at vårt vennlige naboforhold nå tar slutt. Anonymkode: 6ab99...9fe Hvis hun virkelig skal ødelegge et naboforhold for noe som ikke er din skyld, så får det være noe hun må ta på sin kappe. Du har ikke laget den bulken. Og. Du skal uansett ikke betale for noe som ikke er din feil for å ha et vennlig naboforhold. Anonymkode: a557f...264 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #15 Del Skrevet 21. mai 2020 For en drittkjerring. Hun må nesten bevise at dette var din feil om du skal betale, såpass skjønner hun egentlig selv også. Høres ut som om hun bare prøver å slippe unna å betale for det selv. Når det ikke er noen merker på din bil heller høres det veldig usannsynlig ut at dette er din feil. Bare stå på ditt. Anonymkode: 8b51e...967 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #16 Del Skrevet 21. mai 2020 Du burde heller bli sur på naboen som prøver å lure deg for penger!! 😡 Anonymkode: 87995...5e8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #17 Del Skrevet 21. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde heller bli sur på naboen som prøver å lure deg for penger!! 😡 Anonymkode: 87995...5e8 Enig! Dette er fader meg noe av det frekkeste jeg har hørt. Anonymkode: 72723...1d4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. mai 2020 #18 Del Skrevet 21. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har vært ute og sett på bilene igjen, bare for å være sikker. Bulken er 5-6 cm lang, og har noe lakkskader på døra. Min har ingenting. Får vel bare finne en ålreit måte å ta det opp på. Ts. Anonymkode: 6ab99...9fe Da har du alt på din side, hun har ingenting å komme med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 21. mai 2020 #19 Del Skrevet 21. mai 2020 Bare fortell henne at du har sjekket både din og hennes bil og kan ikke se noe logisk forklaring på at det er du som har skadet bilen hennes. Si også at du har sjekket forsikringsselskapet ditt og de anbefaler deg å ikke ta ansvar for dette. Hun har ingen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #20 Del Skrevet 21. mai 2020 Off da, noen mennesker er bare slik. Blir helt blinde for gode argument når de har bestemt seg for noe. Så lenge du er trygg på at dette ikke var deg, må du bare prøve å legge det fra deg. Høres rimelig ut at du er uskyldig. Anonymkode: b3d95...bfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå