Gå til innhold

Behandling ved DPS

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forstått at terskelen er høy for å få behandling ved DPS og ventetidene er lange. Er det noen forskjell om man legges inn ved DPS eller blir henvist for poliklinisk utredning/oppfølging via sykehus/fastlege? Hvis man først er innlagt, vil da den polikliniske behandlingen etter oppholdet komme fortere i gang enn dersom man «kun» henvises via fastlege/sykehus? 

Anonymkode: 0f7f6...549

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette kommer an på sted til sted også gjøres det en vurdering av hvor alvorlig tilstanden er, men klart at hvis man har hatt behov for innleggelse så er man jo gjerne dårligere og trenger raskere videre hjelp. 

Jeg har fått behandler på VOP innen en måned alle tre ganger jeg har blitt henvist, og det er ikke det at det ikke er ventelister her. Har blitt henvist fra akuttpsykiatrien. 

Endret av Purple_Pixiedust
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid fått rask hjelp ved henvisning til poliklinikk... har lege som skriver gode og konkrete henvisninger... Og har alvorlig psykisk sykdom også da... men..

Anonymkode: 74aee...a6c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk komme inn etter en måneds tid. Jeg gapte når jeg fikk innkallingen, trodde jeg kom til å måtte vente mye lenger. Men hadde jo et relativt akutt problem. Det var en turnuslege som skrev henvisningen. Han hadde flere samtaler med meg i løpet av noen uker slik at han ble godt kjent med problemene jeg hadde, tror vel at det hjalp.

Anonymkode: f1ec6...9da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...