Gå til innhold

Hvorfor være organisert på bygda?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ja, det lurer jeg på..Hva får man igjen for det??? Det blir stadig påpekt fra folk at man får all "hjelp" dersom man er organisert.

Å betale inn medlemskontigent, å være med å streike..Men hva betyr vel det...Ihvertfall INGEN vits i å være organisert når man bor på bygda. Der er man ikke engang i stand til å skjønne at man kan jobbe i en annen bygd enn den man bor i...og hva hjelper det å ha støtte ved tilsettinger når man er i mindretall likevel..og å bruke dem ved evt. klage..vel, hvor "morsomt" er det i en liten bygd??

Om man ikke kan regne med særlig hjelp, kan man regne med høyere lønn??

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mirabella, da...

På bygda der jeg bor har man kommet langt ved å være organisert, jeg har troen på at det absolutt er mulig å forandre saker og ting på den måten. Dessuten er det sosialt og koselig!?

Men jeg forstår jo at det blir vanskelig med din instilling...

Kid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

...joda det er sikkert den aller vikitgste grunnen; at man har det SÅÅÅÅ sosialt og hyggelig....

Hjelper sikkert også om man er "blond og dum"...

:hoho::hoho:

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du Surabella, er det nødvendig å rakke ned på ALLE bygdeboere, bare fordi DU ikke trives.

Flytt hvis det er så jævlig å bo der da vel! Dere byboere snakker om at vi fra landet er sååååå dumme, men du bør kanskje tenke deg om litt, kanskje det faktisk ER en grunn til at vi er foretrukket av enkelte arbeidsgivere når vi søker jobb?????? Byboere gjør ikke annet enn å klage: Det er så laaaaangt å gååååå. Er så sliten. Det er så kjedeliiiiiiiiig! Alle andre er så dumme unntatt jeeeeeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirabella... ikke rart du ikke trives, du gjør jo ikke noe for det heller. Tror egentlig at du vil ha det sånn, jeg. Enkelte er av den art at de trives best når de har noe å klage på. Kos med misnøye, kaller jeg det.

Du skulle skamme deg, det finnes mennesker som skulle gjort hva som helst for å ha det bra. Det er patetisk å like å ha det vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære siste skribent.

Det er helt greit for meg at bygdefolk har bedre kvaliteter enn byfolk, og kanskje har de det også...

Men det er ikke særlig morsomt når man ikke vet grunnen til at bygdefolket misliker deg, når folk ser på deg som spedalsk omtrent..Jeg VET at det må være noe jeg har gjort, men jeg aner ikke hva?? Og hvem vil si noe om det til meg...Her MÅ jeg bo pga familieforhold. På et sted der det ikke er like lett å gjemme seg eller å få jobb som i byen. Der jeg - som nevnt 100 ganger før - hverken har jobb eller venner..Hvem av dere hadde klart å leve slik...?

Og at dere er foretrukket av arbeidsgivere på bygda; ja ok det. Men trenger man da å gi inntrykk av at det er noe feil ved den som kommer fra byen, at man er "uskikket"...Hvorfor i alle verden be en om å søke jobben da?? Og hvorfor på forhånd gi inntrykk av at en gjør en så god jobb...Stakkars bygdefolket; tenk om det ikke hadde kommet EN annen fra bygda som hadde fått jobben. Men heldigvis gikk det jo bra - for dere altså!

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...