Gå til innhold

Noen som har noen råd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i mange år hatt sosial angst, og depresjon pga det og flere andre ting jeg ikke får gjort noe med. Selvfølelsen er heller ikke særlig god, så alt dette henger sikkert sammen. Jeg har vondt overslt, spesielt i korsrygg ig nakke, føler korsryggen er helt stivnet og vobd ofte. Vet jeg bør, og vil trene og gjøre yoga, men jeg har ikke overskudd etter jobb og når jeg har barnet mitt deltid. Sliter veldig med trøtthet, dårlig hukommelse og lite energi, og jeg merker alt dette sakte men sikkert blir værre. Har vært hos ny lege noen ganger og hatt samtale med henne, men ikke fått noe annet enn anbefaling om å si nei til ting jeg ikke vil, tenke mer på meg selv o.l. Jeg er så sliten og lei, og tenker at hvis jeg må jobbe så mye som jeg gjør så har jeg ikke energi til å prøve å ta tak i ting. Hvor skal dette ende? Jeg er over 30 og singel og, tenk om jeg blir ufør om 10 år, da vil iallfall ikke ting fikse seg. Noen som har noen råd?

Anonymkode: 9a831...2eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i mange år hatt sosial angst, og depresjon pga det og flere andre ting jeg ikke får gjort noe med. Selvfølelsen er heller ikke særlig god, så alt dette henger sikkert sammen. Jeg har vondt overslt, spesielt i korsrygg ig nakke, føler korsryggen er helt stivnet og vobd ofte. Vet jeg bør, og vil trene og gjøre yoga, men jeg har ikke overskudd etter jobb og når jeg har barnet mitt deltid. Sliter veldig med trøtthet, dårlig hukommelse og lite energi, og jeg merker alt dette sakte men sikkert blir værre. Har vært hos ny lege noen ganger og hatt samtale med henne, men ikke fått noe annet enn anbefaling om å si nei til ting jeg ikke vil, tenke mer på meg selv o.l. Jeg er så sliten og lei, og tenker at hvis jeg må jobbe så mye som jeg gjør så har jeg ikke energi til å prøve å ta tak i ting. Hvor skal dette ende? Jeg er over 30 og singel og, tenk om jeg blir ufør om 10 år, da vil iallfall ikke ting fikse seg. Noen som har noen råd?

Anonymkode: 9a831...2eb

Få time hos psykolog? Du har kanskje gått hos psykolog før siden du har diagnosen depresjon og angst, men fult mulig å bli kvitt med riktig behandling og behandler. 

Spise sunt, være i aktivitet, gjøre ting som gir deg glede når du klarer. Sjekke stoffskifte, vitaminer. Det at du har vondt i nakke og rygg kan komme av at du spenner deg mye, så avslapning øvelser og uttøyning kan være mye til hjelp. Du trenger ikke gjøre yoga lenge, men start med en og en lett øvelse. Skift lege hvis legen ikke tar deg seriøst. 

Anonymkode: 43dbd...859

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...