Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min har fått kattunger, og alle er friske og raske, bortsett fra en.😔 De er helt nyfødte, og helt fra første øyeblikk var det tydelig at det var noe galt med den. Den klarer ikke å bevege kroppen, klarer ikke å suge melk og lå bare der og skreik. Det virker rett og slett som om den har lammelser i hvert fall halve kroppen. Kattemor vasket den litt i starten, men nå ignorerer hun den. Dyrlegen mente det ikke var noe å gjøre, det er bare slik det er noen ganger. 

Jeg orket ikke å se den ligge der, kald og alene, så nå sitter jeg her da. Med verdens vakreste lille skapning på brystet, for å holde den så varm og komfortabel som mulig, den lille tiden den har igjen.😣 Noen som har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: 0e591...697

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har dessverre ingen erfaring, men hvorfor avlivet ikke dyrlegen, med en gang? Om det ikke er noe å gjøre, så er det jo best om kattungen får en human slutt på livet. 

Endret av SpringYard
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ååå så jævelig! 😖Det er sånn livet er, noen valper og kattunger er ikke helt friske, eller underutviklet. Vetrinæren tenkte naturen ville gå sin gang, de dør fort. Ofte fordi det er mye feil med den inne i kroppen åså. Fint at du passer på den mens den lever. Men dør den ikke innen imorgen ville jeg fått veterinær til å avlive den. 

Skulle ønske jeg kunne sagt noe som oppmuntret deg eller gjort det bedere 🤗jeg veit hvor fælt det er. 

Anonymkode: 5c3d0...c45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SpringYard skrev:

Jeg har dessverre ingen erfaring, men hvorfor avlivet ikke dyrlegen, med en gang? Om det ikke er noe å gjøre, så er det jo best om kattungen får en human slutt på livet. 

Vi har ikke vært hos dyrlegen, jeg ringte for å spørre om vi skulle komme og dyrlegen mente det ikke var vits i. At turen bort er mer stressende  enn hva som er vits i, iom at det er et godt stykke kjøring dit. Når det er sagt, hadde den sett ut til å lide hadde jeg kastet meg i bilen uansett hva dyrlegen sa. Men den «ble borte» ganske raskt, mtp bevissthet, så den ser ikke ut til å merke noe. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååå så jævelig! 😖Det er sånn livet er, noen valper og kattunger er ikke helt friske, eller underutviklet. Vetrinæren tenkte naturen ville gå sin gang, de dør fort. Ofte fordi det er mye feil med den inne i kroppen åså. Fint at du passer på den mens den lever. Men dør den ikke innen imorgen ville jeg fått veterinær til å avlive den. 

Skulle ønske jeg kunne sagt noe som oppmuntret deg eller gjort det bedere 🤗jeg veit hvor fælt det er. 

Anonymkode: 5c3d0...c45

Tusen takk for svar. 

Det er kjipt, men det er jo slikt som skjer. Jeg tipper den har noen ganske store problemer, iom at den verken klarte å bevege seg eller ta til seg næring. Pusten hørtes også surklet ut. Så jeg skjønner at dette er rett og slett er en liten en som sannsynligvis hadde oddsen mot seg fra start, og at det ikke er noe særlig man kan gjøre for å hjelpe en så liten kropp. Men trist er det, selvfølgelig. 

Og skulle det trekke ut drar jeg definitivt til dyrlegen. Men jeg tviler på om den fortsatt er her om en time, og det er ikke mer enn i underkant av en time siden den ble født. Så det går fort. Den gled ganske raskt inn i det jeg antar er et koma, så det eneste tegnet på at den fortsatt er her er at jeg ser en liten bevegelse av åndedrett i buken nå og da. Men det er også sjeldnere og sjeldnere, så jeg tror den holder på å gli vekk. Den var iskald da jeg plukket den opp, men i løpet av tiden jeg har sittet med den har den blitt varmere. Så jeg tror kroppskontakt, varme og ro er mer humant akkurat nå, enn å skulle legge den i en boks og kjøre 45 minutter til dyrlegen. 

• Liker 12
Skrevet

❤️❤️

Skrevet

Godt du gir den all kjærligheten den fortjener før den reiser videre ❤ Skjønner godt at det er vondt for deg ❤

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. 

Det er kjipt, men det er jo slikt som skjer. Jeg tipper den har noen ganske store problemer, iom at den verken klarte å bevege seg eller ta til seg næring. Pusten hørtes også surklet ut. Så jeg skjønner at dette er rett og slett er en liten en som sannsynligvis hadde oddsen mot seg fra start, og at det ikke er noe særlig man kan gjøre for å hjelpe en så liten kropp. Men trist er det, selvfølgelig. 

Og skulle det trekke ut drar jeg definitivt til dyrlegen. Men jeg tviler på om den fortsatt er her om en time, og det er ikke mer enn i underkant av en time siden den ble født. Så det går fort. Den gled ganske raskt inn i det jeg antar er et koma, så det eneste tegnet på at den fortsatt er her er at jeg ser en liten bevegelse av åndedrett i buken nå og da. Men det er også sjeldnere og sjeldnere, så jeg tror den holder på å gli vekk. Den var iskald da jeg plukket den opp, men i løpet av tiden jeg har sittet med den har den blitt varmere. Så jeg tror kroppskontakt, varme og ro er mer humant akkurat nå, enn å skulle legge den i en boks og kjøre 45 minutter til dyrlegen. 

Selv om dette er veldig trist å lese så gleder det meg også, og høre at det finnes sånne som deg❤️ Som synes et liv betyr noe uansett, og at den lille får varme, kjærlighet og nærhet helt til siste åndedrag😢❤️ 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nå fikk jeg så vondt av deg ❤ veterinær burde jo kunne spandert på seg tiden på å komme bort å se på den da, hvis hn mente turen var belastende for katten... :(

Du har gjort det du kan ts ❤ desverre er det naturens gang... 

Anonymkode: 2c3fa...d36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars lille! ❤️ Synes det er fint å høre at du gir den varme og trygghet, det er nok det beste den kan få akkurat nå. 

Anonymkode: 03e1d...b82

• Liker 4
Gjest lillefrøkengrei
Skrevet

ufff... Jeg opplevde noe lignende når jeg var 15 med en valp. Allerede fra den ble født var den mindre og svakere enn de andre. Den klarte ikke å ta til seg næring og vokste ikke som de andre. Jeg satt nede med den hele tiden og passet på. Husker jeg gikk på do og når jeg kom tilbake var den gått bort.. Det er fortsatt helt forferdelig å tenke tilbake på så jeg føler virkelig med deg. ❤️ 

Skrevet

Stakkars lille vennen 😞😭 godt du gir den all kjærlighet du kan denne tiden ❤️

• Liker 2
Skrevet

Dette var både trist og fint å lese. Jeg er ikke noe dyremenneske, men det varmet mitt hjerte du sitter og gir det lille vesenet kjærlighet så lenge det får leve. ❤️ 

Skrevet

Stakkars liten ❤

Skrevet

Prøv å gi den erstatning 

Skrevet

Synd å si det, men det er en av konsekvensene av å ikke kastere katten. Kastrering av katter skulle vært påbudt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og tusen takk for alle hyggelige svar, jeg setter stor pris på det.🌹 Kattungen døde kort tid etter forrige innlegg. Så jeg har funnet en boks, og skal begrave den i hagen etterpå. Det er selvfølgelig trist, men det gikk heldigvis rolig og udramatisk for seg. Så sånn tross alt, så er det godt å vite at den var varm og hadde det rolig rundt seg da den gikk bort. 

Mor og resten av kattungene har det også bra, så sånn midt oppi det triste er det også en god del hygge.🙂 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...