AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Har noen her inne blitt intubert med instabil nakke /leddbåndskade i nakken? Gikk det bra? Anonymkode: 2ac38...ac1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen her inne blitt intubert med instabil nakke /leddbåndskade i nakken? Gikk det bra? Anonymkode: 2ac38...ac1 Det går som regel helt fint hvis du har normal anatomi ellers. Vi bruker som regel c-Mac og muskelrelax og da kan det gjøres veldig skånsomt. Pasienter med ustabile nakkebrudd intuberes jo også før kirurgi. Anonymkode: daf16...4f7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 Du må informere anestesi legen om dette. Jeg har blitt spurt hver gang før en operasjon hvordan nakken er. Anonymkode: d8034...f5a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må informere anestesi legen om dette. Jeg har blitt spurt hver gang før en operasjon hvordan nakken er. Anonymkode: d8034...f5a Jeg snakket med anestesilege og fikk beskjed om at det sykehuset jeg skulle opereres på ikke kunne intubere meg på en sikker måte med hensyn til nakken, så nå er jeg henvist til et større sykehus. Alternativet er vel Spinalbedøvelse men har prolaps i L4/L5 med trange forhold så vet ikke om det er så bra heller. Ts Anonymkode: 2ac38...ac1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 Du bør på et større sykehus, ja, det er helt riktig. Har ingen erfaringer selv, men har et liknende problem (pluss noen fler). Jeg må på universitetssykehus hvis jeg skal opereres. Så lenge de som skal operere deg vet om dette og kan forklare deg hva de skal gjøre for å sørge for at du er trygg så er du i så gode hender som du kan være. Det som er farlig er når man kommer i en situasjon hvor man ikke vet om det på forhånd og du ikke kan få gitt beskjed selv. PS: Du burde få dette lagt inn i kjernejournalen din i tilfelle ulykke, hvis du ikke har det fra før. Anonymkode: a09a8...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #6 Skrevet 21. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør på et større sykehus, ja, det er helt riktig. Har ingen erfaringer selv, men har et liknende problem (pluss noen fler). Jeg må på universitetssykehus hvis jeg skal opereres. Så lenge de som skal operere deg vet om dette og kan forklare deg hva de skal gjøre for å sørge for at du er trygg så er du i så gode hender som du kan være. Det som er farlig er når man kommer i en situasjon hvor man ikke vet om det på forhånd og du ikke kan få gitt beskjed selv. PS: Du burde få dette lagt inn i kjernejournalen din i tilfelle ulykke, hvis du ikke har det fra før. Anonymkode: a09a8...1f8 Det hadde jeg ikke tenkt på. Takk for tips👌 Ts Anonymkode: 2ac38...ac1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå